Toon posts:

Hoe kom ik in de bios van mijn compaq??

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb hier een Compaq Armada 7400 laptop, maar ik kom mijn bios niet in!
Heb de search al gebruikt, kon niet echt iets vinden van waarde. Ook zoeken bij google heeft me niks opgeleverd.

Het enige wat ik heb gevonden is, dat ik op <F10> moet drukken zodra er rechtsbovenin het scherm een blokje gaat knipperen. Leuk en aardig, maar er gaat dus geen blokje knipperen en met <F10> kom ik dus mn bios niet in!

Er schijnt een partitie op de schijf te staan waar de bios-software op staat, maar die is dus weg.

Help!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maar je had toch wel logisch kunnen bedenken dat je niet in de BIOS kan komen als die ene partitie weg is :? :X Je zult hem opnieuw moeten installeren.. Je kunt het downloaden via http://www.compaq.com/support :)

Verwijderd

Topicstarter
Sja.... alleen de vorige eigenaar is zo stom geweest om de partitie te verwijderen, ikzelf niet, dus...

Eindelijk gevonden op Compaq-site.... Lekker lullig dat ze deze software alleen onder Windows95 zetten, niet onder de andere OS-en..

Thanx anyway

Verwijderd

Bios zit toch op je mobo en niet op de HD ? Magoed, heb je ook al geprobeerd om Compaq te bellen : www.compaq.nl , probeer F12 of F2, dat zijn namelijk ook vaak mogelijkheden om in de bios te komen.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
compaq slaat zijn bios op een stukje partitie op de HD dat stukje is overigens niet te zien in windows.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Klopt :) Netrab, de topicstarter heeft het probleem al opgelost hoor ;)

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 15:29
Mister_X schreef op 07 november 2002 @ 15:29:
compaq slaat zijn bios op een stukje partitie op de HD dat stukje is overigens niet te zien in windows.
Is niet helemaal waar overigens. Compaq heeft net als alle andere fabrikanten gewoon de bios in chippie zitten. Al je instellingen in je bios worden dus ook in de chip opgeslagen en niet op je harddisk. De interface om je bios te bedienen staat op een partitie op je harddisk of op een setje bootfloppen. Zonder deze floppen of partitie kan je dus geen instellingen wijzigen in je bios. Wel herkent de bios als het goed is automatisch alle nieuwe hardware die je toevoegd (ook zonder partitie dus), dus vaak zul niet in je bios hoeven te komen. Je kan er in ieder geval niet echt veel in instellen.

/edit

De wat nieuwere Compaq's hebben overigens geen bios partitie meer.

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-08 21:45

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Pagina: 1