[CMOS] Shit, battery low (onbekend mobo)

Pagina: 1
Acties:

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hmm...ik heb mijn oude comp een tijdje uit gelaten (3 maanden ofzo) en toen ik hem aan wilde zetten....2 beeps : "CMOS Battery low, F1 to run setup"

Ik braaf de setup van de bios geklust, gesaved...en opnieuw: "CMOS battery low, F1 to run setup" :(

Toen ik de boel niet te savde in de bios startte ie wel op met een boot disk...maar helaas kan ie nu de HD niet vinden (zal wel aan verkeerde default instellingen liggen ofzo, hoewel de HD al een beetje brak was een paar maanden geleden) :P

Specs :
Het is een Cyrix PR200 die erop zit, en een op de chips op het mobo staat TX Pro...via google lijkt het erop of het een ali achtig ding is...

Helaas heb ik geen handleiding gekregen toen we de bak (in de oertijd) kochtten, dus kan ik nix nakijken ofzo...

Ik wil dus proberen de battery er ff uit te halen en opnieuw erin doen (en echt goed, zodat ik zeker weet dat de battery echt leeg is), maar ik kan dat ding dus helemaal niet vinden :? Op nieuwe bakken is het altijd duidelijk waar dat ding zit (makkelijk te herkennen enzo), maar op dit mobo kan ik hem niet vinden...

Dus misschien zijn er hier mensen die weten hoe ik de battery kan vinden of me op een andere manier bij kunnen staan...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als het geen ronde batterij is (lijkend op een muntstuk), dan zul je moeten zoeken naar een tonvormig batterijtje dat tussen twee klemmetjes is vastgesoldeerd. Het is meestal donkergroen van kleur, soms anders :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Kan je misschien een foto er van maken, dan is er vast wel iemand die de batterij voor je aan kan geven.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Ik gok dat 1 van deze 2 zijn board is :

Afbeeldingslocatie: http://www.stud.fernuni-hagen.de/q3998142/pcchips/pccpics/m560.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.stud.fernuni-hagen.de/q3998142/pcchips/pccpics/m575.gif

It's the PCChips lottery :+ !

Dit waren de enige 2 borden met "TXpro", AT form factor (kans is denk ik groot dat het een AT mobo is) en waarop ik zo zelf inderdaad geen batterijtje zie..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Glacier
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op 07 november 2002 @ 14:56:
Ik gok dat 1 van deze 2 zijn board is :

[afbeelding]
[afbeelding]

It's the PCChips lottery :+ !

Dit waren de enige 2 borden met "TXpro", AT form factor (kans is denk ik groot dat het een AT mobo is) en waarop ik zo zelf inderdaad geen batterijtje zie..
ze lijken er idd wel op :{

Iemand een idee waar manuals te vinden kunnen zijn?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Glacier schreef op 07 november 2002 @ 21:08:
[...]

ze lijken er idd wel op :{

Iemand een idee waar manuals te vinden kunnen zijn?
Uh, Wi3rd N3rd is zo vriendelijk om je de link te geven:
Maak daar dan gebruik van :z

Oslik blyat! Oslik!

• Glacier
  • Niet online
dion_b schreef op 07 November 2002 @ 21:20:
[...]

Uh, Wi3rd N3rd is zo vriendelijk om je de link te geven:

[...]

Maak daar dan gebruik van :z
Uche, uche.....oops...