Toon posts:

Problemen met een te trage HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vriend en die heeft een Dell computer. Nou heeft hij de laatstetijd last van extreem lange opstart tijden(voor het avond eten opstarten en dan nog na het avondeten niet klaar zijn 8)7) en trage read/write functies(windows verkenner die traag opengaat, documenten die traag worden geladen)

Het betreft hier een Western digital schijf en ik heb al met cfdisk gekeken hoe de partitie tabel inelkaar zat, maar dat was inorde. Daarnaast heb ik de hardware ook gechecked op fouten(kabels jumpers e.d). Ook vond ik weinig op de site van WD.

Het punt is nu dat ie bijna windows niet meer in komt (een keer gezien) dus ik kan geen Partition magic/ R-studio gebruiken. Ik denk zelf dat de schijf gewoon niet meer aan zijn max RPM kan komen.

p.s Ik heb al gezegd dat de gozer gezecht dat de pc terug moet naar Dell maar hij is em dan 3 weken kwijt en wil dat dus als laatste optie gebruiken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je al Hangen en Opstartproblemen onderaan op Technische PMG FAQ uitgecheckt? Je kunt de schijf overigens het beste testen met het tooltje van de harddiskfabrikant. Linkje staat wel in de OM FAQ onder het kopje "mijn HDD doet vaag" :)

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
hahha dat 3 weken kwijt ken ik..
fijitsu siemens hier

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er al wat tooltjes van WD op losglaten maar dat lukt niet omdat winxp steeds hangt.
Het gekke is dat na wat trappen(dat doet die vriend dus ) de pc sneller gaat lopen.

Verwijderd

Als je zelf met die PC gaat klooien verneuk je je garantie!!!
En je kunt PM wel gebruiken zonder dat je in Windows komt.
Gebruik de rescuedisks van PM. Is ook veiliger dan in Windows met je partities spelen.
Maar ik weet zeker dat het niet aan je partitieverdeling ligt, maar gewoon aan de fysieke gezondheid van je HD.
Dus overall: Je moet die PC toch echt terugsturen naar DELL.
Of zelf een andere HD erin zetten, maar ja, dan ben je je garantie kwijt.

En het hangt van je garantiebepaling af hoelang je hem kwijt bent.
Heb je een gewone carrie-in garantie dan moet je hem zelf brengen en ophalen en ben je hem enkele weken kwijt.
Heb je een next day on site garantie dan komen ze bij jou de boel fixen en ben je hem hoogstens een uur of wat kwijt aan die dude die langskomt.