[CSS] Link al Active maken bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 21:32
Ik heb het uiterlijk van mijn menu-items gedefinieerd in mijn CSS bestand. Ze hebben standaard een lichte kleur, maar bij A:hover en A:active worden ze donker.

Nu wordt bij het oproepen van de index.html standaard de HOME geopend (logisch), maar de link blijft licht. Er is namelijk geen muis, of klik geweest.

Is het mogelijk om De HOME koppeling in het menu al active te laten beginnen? Hij moet wel dezelfde eigenschappen als de andere links blijven houden wanneer men door het menu gaat klikken.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

dit toevoegen aan home.html:
code:
1
<body onload="parent.menuframe.buttonid.className='naamvanactieveclass';">

Je moet dus wel ff je menubotton met 'home' een ID geven.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

of je maakt gewoon een extra class aan die je aan de HOME link hangt....

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:33

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

sja, en waar heb ik jouw oplossing daar, hier ook al eerder gezien? :P

www.jurgroessen.nl

• teacher

teacher

Dysgaf!

Je hebt me door! Uiteraard haal ik altijd alle oplossingen altijd hiervandaan; ik doe meteen een search naar jou usernaam en dan ga ik gauw op de C!T het antwoord posten... O-)

Maarreh.. Hoelaat zag ik dit topic hier? :p

Overigens heeft de topicstarter niets meer van zich laten horen en de oplossingen niet gebruikt :? tja...

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

teacher schreef op 08 november 2002 @ 14:15:
Je hebt me door! Uiteraard haal ik altijd alle oplossingen altijd hiervandaan; ik doe meteen een search naar jou usernaam en dan ga ik gauw op de C!T het antwoord posten... O-)
oh, maar het was ook niet offensive bedoelt, ik viel me alleen op dat het nagenoeg hetzelfde was (wat uiteindelijk wel te verwachten was) :)

en ja, een bedankje of een 'stand van zaken' had leuk geweest...

www.jurgroessen.nl

• teacher

teacher

Dysgaf!

[vreselijkofftopicsorry]
ik vatte het ook niet zo op hoor; ik dolde maar een beetje...
[/vreselijkofftopicsorry]

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook gewoon het linkje écht active maken. Geef het ding de focus:

document.links[0].focus(); // of
document.links['id'].focus();

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 21:32
teacher schreef op 08 november 2002 @ 14:15:
Overigens heeft de topicstarter niets meer van zich laten horen en de oplossingen niet gebruikt :? tja...
Hangloozz schreef op 08 november 2002 @ 14:21:
en ja, een bedankje of een 'stand van zaken' had leuk geweest...
Sorry, ben een weekendje weg weggeweest. Heb net even gekeken naar de oplossingen, maar het lukt me niet zo 1,2,3... Waarschijnlijk door de afwezigheid van Javascript Skills. Zal er vanavond nog even naar kijken, of het moet zijn dat een van jullie zich geroepen voelt het even helemaal voor me uit te kauwen. :)

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

coelho schreef op 11 November 2002 @ 15:56:
Sorry, ben een weekendje weg weggeweest. Heb net even gekeken naar de oplossingen, maar het lukt me niet zo 1,2,3... Waarschijnlijk door de afwezigheid van Javascript Skills. Zal er vanavond nog even naar kijken, of het moet zijn dat een van jullie zich geroepen voelt het even helemaal voor me uit te kauwen. :)
Denk het niet.. :Z

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Pagina: 1