Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe krijg ik -24V op mn LCD?

Pagina: 1
Acties:

• hightower
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Deze vraag is volgens mij wel eerder gesteld. Ik kan het echter niet meer vinden. De search gooit namelijk alle -24 searches eruit. Word lastig zoeken zo.

Maar ff on-topic.

Ik heb een LCD die -24 Volt moet hebben. Naast de gewone +5V.
Ik ben dus op zoek naar een schemaatje dat +12V of +5V omzet naar -24V

Wie kan mij verder helpen? Met bijv een link naar een draad of een schema?

Owja, het is een grafisch LCD. Maar dat is ook al wel een beetje uit de negatieve spanning benodigdheid te halen.

specs: Sun Workstation Server Router Laptop

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 11:15
Van wat ik begrepen heb uit een aantal LCD topics is dat sommige (grafische) LCD's een ingebouwde spanningsconverter hebben zodat die zelf zijn negatieve voltages maakt.

Maar ik zou zeggen zoek eens naar een specsheet en kijk wat die zegt over de voltages :)

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• hightower
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Die specsheet zegt dus -24 Volt. Het is een LCD zonder controller. Die heb ik intussen. Een SED1335. Maar ik moet dat ding dus een spanning geven van +5V en -24V

Link naar LCD: http://www.seiko-usa-lcd....hic_mods/g649dx5r010.html

specs: Sun Workstation Server Router Laptop

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 12:55
Ja, die SED1330 LCD's hebben -24V nodig, er zit geen converter op...

Echter bij de meeste LCDs blijkt -10V al genoeg te zijn. Je PC levert -12V dus daar kan je het van aftappen!!! :)

Verwijderd

je site werkt niet :?

Verwijderd

Benadski schreef op 07 November 2002 @ 17:01:

Echter bij de meeste LCDs blijkt -10V al genoeg te zijn. Je PC levert -12V dus daar kan je het van aftappen!!! :)
Dat zou ik dan wel van een andere extra voeding proberen. Lijkt me dat je systeem anders een beetje onstabiel wordt, ALS ie al boot.

Verwijderd

Benadski schreef op 07 november 2002 @ 17:01:

Waar zit die draad dan??? die zit niet aan de molex in iedergeval..... Ik zit namelijk met het zelfde probleem met mijn SED1330 die moet van -5 tot -15 hebben voor contrast regeling...

Verwijderd

Aan je mainbordvoedingskabel zit een blauwe draad met -12
maar kijk FF [rml][ IA] Afhandeling lcd's 256*128 voor 7$ - deel 2[/rml]
die LCD's hebben ook -24 nodig en daar staan verschillende oplosingen

Verwijderd

8)7

• Scheppie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:18
Dat doe met een negatieve spannings stabilisator, je nog wel een paar condensatoren en weerstanden nodig. Probeer hier naar te zoeken, ik heb overigens geen schema.
Succes
Pagina: 1