Toon posts:

Epox 8k3ae > meer dan 1 pci kaart > ramp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds zeer kort een epox 8k3ae en wilde er een modem en en netwerk kaartje in drukken. Dus ik druk er ze er in wil windows installeren== 10 BSOD's (in de meesten stond zo iets als dit irq_equal_not_less) :(
dus ik denk dat het aan de irq adressen lag. Boekje checken, nou daar staat dus in dat allen pci slot 2 niet geshared wordt, dus netwerk kaart in pci slot 2 modem er uit , tada geen BSOD's meer windows zo geinstalleerd :) :) dat is opzich wel mooi alleen kan ik nu inet niet op en dat is niet echt handig. wzijn er meer mensen met deze probs?? en als iemand meer dan 1 pci kaartje gebruikt welke pci sloten gebruik je en heb je onboard sound aan??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Andere PCI slots gebruiken? Boekje lezen en logica gebruiken? In de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter onderaan op de Technische PMG FAQ staat ook een aantal tips mbt delen van IRQ's. Verder lijkt dit me meer een kwestie van zwaar brakke (modem/netwerk) drivers.

Wat zijn je volledige PC-Specs? Dus compleet met modem en netwerkkaart :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 12:42

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Heb je die andere kaart al in alle andere sloten geprobeerd? Het kan wel kloppen dat 1 van die sloten het niet doet ivm 1 of ander IRQ, maar dan zou ie het in een ander slot wel moeten doen. Probeer het ook eens met alle IRQ-gebruikende dingen in je BIOS (sound enzo) uit...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de meeste pci sloten wel geprobeert
pci slot 1 kan niet irq wordt dan namelijk gedeeld met vidkaart
pci slot 2 kan wel
pci slot 3 kan niet wordt gedeel met onboard geluid
pci slot 4 kan misschien wordt nl gedeeld met usb
pci slot 5 kan niet wordt gedeeld met pci slot 3

is trouwens realtek nic en rockwell modem(etceh rvp56kpci ofzo)

Ik heb ook de faq gelezen en die heeft het over acpi maar dat heb in het bios al wel uit geschakeld

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmm.. wanneer had je ACPI uitgeschakeld? In feite zou het gewoon moeten werken met een ingeschakelde ACPI.. Ik heb zelf ook een Realtek NIC en een e-Tech PCI56SRXV modem. De Realtek zit in PCI2 en de e-Tech deelt de IRQ met USB. Probeer dat ook eens :)

Verwijderd

Topicstarter
Voor het installeren van win XP pro, iemand had mij namelijk wijs gemaakt dat win xp niet wou installen als het aanstond, en aangezien mijn win xp installatie de heletijd vast liep wou ik dat wel proberen.
Ik zit nu in op school dus kan niet proberen maar als ik thuis kom zal ik het dirct proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
met modem op 2 en nic op 4 is het .......*roffel roffel*.....GELUKT _/-\o_ :) 8)
Pagina: 1