wat is het Beste overclockbare mobo volgens jou

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57473

Topicstarter
Nou de titel zegt het al

graag merk naam plus type (dus voledigenaam) en argument.
ik heb nu een intel garabaldi mobo maar die kan je dus NIET ocen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-06 15:42

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

Voor Intel planken zou ik zeggen CUSL2 :)

Macconner! | speed 733@1007 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 12:02

Memendo

V4-power/Team BSD

Anoniem: 57473 schreef op 07 november 2002 @ 11:53:
Nou de titel zegt het al

graag merk naam plus type (dus voledigenaam) en argument.
ik heb nu een intel garabaldi mobo maar die kan je dus NIET ocen.
Voor welke CPU, of in zijn algemeenheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:37
de k7s5a van ECS! mega overklokkers bord! (had hiervoor een ssocket7 die tot 100mhz fsb ging, vandaar het enthousiasme)

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wat is nou goed een lage fsb of een hogen ik heb een fsb van 400mhz zag ik staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perconte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-07 10:43
Ik heb mij laten vertellen dat mijn mobo wat ik nu heb een van de beste is die epox 8k3a+ maar kan zijn dat er nu alweer betere moederborden zijn want ik heb em al een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Perconte schreef op 07 November 2002 @ 12:53:
Ik heb mij laten vertellen dat mijn mobo wat ik nu heb een van de beste is die epox 8k3a+ maar kan zijn dat er nu alweer betere moederborden zijn want ik heb em al een paar maanden.
die mobo is niet meer te koop op www.informatique.nl
dus
ik voreg me af of deze cool is
EPoX 4BEA, S-478, i845E, 3xDDR, 6Ch-Audio, USB2.0
en goed oc baar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

KT333: Abit KX7-333
KT400: Epox 8K9A

Zie ook: http://www.xtremesystems.org/ en kijk daar even op het forum.

Verder is het nogal persoonlijk. Abit en Epox zijn wel de merken die het altijd erg goed doen. Abit is iets agressiever dan Epox. Kwa features doen ze tegenwoordig niet onder voor elkaar (OC features bedoel ik). Epox had eerst hogere voltage instellingen. Nu heeft Abit dat weer (2,325V voor de KD7 geloof ik. Das meer dan ik ooit zal instellen voor een Athlon!). De een is niet echt beter dan de ander ofzo. Velen roepen van wel, maar ik vind het gewoon een persoonlijke keus. Per bord (van hetzelfde merk!) verschilt het ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-06 14:49
abit heeft altijd wel mooie overklok bordjes, dus ik stem voor de BP-6 of de TH7-II RAID

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Macconner schreef op 07 november 2002 @ 12:31:
Voor Intel planken zou ik zeggen CUSL2 :)
Waarom, onderbouw dat eens? Volgens mij is dat een P3-bord, en deze gozer heeft een P4. Geldt nog meer voor mensen die met de ECS K7S5A of Epox 8K3A+ aankomen, dat zijn AMD-mobo's en hier dus niet van toepassing (Epox heeft inmiddels zelfs al een aantal nieuwe AMD bordjes uit!)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-07 19:58
Welk amd mobo is nog meer goed voor te oc'en? ik dacht zelf aan een Abit AT7-Max2 of een KX333 (ofzoiets). Voltmodden laat ik wel doen :) zit nu met een MSI K7T266 Pro-R en die sucked :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perconte
  • Laatst online: 03-07 10:43
Yo ben ik weer die epox is volgens mij nog wel gewoon verkrijgbaar hoor www.alternate.nl daar heb ik em vandaan die hebben bijna alle epox mobo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

De_Bastaard schreef op 07 november 2002 @ 14:27:
Welk amd mobo is nog meer goed voor te oc'en? ik dacht zelf aan een Abit AT7-Max2 of een KX333 (ofzoiets). Voltmodden laat ik wel doen :) zit nu met een MSI K7T266 Pro-R en die sucked :P
De 2 Abit mobo's die ik gehad heb waren zeer fijn om mee te oc'en, veel instellingen en alles via het BIOS in te stellen (in de tijd dat anderen hte nog met jumpers hadden) :) Ook goede borden zijn die van Epox, bijvoorbeeld de 8K5A2+ of de 8K9A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Okido :)
En als geheugen neemt men natuurlijk Samsung PC2700 he? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Demoniac schreef op 07 november 2002 @ 14:34:
[...]
De 2 Abit mobo's die ik gehad heb waren zeer fijn om mee te oc'en, veel instellingen en alles via het BIOS in te stellen (in de tijd dat anderen hte nog met jumpers hadden) :) Ook goede borden zijn die van Epox, bijvoorbeeld de 8K5A2+ of de 8K9A.
maar die zijn niet voor een p-4 ik meot zelf een socket 478 hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wat zouden jullie nemen voor 250 euro budget voor cpu en mobo ? (het is bedoelt voor oc en wc :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57473 schreef op 07 november 2002 @ 17:38:
wat zouden jullie nemen voor 250 euro budget voor cpu en mobo ? (het is bedoelt voor oc en wc :D
Met 250 euro zou ik lekker doorsparen...

AMD:
XP2400+
Epox 8K9A2+
Corsair PC3500

Intel:
P4 2533 (533)
Abit BE7-R /IT7Max2
Corsair PC3500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 5897 schreef op 07 november 2002 @ 19:11:
[...]

Met 250 euro zou ik lekker doorsparen...

AMD:
XP2400+
Epox 8K9A2+
Corsair PC3500

Intel:
P4 2533 (533)
Abit BE7-R /IT7Max2
Corsair PC3500
wat betekend die crosair
en hoeveel kosten ze want ik heb nu 100 euro en krijg van de 300 euro erbij van me websites die ik gemaakt heb :D en ik krijg nog 150 euro van een andere maar ik wil ook een beetje geld overhouden ;) en ik ga nog een gf4 ti4200 kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 11:11
Afbeeldingslocatie: http://www.exile.nl/shop/images/gigabytega7vxp.jpg

AMD XP 1800+ @ AMD XP 2200+ met luchtkoeling, veel mogelijkheden op het bord zelf en zéér stabiel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Laatst online: 03-07 19:13

Dark Angel

Corvette LS Power

Anoniem: 5897 schreef op 07 november 2002 @ 13:15:
KT333: Abit KX7-333
KT400: Epox 8K9A

Zie ook: http://www.xtremesystems.org/ en kijk daar even op het forum.

Verder is het nogal persoonlijk. Abit en Epox zijn wel de merken die het altijd erg goed doen. Abit is iets agressiever dan Epox. Kwa features doen ze tegenwoordig niet onder voor elkaar (OC features bedoel ik). Epox had eerst hogere voltage instellingen. Nu heeft Abit dat weer (2,325V voor de KD7 geloof ik. Das meer dan ik ooit zal instellen voor een Athlon!). De een is niet echt beter dan de ander ofzo. Velen roepen van wel, maar ik vind het gewoon een persoonlijke keus. Per bord (van hetzelfde merk!) verschilt het ook nog.
[bord (van hetzelfde merk!) verschilt het ook nog]
daar kan over mee praten :'( de ABIT KD-7 verschild nog wel eens

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beetje achteraf, maar moet het toch ff kwijt:
qrazi schreef op 07 november 2002 @ 12:46:
de k7s5a van ECS! mega overklokkers bord! (had hiervoor een ssocket7 die tot 100mhz fsb ging, vandaar het enthousiasme)
En om die reden worden alle extreme overkloks op een ECS gehaald!! :+ Ik zal het netjes zeggen: ECS is "niet zo goed". Anders gezegd: het suckt voor overklokken :P :+
Nee serieus, beter Abit of Epox, echt. ;) Alle sick scores worden op die bordjes gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:26

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Anoniem: 57473 schreef op 07 November 2002 @ 17:38:
Epox 8K3A+ met XP2100+ ofzo?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam
  • Laatst online: 12-02 10:26

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Anoniem: 5897 schreef op 07 november 2002 @ 19:37:
Beetje achteraf, maar moet het toch ff kwijt:

[...]

En om die reden worden alle extreme overkloks op een ECS gehaald!! :+ Ik zal het netjes zeggen: ECS is "niet zo goed". Anders gezegd: het suckt voor overklokken :P :+
Nee serieus, beter Abit of Epox, echt. ;) Alle sick scores worden op die bordjes gehaald :)
Asus, Soltek en MSI vind ik zelf ook wel aardig...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
  • Laatst online: 30-10-2024
Demoniac schreef op 07 November 2002 @ 13:33:
[...]
Waarom, onderbouw dat eens? Volgens mij is dat een P3-bord, en deze gozer heeft een P4. Geldt nog meer voor mensen die met de ECS K7S5A of Epox 8K3A+ aankomen, dat zijn AMD-mobo's en hier dus niet van toepassing (Epox heeft inmiddels zelfs al een aantal nieuwe AMD bordjes uit!)
mobo is echt ongelofelijk voor die tijd wat betreft stabiliteit en betrouwbaarheid. mobo heeft genoeg opties en heeft veel overklokmogelijkheden. btw er een speciale site ooit opgercht voor dit mobo omdat het gewoon het beste P3 mobo was op de markt en nog steeds is volgens mij.
www.cusl2c.com (voorheen www.cusl2.com)

nu zou ik het niet meer weten maar ja p3 is een beetje aan het wegraken alhoewel ik pas een celeron 1200 voor € 10 heb gekocht op ebay en hij werkt nu op 1500 :D..jaja op mijn cusl2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Laatst online: 03-07 12:54

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Je weet niet eens of je fsb hoog of laag moet zijn, maar je wilt wel al een hoop geld gaan uitgeven en gaan oc'en en wc'en (dat laatste staat voor watercooling en je weet wat dat inhoudt?). Ik zou de faq eens rustig lezen, en daarna reviews gaan lezen zodat je weet wat je wilt.

En ik zou ook wat geld overhouden voor een cursus Nederlands :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
ik heb nu 'n MSI bord maar die sucked, 164 max fsb is poep! asus heb ik gehad voor mijn celeron, was 'n stabiel bord enzo, maar heb geen idee wat ze nu voor produkten leveren voor amd's :) ik ga denk ik voor een Abit KX7-333 blablabla.....

owja, ECS is poep, ik werk er op mijn stage vaak genoeg mee, en als ik iets NIET MOET, is het dat soort zooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Mijn ASUS P4T schijnt een goed overklok mobo te zijn, maar omdat ik veel waarde hecht aan stabiliteit gebruik ik deze mogelijkheden nauwelijks.
Ik heb het bord destijds gekocht omdat het het meest snelle en stabiele mobo was van het moment.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
handige_harrie schreef op 07 november 2002 @ 21:52:
[...]

Je weet niet eens of je fsb hoog of laag moet zijn, maar je wilt wel al een hoop geld gaan uitgeven en gaan oc'en en wc'en (dat laatste staat voor watercooling en je weet wat dat inhoudt?). Ik zou de faq eens rustig lezen, en daarna reviews gaan lezen zodat je weet wat je wilt.

En ik zou ook wat geld overhouden voor een cursus Nederlands :X.
ik weet wel een beetje wat die fsb inhoud en volgens mij is het hoe hoger de fsb hoe beter de oc'en en ja ik weet wat wc is ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57890

Het beste Oc MBO weet ik niet.
Ik weet wel dat mijn asus a7m266 nu op een FSB van 150 speelt.. met amd XP1800+ (zie sig:P) k heb alleen geen zin om verder te gaan op t moment.. t is mijn cpu nl niet :P(tsja geleend.. mja vanaaf lan party ff trug clocken dus :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Anoniem: 57473 schreef op 08 november 2002 @ 09:16:
[...]

ik weet wel een beetje wat die fsb inhoud en volgens mij is het hoe hoger de fsb hoe beter de oc'en en ja ik weet wat wc is ja ;)
De FSB is de front side bus, aan deze snelheid is alles in je PC gekoppeld, zoals je geheugen, PCI/AGP-sloten en je IDE-poorten (bij sommige Intel-borden is de PCI/AGP/IDE snelheid echter niet gekoppeld). Dus als je deze opvoert, gaat alles in je PC sneller. Dit kan een voordeel zijn, maar het kan ook een nadeel zijn (stabiliteit gaat achteruit). Daarom kan je bij AMD-systemen de multiplier verhogen, zodat je wel je CPU sneller laat lopen, maar niet (of minder) je FSB. Daardoor kan je nog wat extra snelheid uit je CPU halen als bijvoorbeeld je netwerkkaart of je geheugen het niet meer trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Demoniac schreef op 08 november 2002 @ 09:33:
[...]
De FSB is de front side bus, aan deze snelheid is alles in je PC gekoppeld, zoals je geheugen, PCI/AGP-sloten en je IDE-poorten (bij sommige Intel-borden is de PCI/AGP/IDE snelheid echter niet gekoppeld). Dus als je deze opvoert, gaat alles in je PC sneller. Dit kan een voordeel zijn, maar het kan ook een nadeel zijn (stabiliteit gaat achteruit). Daarom kan je bij AMD-systemen de multiplier verhogen, zodat je wel je CPU sneller laat lopen, maar niet (of minder) je FSB. Daardoor kan je nog wat extra snelheid uit je CPU halen als bijvoorbeeld je netwerkkaart of je geheugen het niet meer trekt.
dus als je je fsb omhoog doet beteknd dit dat niet alleen je cpu hogere snelhede bhaald maar ook je pci sloten en geheugen ?
dus die dingen worden dus ook veel warmer en zou die dus ook moet coolen of zie ik dat nou verkeerd
(ps dit zo genoeg moeten zijn (me 5 system fans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

ABIT BE6-II, maar das in de goeie ouwe tijd.....

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5988

Allemaal UTFS/search/eigen research vragen...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.