Hoi,
Ik probeer in mijn MFC applicatie een CString object weg te schrijven naar het registry met behulp van de WriteProfileBinary() functie. Als ik vervolgens deze waarde wil uitlezen, dit doe ik met GetProfileBinary(), dan krijg ik in de debugger te zien dat de CString intern een bad pointer heeft
Nu ben ik een tijdje al op zoek of het uberhaupt mogelijk is om een CString (of een LPCTSTR) binary weg te schrijven naar het registry. Kan iemand mij helpen graag? 'k begin namelijk een beetje te denken dat het gewoon niet kan (hoewel ik me dat nou niet kan voorstellen).. misschien doe ik het gewoon fout
Even een stukje code:
Wegschrijven:
en om uit te lezen doe ik:
Doe ik het nou gewoon fout, of kan het echt niet?
Ik gebruik overigens VC 7
Ik probeer in mijn MFC applicatie een CString object weg te schrijven naar het registry met behulp van de WriteProfileBinary() functie. Als ik vervolgens deze waarde wil uitlezen, dit doe ik met GetProfileBinary(), dan krijg ik in de debugger te zien dat de CString intern een bad pointer heeft

Nu ben ik een tijdje al op zoek of het uberhaupt mogelijk is om een CString (of een LPCTSTR) binary weg te schrijven naar het registry. Kan iemand mij helpen graag? 'k begin namelijk een beetje te denken dat het gewoon niet kan (hoewel ik me dat nou niet kan voorstellen).. misschien doe ik het gewoon fout
Even een stukje code:
Wegschrijven:
C++:
1
2
| CString TheString = "blaat"; // even een voorbeeld :) WriteProfileBinary( Section, Entry, reinterpret_cast<LPBYTE>( &TheString), sizeof( TheString)); |
en om uit te lezen doe ik:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
| CString *TheString = 0; UINT Read; if( GetProfileBinary( Section, Entry, reinterpret_cast<LPBYTE *>( &TheString), &Read)) { // Doe iets met TheString ... helaas is deze hier al stuk delete[] TheString; } |
Doe ik het nou gewoon fout, of kan het echt niet?
Ik gebruik overigens VC 7
"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs