Toon posts:

Problemen met partities na crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb het volgend probleem...

Mijn pc met 2x 80Gb Maxtor is vd week vastgelopen.
Nu komt het volgende probleem.

Doordat het geheugen niet goed was is Goback tijdens een backup vastgelopen... met als gevolg dat alles weg was en de pc niet meer kon opstarten.
Het irritante is dat Goback als nr. vd partitie 44 had meegegeven, en Windows hier niks meer mee kon doen. Ik heb wel wat data van 1 schijf kunnen redden door met ptedit het nummer te veranderen in 07, en hierdoor kwam de c: partitie weer tevoorschijn, maar de d:, e: en f: partitie waren weg. (stonden allen op 1 Maxtor schijf, de andere maxtor met als schijfaanduiding I: was nog leeg).
Aangezien ik met de 2 Maxtors eerst niks kon doen heb ik er een Seagate 80Gb bij ingezet zodat ik eerst weer kon werken met de computer.
Maar wanneer ik bijv. PartitionMagic opstart geeft hij de volgende fout aan: Init failed: error 100. Partition is too bad. (over de Maxtor schijf)
In Windows (XP) zie ik de schijf wel staan, maar ik kan er niks mee. Hij geeft aan dat het een 20Gb schijf is :?... Schijfcontrole lukt niet op deze schijf en lowlevel format d.m.v. maxtor tooltje maakt ook niks uit.

Ik heb op het net wel veel over fdisk /mbr gelezen, maar is dat ook van toepassing wanneer het niet om de primaire schijf gaat?

Is hier nog iets aan te redden of moet ik ze opsturen naar Maxtor?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer eens enkele data recovery tooltjes op de schijf los te laten. Linkjes + verhaaltje staan wel elders in de OM FAQ.

Wat betreft FDISK /MBR, ja dit heeft inderdaad alleen toepassing op de eerste schijf van je computer. Je zou de schuldige schijf kunnen verplaatsen naar IDE0 master en dan FDISK /MBR draaien :)

Verwijderd

linux(slackware) fdisk is goed voor formateren. Winxp patirtie programma wat bij de install zat kan ook handig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx.. :)
Ik heb nu partition manager er op los gelaten en de schijf op FAT32 gezet.
Hij ziet de schijf nu wel in XP, en ik kan er ook op komen, maar partition Magic geeft nog steeds dezelfde foutmelding en schijfcontrole stopt bij fase 2... Maar ik zal nog een beetje spelen met Partition Manager.. ;) het begin is er... :)