[HD]Hoe low format

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

Topicstarter
Ik heb hier een Seagate 20gb (st320423a) deze doet het een al een tijdje minder. Hij is niet meer betrouwbaar. Hij is al uit de garantie.Ik wil als laatste redmiddel een low format uitvoeren maar hoe doe je dat en met welk proggie?? ik heb al gekeken op de site van seagate en ik heb ook al op got gezocht.

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:23

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Een low level format..
Ik denk dat je een wat oudere pc moet opduikelen, daarmee heb je in de BIOS grote kans dat je een low level format kan uitvoeren.

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Topicstarter
ik ga het proberen hoe oud ikheb hier een 266??

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

Was laatst enige discussie over... wat ik begreep is dat je sowieso geen low-level format moet (kunt) gaan doen, dan kun je 'm weggooien.
Er is dan waarschijnlijk wel de mogelijkheid van een mid-level (?) format, hetgeen met een tooltje van de fabikant zou moeten kunnen.

Wat betekent mijn avatar?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:16
Daarvoor heb je een echt ouwe bak nodig, 486 of zo.
Maar volgens mij gaan IDE-schijven kapot van een low-level format die niet in het fabriek gebeurd, dus opletten toch.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Beekforel schreef op 07 november 2002 @ 12:35:
Een low level format..
Ik denk dat je een wat oudere pc moet opduikelen, daarmee heb je in de BIOS grote kans dat je een low level format kan uitvoeren.
freakstar als je dat doet, kun je een IDE schijf gelijk bij het grof vuil gooien...

de BIOS low-level format is alleen geschikt voor MFM en RLL schijven...

Je moet echt op de site van seagate zoeken naar hun diagnose programma.
deze kan ook low-levelen.. Als je een tool van een andere fabrikant gebruikt is het ook waarschijnlijk DE methode om je schijf definitief te ruineren. (als je dat al lukt)

Dus op een seagate alleen een seagate lowlevel programma gebruiken.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• the_dgc

the_dgc

raar he..... leven!!

Topicstarter
Weet iemand hoe ik aan dat tooltje kan komen op de seagate site kan ik hetniet vinden??

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:07
http://www.seagate.com/support/seatools/index.html

Staat in de FAQ.

Bovendien als je een 20 Gb schijf gaat lowlevellen met een 486, dan kan hij niet de volledige schijf zien (2 Gb/8Gb limiet), dus hoogstwaarschijnlijk is hij daarna kapot.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

the_dgc schreef op 07 november 2002 @ 12:41:
Weet iemand hoe ik aan dat tooltje kan komen op de seagate site kan ik hetniet vinden??
www.seagate.com (is dat nu zo moeilijk te vinden?)

dan ga je naar support

daar kies je drives...

en dan verder lezen...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-03 09:55

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

/basic
/search