Toon posts:

Welke T.E.C.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zou iemand mij een handje kunnen helpen. Ik heb een T-bird 1Ghz die ik mbv een T.E.C. wil oc-en. Nou is mijn vraag hoe kan ik berekenen welke (hoe sterk) de TEC moet zijn.
Het is de bedoeling dat de TEC mbv een Alpha PAL6035MFC + Delta AFB-60HP gekoeld zal worden. (Heb nog geen zin om aan waterkoeling te denken vandaar deze oplossing.) Ik heb gelezen det de T-bird zelf ca. 54 W aan warmte afgeeft als ie op (100Mhz FSB x 10 multiplier) 1Ghz loopt...maar welke berekening ik verder moet uitvoeren weet ik niet...
Voor de volledigheid de setup:

mobo: Abit KT7-RAID
cpu: AMD Athlon Thunderbird 1 Ghz (blue core)
memory: Mushkin 128MB PC150 Enhanced HSDRAM
video: Asus V6800 Gforce DDR CCF 120@135Mhz MCF 301@340Mhz
video cooling: Thermaltake blue orb
hardisk: 2x IBM DTLA 307030 ATA 100 30GB
harddisk cooling: 2x CoolerMaster Cooldrive HDD 4002
heatsink & fan: Alpha PAL6035MFC + Delta AFB-60HP

wat betreft de case koeling deze is OK...dus dat is geen probleem.

Alsvast bedankt

Verwijderd

Sjeee w.t.f
heb je geld teveel ofzo...
dammed wat een systeem ..grrr
...

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat niet maar mijn vorige proc was nog een PII 300Mhz@360 dus heb ff wat opgespaard...hahaha

Maar een TEC oplossing is in ieder geval goedkoper dan om een VapoChill socket aan te schaffen...een kleine 1600 gulden*kuch*.
Maar dan heb je ook wat...freon koeling en cpu op ca -20 C. Dat is nog eens tweaken!!!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:37
Geen waterkoeling?!? 54W alleen al voor de processor, daar komt ook nog ongeveer hetzelfde vermogen bij voor de peltier => hoop problemen voor de luchtkoeling. Als je met TEC's aan de gang wil gaan moet je het goed doen: waterkoeling. Op www.waterkoeling.nl staat wel het 1 en het ander en ook op www.ned-cool.nl .

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Topicstarter
Thanx...zal ff kijken

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik zou er een Tec van minimaal 80 watt op plakken, je houd namelijk altijd minder wattage over dan opgegeven, omdat dit bij 15,4 volt is, en uit je PC tover je slechts 12 volt.

Goede koeling is een must, je moet namelijk meer dan 2 keer zoveel warmte afvoeren dan normaal, en dat is een hele kluif voor een luchtkoeler. (hiermee zeg ik niet dat een Alpha niet goed is, in tegendeel, het is ongeveer de beste luchtkoeler op de markt)

Vraag ook even na bij www.oc-shop.nl. Zij kunnen je ook een heleboel vertellen over peltier koeling.

Groeten,

Herman
www.waterkoeling.nl

Verwijderd

Topicstarter
Thanx Herman...
Pagina: 1