Cistron-verbinding plat, maar geen aanwijzingen voor oorzaak

Pagina: 1
Acties:

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 22:37
Bij mij (Cistron) doet helemaal niets het nog. Gisteravond na het eten (19:15 a 19:30, dus ruim voooor de stroomstoring in Adam) kroop ik weer achter de computer om mijn downloads te checken, is alles dood. Alle lampjes op de modem gaven echter een operationele verbinding aan. Ik Cistron helpdesk gebeld, samen emt die jongen vanalles gecheckt en geprobeerd, niets. Momenteel is alles nog steeds down. Ik heb geen idee waar het aan kan liggen. Mijn hdd geeft de afgelopen 2 a 3 dagen problemen, hoop gepiep, licht getik soms. Het booten duurt veel langer dan normaal, het lijkt wel of ie telkens blijft hangen. Volgens Cistron kan het zo zijn dat daardoor bepaalde drivers die nodig zijn voor een werkende internetverbinding niet of niet goed geladen worden. Ik vind het vreemd dat een hdd die dreigt dood te gaan maar het nog wel doet ervoor kan zorgen dat mijn internet verbinding niet werkt. heb wel nieuwe hdd besteld, maar dat duurt een paar dagen.

Feitelijk is de situatie nu zo dat het modem aangeeft dat er gewoon ADSl is. Cistron kan ook geen defecten vinden. Het aangegeven IP-adres is 169.x.x.x. Volgens Cistron is dat een door Windows toegewezen IP-adres. Mijn conclusie is in ieder geval dat ik dus geen IP-adres krijg van de DHCP-server. Voor mijn gevoel kan het niet aan de hdd liggen, want de verbinding heeft de hele dag gewerkt en plots na een half uur afwezigheid bleek dattie dood was. En tussentijds hoeven er toch geen drivers geladen te worden?

Oja, vergeten te zeggen, ik heb al een aantal weken fysieke geheugendump blue screens (rebooten is de enige optie dan). Soms geeft ie die vrijwel direct na het rebooten, soms duurt het 4 dagen voordat de volgende komt. Dit zou heel goed een probleem met de hdd kunnen zijn. Heb gisteren een leesfout gekregen bij het kopieeren van de ICQ-dir.

Iemand die iets kan bedenken waar het aan zou kunnen liggen en wat ik zou kunnen ondernemen om de boel weer aan de praat te krijgen?

Verwijderd

Cistron heeft al heel lang storing, maar die moeten sinds vorig weekend verholpen zijn. Mijn cistron maxx doet het vandaag ook nog niet optimaal, maar dat komt door die stroomstoring. Mail doet het net weer een paar minuten.

Misschien is het handig als je ff een andere pc op je verbinding aansluit, kijken of je dan het probleem ook hebt. Dan weet je zeker dat het aan cistron ligt en niet aan je pc.

• -Moondust-
Ja, dat was ook mijn eerste reactie, maar ik heb geen andere pc en heb er ook geen binnen handbereik. Wat ik wel kan doen is mijn pc meenemen naar een vriend die ook Cistron heeft en dan kijken offie het doet. Zoja, dan ligt het niet aan de pc. Zonee, dan ligt het wel aan de pc. Echter, het liefst verplaats ik mijn pc niet i.v.m. met de hdd die dood aan het gaan is. Ik wil die hdd zo min mogelijk belasten, zodat ik met een nieuwe hdd zometeen nog mijn data kan overzetten. Heb al wel een backup gemaakt van de belangrijkste zaken.

Mijn pc is ook niet overclocked, heb alles op standaard gezet, maar....niets.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

qless

...vraag maar...

Als windows jou een 169.x IP geeft betekent het normaal gezien dat ie geen DHCP lease krijgt, of die server niet kan bereiken. Probeer eens vast adres in te stellen, en daarna (na reboot) weer op DHCP te zetten.

(of even IPCONFIG /RELEASE en dan /RENEW)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Hmm, als je harddisc dood aan het gaan is, kan het zijn dat er bad sectors op je disc staan waar misschien juist essentiële info voor je verbinding staat. Geeft scandisc problemen? [tis maar een suggestie]

• -Moondust-
Ik ga vanavond release/renew doen en scandisk draaien, alhoewel ik over dat laatste wat huiverig ben, omdat ik dan de hdd heel erg ga belasten en ik hem nog ff levend wil houden om alle data over te zetten naar de nieuwe hdd die inmiddels besteld is. Is het trouwens niet zo dat bij leesfouten door b.v. bad sectors de computer een foutmelding geeft? En kunnen leesfouten ervoor zorgen dat bepaalde essentiele drivers niet werken als het verlies van de ADSL-verbinding tijdens een sessie is gebeurd en niet na een reboot ineens weigerde?

In ieder geval hartelijk dank voor de reacties!

Verwijderd

Probeer eens een ander systeem op dat modem aan te sluiten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 16:17:
Probeer eens een ander systeem op dat modem aan te sluiten.
Hij had al gezegd, dat ie niet beschikt over een andere pc.

Verwijderd

Bij mij was ook alles plat.. Niks gemerkt van traag worden oid, gewoon in 1x weg. Later op de avond werkte alles weer redelijk. Vandaag helemaal geen problemen. Mijn ip is 195.64.90.xxx.

Verwijderd

Stel je IP eens hard in dan.

IP: je eigen ip
netmask: 255.255.255.0
gateway: 195.64.93.1 (in mijn geval maar het komt er op neer dat je een 1 neerzet waar normaal het laatste getal zou staan)

Dus > 195.64.94.456 > 195.64.94.1 en nog een voorbeeld:
195.64.98.147 > 195.64.98.1

Let er wel ff op dat de dhcp lease verlopen is. Dus ff 2 uur je modem uit :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 November 2002 @ 16:19:
[...]

Hij had al gezegd, dat ie niet beschikt over een andere pc.
Sorry loes, maar ik denk dat dat de snelste manier is om te controleren of hij bij cistron moet klagen :>

Verwijderd

Weet ik ook wel, daarom had ik dat al tegen hem gezegd, maar toen zei de TS weer dat ie geen extra pc had en ook niet zijn pc wilde meenemen naar een vriend, die wel een werkende cistron maxx verbinding heeft, omdat hij even voorzichtig wil omgaan met zijn HD.

Ik hoop iig voor de ts dat dit snel is opgelost, want zonder i-net, zeker als je MAXX gewend bent, is gewoon K*T! En ik kan het weten, want mijn MAXX verbinding heeft het drie weken echt brak gedaan ivm die storing. Nu draait het weer redelijk, nog steeds niet optimaal helaas.

• -Moondust-
Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 16:45:
Let er wel ff op dat de dhcp lease verlopen is. Dus ff 2 uur je modem uit :)
Ik snap je verhaal over het hard instellen van mijn IP, maar ik begrijp je verhaal over de dhcp lease niet. Op welk moment moet de modem 2 uur uit en waarom?

Verwijderd

Argh stom van me. Nee als je van netwerkkaart wisselt moet de DHCP lease van de ene kaart af zodat de andere kaart het over kan nemen. Maar jij hebt niet gewisseld van IP dus dat over die DHCP lease is mijn fout.

Maar werkt het nu ?

• -Moondust-
Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 17:25:
Argh stom van me. Nee als je van netwerkkaart wisselt moet de DHCP lease van de ene kaart af zodat de andere kaart het over kan nemen. Maar jij hebt niet gewisseld van IP dus dat over die DHCP lease is mijn fout.

Maar werkt het nu ?
Ik zit nog op mijn werk, dus nog niet geprobeerd. gisteren wel op advies van Cistron ipconfig/renew gedaan....geen resultaat. Dus ik verwacht niet dat het werkt. Mijn haperende IBM drive is van de 75GXP serie, do I need to say more?

Ik probeer nog wel wat je hebt geadviseerd als ik thuis ben. Werkt het niet dan wacht ik wel op de nieuwe WD 800JB en herinstalleer ik windows XP. Ik blijf het ongeloofwaardig vinden dat de hdd de oorzaak is van het falen van internet, maar goed. Bovendien zal ik ff wisselen van netwerkkaart. Lijkt me ook sterk dat het daaraan ligt, maar je weet maar nooit. Als ik volgende week met nieuwe hdd en installatie van Win XP nog steeds met mijn handen in het haar zit, ga ik een andere pc regelen van een vriend om te testen waar de fout zit.

Verwijderd

Btw moondust van sjok?

• -Moondust-
HAHAHAHAHA...yep.......ennu wie benne gij?

(maar sjok kan ik niet op nu...IP restricted)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 10:57

Crazy D

I think we should take a look.

Tjah het klinkt wat vaag als je hdd idd de oorzaak is, maar ja, ik heb hier 1 partitie (die ik nu dus niet gebruik...) die een beetje naar de klote is (zeg maar gerust, goed naar de kloten, kon soms niet eens een txt file aanmaken... gelukkig staat icq op die partitie dus heb ik zonder hacks toch geen banner :D). Maar dat kan dus wel degelijk "rare" effecten hebben. Heb je toevallig iets groots (filesize dan...) wat je kan deleten? Bij mij kon ik, als ik een error kreeg dat iets niet weggeschreven kon worden, en ik delete een grote file, wel weer die file wegschrijven. Misschien dat Windows idd net op die plek iets essentieels wil schrijven.

Exact expert nodig?

• -Moondust-
Crazy_D schreef op 07 november 2002 @ 20:33:
Tjah het klinkt wat vaag als je hdd idd de oorzaak is, maar ja, ik heb hier 1 partitie (die ik nu dus niet gebruik...) die een beetje naar de klote is (zeg maar gerust, goed naar de kloten, kon soms niet eens een txt file aanmaken... gelukkig staat icq op die partitie dus heb ik zonder hacks toch geen banner :D). Maar dat kan dus wel degelijk "rare" effecten hebben. Heb je toevallig iets groots (filesize dan...) wat je kan deleten? Bij mij kon ik, als ik een error kreeg dat iets niet weggeschreven kon worden, en ik delete een grote file, wel weer die file wegschrijven. Misschien dat Windows idd net op die plek iets essentieels wil schrijven.
Ja, zou kunnen, maar ik krijg geen enkele foutmelding, het duurt alleen langer dan normaal. Vanavond toch maar weer Cistron gebeld, kreeg Martijn aan de lijn, aardige gozer. Ik heb opnieuw de modem handmatig geconfigureerd en mijn pc kon gewoon op de normale manier contact met het modem krijgen. Bij Cistron staan ook alle instellingen goed. Hij zei dat mijn verbinding alleen niet in de zogenoemde "bound"-status kwam. Dat betekent dus dat er van mijn kant een bepaald signaal niet komt. Aangezien alles erop lijkt te duiden dat mijn computer juist communiceert met het modem (up- en download indicator geven dataverkeer aan en uploaden nieuwe configuratie naar modem slaagt ook) en Cistron ook juist communiceert met het modem, maar de verbinding niet in de "bound"-status komt, moet haast wel aan het modem liggen. Martijn heeft me voorgesteld het modem op te sturen. Ze moeten dan mijn modem eerst controleren alvorens ze een nieuwe mogen sturen. Dus morgen gaat mijn modem de deur uit en ik wacht geduldig op een reactie.

Overigens zei Martijn me dat Cistron is gestopt met het leveren van het Allied Data Copperjet 810 modem. Ze zijn overgestapt op SMC Barricade modems. Er waren te veel problemen met de Allied Data modems. Een van die problemen heb ik aan den lijve ondervonden. De UTP-crosscable die in het modem dient te worden geplugt maakte een klik ten teken dat ie er correct in zit, maar windows melde dat de netwerkkabels niet correct waren aangesloten. Ik moest de stekker van de UTP-crosscable nog iets verder aanduwen voordat de foutmelding van windows verdween. Een enkele keer kwam de foutmelding spontaan weer naar voren. Een enkel duwtje tegen de kabel loste het probleem snel weer op. Erg netjes is dat natuurlijk niet. Anyway, Allied Data is out, SMC is in!

Ik stuur mijn modem morgen op en hoop een mooie SMC Barricade terug te krijgen!

Iedereen die de moeite heeft genomen om te reageren in deze thread, heel hartelijk dank!

Verwijderd

Laat je wel nog effe weten of de boel weer werkt als je je modem terug hebt? Succes :) .

• -Moondust-
Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 11:18:
Laat je wel nog effe weten of de boel weer werkt als je je modem terug hebt? Succes :) .
Yep!

• -Moondust-
*UPDATE*

Modem weer retour gekregen van Cistron (15 nov 2002 ontvangen en diezelfde dag nog door Cistron teruggestuurd....toppie!) met een net briefje erbij dat het modem uitgebreid is getest en prima functioneert. Oftewel, het euvel ligt ergens anders. Nu had ik 1Mbit aangevraagd en al sinds oplevering 8Mbit kunnen gebruikt. Veel telefoontjes over geweest. Ze zouden het om laten zetten naar 1Mbit. Nu had Cistron het vermoeden dat bbned wel iets had gewijzigd maar de lijn niet had "geprovisioned". Vlak voor oplevering van die 8Mbit was dat ook de reden dat alle lampjes die moesten branden het ook deden, maar de verbinding niet werkte. Nu heb ik zo'n zelfde situatie. Cistron heeft inmiddels contact opgenomen met bbned om de lijn te laten "provisonen", maar dat is nog niet gebeurd of voltooid, want hij doet het nog niet. Aangezien het nu zondag is moet ik ff tot morgen wachten. Dan ga ik Cistron weer bellen en vragen of ze het met bbned kunnen kortsluiten.

Enige vreemde vind ik dat mijn lijn eruit viel rond 19:00 's avonds. Ik heb begrepen dat bbned een bedrijf is waar de medewerkers gewoon tijdens kantiiruren werken, DUS NIET om 19:00 's avonds. Nu kan het een automatisch scriptje zijn of een batch-job ofzo die ervoor heeft gezorgd dat mijn lijn eruit viel, maar goed.....ik blijf het vreemd vinden.

Overigens heb ik nog meer problemen, want mijn 'trouwe' IBM 75GXP is ongeveer een maand geleden begonnen met het maken van piepende geluiden en het geluid dat ie lijkt over te slaan. Ik kreeg ook vreemde Blue Screens (BSOD) met foutmelding van geheugendump, very odd. Anyway, nieuwe hdd erin, maar nu kan ik win XP niet meer opnieuw installeren. Hij boot netjes, maar na het laden van allerlei drivers en toestanden (blauw dosscherm) krijg ik ineens een zwart scherm als hij windows wil gaan starten en doet de pc niets meer. Ik heb al allerlei configuraties gebprobeerd, overbodige kaarten eruit gehaald, geheugen gewisselt....NIETS. Ik verdnk mijn nieuwe PoV GF4 Ti4200 als oorzaak van het falen. Ik zet dit probleem wel ff ergens anders uit op het forum. Ik denk dat mijn ADSL-problemen los staan van de andere problemen.

• -Moondust-
ADSL works again, het lag idd aan de zogenaamde 'provisioning' die bbned nog niet had gedaan/voltooid. Wel slordig dat het zo lang duurde, maar goed.....eind goed al goed.....uuhhh....sorta....
Pagina: 1