specs: Sun Workstation Server Router Laptop
Van wat ik begrepen heb uit een aantal LCD topics is dat sommige (grafische) LCD's een ingebouwde spanningsconverter hebben zodat die zelf zijn negatieve voltages maakt.
Maar ik zou zeggen zoek eens naar een specsheet en kijk wat die zegt over de voltages
Maar ik zou zeggen zoek eens naar een specsheet en kijk wat die zegt over de voltages
Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.
Die specsheet zegt dus -24 Volt. Het is een LCD zonder controller. Die heb ik intussen. Een SED1335. Maar ik moet dat ding dus een spanning geven van +5V en -24V
Link naar LCD: http://www.seiko-usa-lcd....hic_mods/g649dx5r010.html
Link naar LCD: http://www.seiko-usa-lcd....hic_mods/g649dx5r010.html
specs: Sun Workstation Server Router Laptop
Ja, die SED1330 LCD's hebben -24V nodig, er zit geen converter op...
Echter bij de meeste LCDs blijkt -10V al genoeg te zijn. Je PC levert -12V dus daar kan je het van aftappen!!!
Echter bij de meeste LCDs blijkt -10V al genoeg te zijn. Je PC levert -12V dus daar kan je het van aftappen!!!
Verwijderd
Dat zou ik dan wel van een andere extra voeding proberen. Lijkt me dat je systeem anders een beetje onstabiel wordt, ALS ie al boot.Benadski schreef op 07 November 2002 @ 17:01:
Verwijderd
Waar zit die draad dan??? die zit niet aan de molex in iedergeval..... Ik zit namelijk met het zelfde probleem met mijn SED1330 die moet van -5 tot -15 hebben voor contrast regeling...Benadski schreef op 07 november 2002 @ 17:01:
Verwijderd
Aan je mainbordvoedingskabel zit een blauwe draad met -12
maar kijk FF [rml][ IA] Afhandeling lcd's 256*128 voor 7$ - deel 2[/rml]
die LCD's hebben ook -24 nodig en daar staan verschillende oplosingen
maar kijk FF [rml][ IA] Afhandeling lcd's 256*128 voor 7$ - deel 2[/rml]
die LCD's hebben ook -24 nodig en daar staan verschillende oplosingen
Dat doe met een negatieve spannings stabilisator, je nog wel een paar condensatoren en weerstanden nodig. Probeer hier naar te zoeken, ik heb overigens geen schema.
Succes
Succes
Pagina: 1