hallo daar..
ik probeer hier met delphi at runtime 2 TSplitter controls aan te maken en op de goeie plek te zetten; ze komen alleen niet op de goeie plek te staan! ik wil de indeling zo hebben: bovenaan een control met Align = altop, onderaan een control met Align = alBottom, in het midden een control met Align = alClient, en tussen deze controls een TSplitter, maar ik krijg telkens de eerste TSplitter bovenaan, daarna de control met alTop, daarna de control met alClient, dan de tweede TSplitter, en dan de control met alBottom
dit is m'n huidige code:
weet iemand wat ik fout doe of wat ik eraan kan doen?
ik probeer hier met delphi at runtime 2 TSplitter controls aan te maken en op de goeie plek te zetten; ze komen alleen niet op de goeie plek te staan! ik wil de indeling zo hebben: bovenaan een control met Align = altop, onderaan een control met Align = alBottom, in het midden een control met Align = alClient, en tussen deze controls een TSplitter, maar ik krijg telkens de eerste TSplitter bovenaan, daarna de control met alTop, daarna de control met alClient, dan de tweede TSplitter, en dan de control met alBottom
dit is m'n huidige code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| constructor TTemplateEditor.Create; begin inherited; FHeaderEditor := TTemplateEditControl.Create(self); FHeaderEditor.Parent := self; FHeaderEditor.Show; FHeaderEditor.Align := alTop; FHeaderEditor.Height := 100; FFooterEditor := TTemplateEditControl.Create(self); FFooterEditor.Parent := self; FFooterEditor.Show; FFooterEditor.Align := alBottom; FFooterEditor.Height := 100; FRecordEditor := TTemplateEditControl.Create(self); FRecordEditor.Parent := self; FRecordEditor.Show; FRecordEditor.Align := alClient; FSplitter1 := TSplitter.Create(self); FSplitter1.Beveled := False; FSplitter1.Color := clBlue; FSplitter1.Parent := self; FSplitter1.Show; FSplitter1.Align := alTop; FSplitter1.Height := 4; FSplitter2 := TSplitter.Create(self); FSplitter2.Beveled := False; FSplitter2.Color := clRed; FSplitter2.Parent := self; FSplitter2.Show; FSplitter2.Align := alBottom; FSplitter2.Height := 4; end; |
weet iemand wat ik fout doe of wat ik eraan kan doen?