Sitecom netwerkkaart en winXP

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
hey ik heb gister 2 netwerkkaarten gekocht van het merk sitecom en op die kaart staat AMDtek AN983B en als ik die kaart in mijn pc stop zegt xp dat ie een nieuw apparaat gevonden heeft maar hij kan geen driver ervoor vinden!!

nu heb ik van de site van sitecom 2 drivers gedownload, lukt niet, daarna heb ik een driver van realtek gedownload voor de 8139 chipset ofzo.. en die lukt ook niet?

Ik heb verder de readme op de disket gelezen en daar staat dat ie onder xp niet geinstalleerd hoeft te worden ofzo maar bij apparaat beheer staat hij niet aangegeven er staat pci nog wat met een vraagtekentje!!!

Wat kan ik nog meer doen? please help me want morgen komt de monteur van Wanadoo om mijn modem te installeren enzo!!!!

ohja ik heb de omega search gebruikt en heb paar topics gelezen maar die lopen steeds dood!!!

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 23:48

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Onder windows 2000 gaat het wel goed bij mij
heb ook geen drivers nodig gehad van Sitecom

ben niet thuis dus kan niet kijken wat voor netwerkkaart hij hem aan ziet
Maar het zou wel goed moeten gaan

probeer misschien even een ander PCI slot

• Dextourius
oke ik zal zo een andere pci slot proberen MAAAAAAAR er is nog een BIG probleem!!!!

Die andere kaart wordt helemaal niet herkend onder windows xp! en ook niet onder windows 98!!

damn #**$*#$ sitecom shit!!

EN die ene die wel herkend wordt laat mijn windows 98 crashen tijdens het installeren!!! :( :(

EDIT: ik heb een andere PCI slot geprobeerd en windows xp herkend hem ook hij zegt ethernet controller gevonden maar als ik dan volgende doe zegt ie dat hij deze hardware niet kan installeren!!!! |:(

Waarom staat er in de readme op de disket dat hij onder winxp niet geinstalleerd hoef te worden terwijl hij WEL geinstalleerd moet worden wat niet lukt!!!

• bazzs2001
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 11:18

bazzs2001

je moet knagen wat lekker is

bij mij deed(doet) ie het wel onder windows XP en ME, ik had alleen in het begin heel wat probelemen met 98 daar moest ik de drivers een paar keer opnieuw installeren.

Is de kaart niet kapot want de standaard windows XP drivers zouden goed moeten zijn.

groeten

• Dextourius
bazzs2001 schreef op 07 november 2002 @ 15:01:
bij mij deed(doet) ie het wel onder windows XP en ME, ik had alleen in het begin heel wat probelemen met 98 daar moest ik de drivers een paar keer opnieuw installeren.

Is de kaart niet kapot want de standaard windows XP drivers zouden goed moeten zijn.
Hij kan niet eens een driver vinden voor die kaart!!

damn ik heb die goedkope shit van de dixons gekocht... denk je dat ze 2 van die kaarten terugnemen? en krijg ik mijn geld ook terug?? (ik heb de bon nog!)

anders als ik eentje onder windows98 kan laten werken ga ik die andere (die bij win98 en xp niet gevonden kan worden, waarschijnlijk defect) terug geven, een beetje geld bij leggen en een 3com kaart halen (voor de pc in mijn sig)

denk je dat dat goed gaat werken? 2 verschillende netwerkkaarten...

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 10:39
DeXtOuRiuS schreef op 07 November 2002 @ 15:13:
[...]

denk je dat dat goed gaat werken? 2 verschillende netwerkkaarten...
tuurlijk werkt dat :P wat dacht je zelf ? dat als je een 3com heb, en ze gaan faiiliet dat je dan voor al je peecees in het netwerk andere netwerkkaarten moet kopen :P

ik zou als ik jou wat cheap ass REALTEC kaartjes halen, kosten niks, en ze werken echt overal op :D

REALTEC chips duys, dus gewoon een safeway, die hebebn ze vaak wel, bijna overal te koop.

• Dextourius
DAMN *&*(&*& klote Sitecom!! maar waarom kan ik die ene NIET onder XP of 98 INSTALLERENNNNNNN?????? DIE andere is waarschijnlijk gewoon kapot!! nooit meer iets van sitecom kopen!!

Als die ene nou onder winxp het doet kan ik z'n goedkope safeway kaart kopen voor 8 euro nog wat voor die andere pc met win98!

• Icey
DeXtOuRiuS schreef op 07 november 2002 @ 15:29:
DAMN *&*(&*& klote Sitecom!! maar waarom kan ik die ene NIET onder XP of 98 INSTALLERENNNNNNN?????? DIE andere is waarschijnlijk gewoon kapot!! nooit meer iets van sitecom kopen!!

Als die ene nou onder winxp het doet kan ik z'n goedkope safeway kaart kopen voor 8 euro nog wat voor die andere pc met win98!
Doe es ff normaal man, dat geschreew en geblaat slaat nergens op :X

Als Sitecom netwerkkaartjes slecht zijn dan zouden mensen ze niet kopen, en handelearen ze niet verkopen.

Misschien heb je wel een brakke kutcomputer :O of toevallig heb je een fout kaartje :7

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

DeXtOuRiuS schreef op 07 november 2002 @ 14:16:
daarna heb ik een driver van realtek gedownload voor de 8139 chipset ofzo.. en die lukt ook niet?
Nee, gek he, als je kaartje een AMDtek AN938b chipset heeft |:(

http://www.admtek.com.tw/index/index/download.htm#AN983B
Hier kan je drivers vinden voor het kaartje. Probeer het daar eens mee.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Dextourius
Icey schreef op 07 november 2002 @ 15:34:
[...]

Doe es ff normaal man, dat geschreew en geblaat slaat nergens op :X

Als Sitecom netwerkkaartjes slecht zijn dan zouden mensen ze niet kopen, en handelearen ze niet verkopen.

Misschien heb je wel een brakke kutcomputer :O of toevallig heb je een fout kaartje :7
Nou waarom doet 1 van die kaart het helemaal niet dan??
en check mijn specs maar in mijn sig of klik anders maar op mijn homepage icoon!

oke nu weer ontopic please! ik moet die kaart werkend krijgen onder winxp!

kan het zijn dat windows xp de driver voor die kaart niet mee geinstalleerd heeft? dus dat ik hem van die winxp cd moet installeren? (als ik xpcd kan krijgen)

• Dextourius
MrTinux schreef op 07 november 2002 @ 15:38:
[...]
Nee, gek he, als je kaartje een AMDtek AN938b chipset heeft |:(

http://www.admtek.com.tw/index/index/download.htm#AN983B
Hier kan je drivers vinden voor het kaartje. Probeer het daar eens mee.
hey ik heb beide drivers voor xp gedownload maar geen 1 doet het, xp zegt steeds de hardware kan niet worden geinstalleerd, doe ik iets verkeerds ofzo??

oke dit is wat ik doe:

deze computer
eigenschappen
en dan ga ik naar apparaatbeheer
daar staat bij overige ethernet controller met een vraagtekentje
rechtermuis knop eigenschappen
stuurprogramma installeren/ bijwerken alle twee geprobeerd
eerst liet ik door xp zoeken--> geen resultaat
daarna die drivers geprobeerd (aangeven in welke map die driver is)--> ook geen resultaat!

• Icey
DeXtOuRiuS schreef op 07 november 2002 @ 15:41:
[...]

Nou waarom doet 1 van die kaart het helemaal niet dan??
en check mijn specs maar in mijn sig of klik anders maar op mijn homepage icoon!

oke nu weer ontopic please! ik moet die kaart werkend krijgen onder winxp!

kan het zijn dat windows xp de driver voor die kaart niet mee geinstalleerd heeft? dus dat ik hem van die winxp cd moet installeren? (als ik xpcd kan krijgen)
hey, misschien zijn je kaartjes wel kapot? als je denkt alles te hebben geprobeert ren je naar de winkel en ruil je ze om :?

btw, vind je ook dat al die uitroeptekens zo over dreven staan?

• Dextourius
Icey schreef op 07 november 2002 @ 16:03:
[...]

hey, misschien zijn je kaartjes wel kapot? als je denkt alles te hebben geprobeert ren je naar de winkel en ruil je ze om :?

btw, vind je ook dat al die uitroeptekens zo over dreven staan?
tja anders moet ik maar die kaarten ruilen...

maar sorry voor die uitroeptekens enzo ;) maar ik ben ook een beetje boos :(

Verwijderd

Probeer eens alles networking stuff te deleten en opnieuw te installen... Verder heb ik een keer XP opnieuw moeten installeren toen ik een andere NIC er in roste.. TCP/IP stack om zeep geholpen...

Maar goed... Mijn slogan: If nothings works (kick it), fresh install (oke, ff proberen is leuk maar een nieuw install kan soms wonderen doen).

• bazzs2001
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-06 11:18

bazzs2001

je moet knagen wat lekker is

DeXtOuRiuS schreef op 07 november 2002 @ 16:12:
[...]

't is soms wel frustrend als de PC niet doet wat ie moet doen, snappen wij ook.

groeten

• Icey
DeXtOuRiuS schreef op 07 november 2002 @ 16:12:
[...]

reageer je af op de website van sitecom ;)

• SimplyMe

SimplyMe

Heb in wel 6 PC's een sitecom netwerkkaart zitten
win2k win95 win98 win98se en zelfs winXP

en nooit problemen mee gehad
wel elke keer opnieuw geinstallerd maar moest toch opruimen dus
trouwens heb ook een sitecom hub en ik heb met niks problemen

• Dextourius
Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 16:17:
Probeer eens alles networking stuff te deleten en opnieuw te installen... Verder heb ik een keer XP opnieuw moeten installeren toen ik een andere NIC er in roste.. TCP/IP stack om zeep geholpen...

Maar goed... Mijn slogan: If nothings works (kick it), fresh install (oke, ff proberen is leuk maar een nieuw install kan soms wonderen doen).
hmmja... maar die windows xp is een maand geleden ofzo opgezet en win98 6 dagen geleden 8) moet ik nou echt weer alles opnieuw installeren?? ;( (als het moet dan installeer ik win98 wel opnieuw....)

ik ga ff weer op de pc met win98 proberen...

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Breng die kaartjes terug man en ruil ze voor van die Realtek kaartjes (RTL8029AS), want die worden wel gewoon door WindowsXP herkent.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• SimplyMe

SimplyMe

Volgens de site van site com zitten er op de netwerk expension kit
een realtek controller

hier zijn de drivers
http://80.247.198.48/driv..._id=5&prod_id=71&search=1

weet dus niet welke kaart je hebt maar deze heb ik ook en werkt perfect

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 21:39

Jiffy

God, you're ugly!

Undertaker2 schreef op 07 november 2002 @ 16:37:
Breng die kaartjes terug man en ruil ze voor van die Realtek kaartjes (RTL8029AS), want die worden wel gewoon door WindowsXP herkent.
Strak plan: 10 Mbit kaartjes adviseren... |:( ;)

Ik heb trouwens ook een paar van die Sitecom kaartjes. Keurige 8139c chippies aan boord & werken perfect samen in m'n lannetje. Met verder nog 8019's, 3Com 509's & 905's.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Ehh jah, de 100 Mbit bedoel ik natuurlijk.... zolang het maar geen Sitecom is ;)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-08 21:39

Jiffy

God, you're ugly!

DeXtOuRiuS schreef op 07 november 2002 @ 16:00:
[...]hey ik heb beide drivers voor xp gedownload maar geen 1 doet het, xp zegt steeds de hardware kan niet worden geinstalleerd, doe ik iets verkeerds ofzo??
Twee dingen die opvallen:
1) Je probeert Realtek 8139 drivers te installeren;
2) je geeft aan dat deze kaartjes een AMDtek AN938b chipset hebben.

Als je zelf nu nóg niet door hebt wat er zéker niet klopt aan dit verhaaltje... Tja...

Afgezien daarvan zou één van de kaartjes best kapot kunnen zijn, uiteraard.
Ehh jah, de 100 Mbit bedoel ik natuurlijk.... zolang het maar geen Sitecom is
Al mijn Sitecom's hebben Realtek 8139's aan boord... :)

[ Voor 0% gewijzigd door Jiffy op 07-11-2002 16:51 . Reden: Needurlanz iz moeluk... ]

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• SimplyMe

SimplyMe

Undertaker2 schreef op 07 november 2002 @ 16:48:
Ehh jah, de 100 Mbit bedoel ik natuurlijk.... zolang het maar geen Sitecom is ;)
En waarom zou dat niet moeten
heb alleen maar sitecom en ben er tevreden mee.
niks geen problemen
alleen nog maar goed werken

• Dextourius
Jiffy schreef op 07 november 2002 @ 16:49:
[...]

Twee dingen die opvallen:
1) Je probeert Realtek 8139 drivers te installeren;
2) je geeft aan dat deze kaartjes een AMDtek AN938b chipset hebben.

Als je zelf nu nóg niet door hebt wat er zéker niet klopt aan dit verhaaltje... Tja...

Afgezien daarvan zou één van de kaartjes best kapot kunnen zijn, uiteraard.

[...]

Al mijn Sitecom's hebben Realtek 8139's aan boord... :)
Nee ik bedoel die drivers van AMDtek wat MrTinux me gegeven had!

Maar ik word er gek van deze kaarten!
ik heb dus die werkende kaart in mijn pc met win98 gezet en eindelijk kon ik alles installeren zonder dat mijn pc vast liep, ik moest daarna mijn pc restarten en na een paar meldingen* en restarts kon ik eindelijk in windows komen, maar nu zie ik die NIC niet in mijn apparaatbeheer?

hmm weetje wat, ik ga gewoon windows opnieuw installeren zonder te formatteren en daarna weer proberen....

* ik krijg nadat mijn pc vastliep tijdens het installeren van mijn nic nu een paar meldingen dat de volgende dingen vnsetup.vxd, vredir.vxd en dfs.vxd (zoiets) niet gevonden kunnen worden.... en als windows opstart krijg ik nog een melding...

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die VXD foutmeldingen hebben te maken met een niet complete netwerkomgeving, dit houdt in dat je geprobeert hebt een netwerkkaart te installeren maardat je dus ergens op ut Cancel knopje hebt gedrukt toen die bezig was om die wel of niet goede drivers te installeren. Oplossing: Netwerkomgeving alles eruit halen wat er instaat. PC opnieuw opstarten en evt. Externe Toegang / VPN / NIC opnieuw laten installeren.
Heb je tevens al de Plug N Play optie in je BIOS op Enabled (Yes) of Disabled (No) gezet (gewoon de optie die er nu staat veranderen). En evt. kan je de IRQ toewijzing via ut BIOS laten lopen of via ut windows systeem (zit ook ergens in ut BIOS), beetje rommelen daarmee werkt ook wellus.

• Dextourius
Hey jongens sorry dat ik een tijdje niet gereageerd heb maar hier komt mijn verhaal!

nou ik had vette problemen met die netwerkkaarten daarom ben ik de volgende dag (vrijdag) naar de zaak gegaan waar ik hem gekocht had en daar hebben ze hem geruild voor 2 andere...

ik kwam thuis en jah hoor het lukte weer niet! zelfde melding steeds (windowsxp) ik dus vet boos enzo...(die dag is mijn wanadoo broadband premium geïnstalleerd en wilde natuurlijk meteen internetten!) maar gelukkig had mijn neefje een netwerkkaart thuis liggen met een realtekchipje, ik heb dat erin gezet en jah hoor alles werkt perfect! Xp herkende hem meteen enzo! en heb zo mijn internetverbinding kunnen installeren. Maar het probleem was nog steeds niet opgelost, daarom probeerde ik ff mijn kaart opnieuw maar zonder resultaten. Oke hier komt het trucje! ik liet mijn kaart gewoon erin zitten en zette het kaartje van mijn neefje ook erin en startte xp op enzo en wat zie IK??? er staat een kaart blalal bevonden gebaseerd op AMDtech nog wat!!!! DAMNNNN wat was ik blij!!!!

Ik kan nu lekker genieten van mijn Wanadoo Broadband Premium met mijn eigen netwerkkaart!!!

hier mijn resultaten van speedtest.nl gemaakt om 23.12 uur (net dus)

Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 68.0 KByte/sec

Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 17.2 KByte/sec

Netjes toch? :D

Pagina: 1