Toon posts:

dielectrical grease

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een watergekoelde systeem bouwen met peltier elementen.
Op verschillende waterkoeling sites wordt dit spul gebruikt tegen condensatie in je socket A gaatjes.Mijn vraag is waar kan je dit spul in Nederland krijgen.Ze vullen ook de hele socket met silicone spul, is dit speciaal spul of de gewone (van de gamma ?)
Ik heb een kt7 raid moederbord van abit met
temp sensor in de socket, kan het geen kwaad als ik de socket met silicone opvul?

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:59
Als je om heel de socket neopreen/celrubber plaatst (in de volksmond Gasket genoemd, deze is aan één kant zelfklevend), is het geheel luchtdicht afgesloten zodat condensering grotendeels voorkomen wordt. De heatsink sluit dan naadloos aan op de Gasket en het is m.i. niet nodig om alles vol te proppen met siliconen (is trouwens later ook veel moeilijker te verwijderen dan de éénzijdig klevende Gasket).

Succes met je project!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

Topicstarter
bedankt A3-D voor je reaktie,ben nog even wezen kijken bij Ned Cool site maar geen
Gasket kunnen vinden (wel andere bruikbaar spul voor mijn project)weet je waar ik een Gasket kan bemachtigen?

• A3-D
Het klopt dat je op dit moment geen Gasket op onze site hebt kunnen vinden. Deze week verwachten we het zelfklevende neopreen/celrubber binnen te krijgen (10mm, 5 mm en 3mm). Bij OC-shop moet het volgens mij mogelijk zijn om er één op maat te laten maken, wij hopen deze spoedig te kunnen leveren.

Succes!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ik heb nog 1,5 m2 celrubber liggen, zlefklevend. Hier kan je leuke dingen mee doen.

Wat het di-electrical grease is ben ik nog niet helemaal uit, maar ik sta ook niet zo te springen om mijn moederbord compleet onder te smeren met een of ander goedje. Eraf krijgen doe je het niet meer.

Overigens:

Celrubber is geen neopreenrubber. Neopreen is taaier, sterker, heeft meer rek, maar is ook veel duurder (factor 6 tot 7)

Als je fanatiek in de rubber-industrie duikt, kom je van alles tegen. Ik had een soort schuimrubber nodig als anti-slip in mijn boot (wedstrijdbootje, 4 meter) en heb met van alles geexperimenteerd. Uiteindelijk kwam ik bij het materiaal EVA (Ethyl-Vinyl-Acetaat) wat sterk is, niet scheurt en in diverse kleuren te verkrijgen. De algemene verkrijgbaarheid hiervan is echter K*T!

Maar voor de gaskets is Celrubber goed geschikt, er worden toch geen zware eisen aan gesteld. Bovendien is het goed te betalen, alhoewel EVA ook niet duur is.

Houd er wel rekening mee dat de zelfklevende laag, welke erop zit, beter hecht op gladde oppervlakken dan op het rubber zelf, dus als het eenmaal goed vast zit, en je wilt het er weer af halen, dan kan het zo zijn dat de plaklaag aan het moederbord blijft hangen. Overweeg daarom de zelfklevende lagen naar elkaar toe te plakken, dus uiteindelijk geen zelfklevende laag over te houden.

Snijden kan met elk scherp mes, gewoon even geduld uitoefenen, en na een half uur snijden etc dan heb je een pracht van een gasket.

Succes allemaal!!!!

Herman
www.waterkoeling.nl

• A3-D
Toch vreemd, op onze facturen van onze leverancier staat toch echt neopreen celrubber. Maar goed, we zullen het in het vervolg celrubber noemen ;)

By the way Herman, kijk even naar je signature, moet volgens mij zijn www.waterkoeling.nl ;)

• php
  • Niet online

php

Oeps, www.waterkoeling.nl natuurlijk. Zal het even aanpassen.....

Bedankt!

Herman

Verwijderd

Topicstarter
beste herman kan ik wat celrubber van je overnemen?Hoeveel heb ik nodig voor mijn socket A in te pakken ?en hoeveel vraag je ervoor.

• php
  • Niet online

php

Mail me even op skiff@xs4all.nl, aangezien we vanuit hier niet meer elkaars E-mail adres kunnen zien.

vragenbank.net, bedankt :( . Nou ja, hij had in ieder geval wel spijt. :(

Herman
www.waterkoeling.nl
Pagina: 1