GFD op een athlon, en cooler?

Pagina: 1
Acties:

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 13:40
Ik heb op dit moment een athlon 500(classic), gewoon in zijn case met een cooler erop(een standaard). Ik heb al een gfd besteld en vraag me het volgende af:

Laten we stellen dat ik de case weghaal en de gfd erop zet maar niet overclock. Past de (standaard) cooler dan gewoon op de kale plaat waarop de athlon zit(dus zonder case)?

en wat is jullie advies met betrekking tot het overkolokken van deze cpu op een msi-6167 mobo? hoever kan ik gaan met een standaard cooler(en wat voor cooler zou beter zijn mocht ik nog hoger willen gaan)? hoe merk ik dat de athlon niet TE warm wordt(en misschien doorbrandt, dus hoe merk ik dat de processor aan zijn max zit? ik heb geen thermometer op het moederbord dus temp checken zal moeilijk worden)

• bloasfist
  • Laatst online: 31-08 19:35

bloasfist

Slot-A Crew

ik heb precies hetzelfde:
msi6167+athlon 500
die van mij draait nu dus al een maand of 2 probleemloos op 650 (1.65 v). Dit zonder een speciaal koelertje, alleen m'n standaard koelermaster dingetje.
Over dat probleem dat je je cooler er niet meer op zou kunnen stoppen (kale cpu).
Ik heb gewoon de ene helft van m'n athlon kapje eraf gehaald (die aan de kant waar niet m'n cpu zit), en die andere kant zit er nog gewoon op.. daarachter zit de heatsink (of in ieder geval die zwarte plaat, weet niet hoe je dat wou noemen, en dan m'n standaard coolermaster coolertje..
op de hcc ga ik waarscheinlijk zo'n vos32+ halen.. kijken of ik ook de 800 haal. :):)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Je koeler zal altijd op je athlon blijven passen. De gfd komt er boven op. Het plastic kapje gaat er af, maar je koler zit op de heat transer plate. Deze blijft gewoon zitten.

Rob

• bloasfist
  • Laatst online: 31-08 19:35

bloasfist

Slot-A Crew

oh ja, heat transfer plate.. zo heette dat ding.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Goldme
Enig idee waar ik het beste kan beginnen met loswrikken en met wat?

en wat is vos32+? is dat een gfd die nog verder kan gaan? of is het gewoon een betere cooler?

• misstickjoint
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 10:55
Globalwin Vos32+ is gewoon een betere cooler eigenlijk misschien zelfst de beste cooler voor de athlon clasic heb er ook een besteld bij www.narwal.nl :)

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

• Goldme
Ik heb deze cooler gevonden voor de athlon slot a. Vinden jullie hem goed(vergelijkbaar met de vos32+)?:

http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/slota/dp25h54.html

hij is goedkoper dan vos32(49 gulden kost ie).

Zou leuk zijn als ie ongeveer net zo goed is.

• misstickjoint
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 10:55
die cooler die je hebt gezien is minder goed dan die van narwal(ofwel eigenlijk is die erg slecht vergeleken met de vos32+!!
oja wel krijg je bij die vos32+ nog een airduct erbij!! :)
De coolcapiciteit van de vos32+ is zelfst beter dan de Alpha heavy metal!! (als je die cooler kent tenminste) :)

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 12:38 schreef Goldme het volgende:
Enig idee waar ik het beste kan beginnen met loswrikken en met wat?[/quote]ehmmm als je tegen de plastic kap aan kijkt is het punt links onder het punt wat gewoonlijk het vastste zit dus die maar als laatste en dit kan met een gewone platte schroevendraaier.

Als je de td2 hebt besteld zit er een howto open the athlon proc verhaaltje bij dus das wel makkelijk. :)

suc6
600@800 :)
Pagina: 1