Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 19:24:
[...]
[knip]
Jullie zijn MicroSoft certified (als ik althans de link in je profile bekijk) . Dus zou ik van jullie een Microsoft oplossing aangeboden krijgen ondanks dat die mischien niet 100% aansluit bij onze wensen. Ik bedoel het niet rot, maar hetzelfde zou gebeuren als ik een Novell certified zou vragen, dan krijg ik een novell oplossing.
[knip]

Ik ben wel microsoft certified, maar tevens ook novell (3.12).
Ik moet zeggen dat ik Novell prefereer boven Microsoft. Maar goed meningen verschillen.
Waarom ik nog steeds bezig ben met microsoft ? Martkvraag. Ik heb een eigen bedrijf, en wij zijn met z'n allen ms certified, maar allen hebben weer een andere voorkeur.
Als ik jouw site bekijk uit je andere posting, zou ik zeggen SBS.
Door een ms produkt te kiezen, kan je ook makkelijker overstappen naar een ander it-bedrijf.
Niet dat dat met Novell niet kan, maar er zijn minder aanbieders voor in de markt.
Ik denk dat als er een it-bedrijf de structuur komt aanleggen, en je bemoeit je er zijdelings mee.
Je vanzelf er een beetje grip op krijgt. Je verdere kennis kan je ontwikkelen door te lezen, of door een cursus.
Het voordeel van 2000 is, dat het allemaal gui is. Er komt haast geen prompt meer van pas, alleen bij scripts en batches. (uitzonderingen daargelaten.)
Ik denk toch dat je de keuze zelf moet maken. Naar mijn idee verlopen ms en novell niet zoveel van elkaar t.o.v. TCO.
Of je moet voor 3.12 gaan, dan heb je geen TCO.
Tevens denk ik dat je voor zo'n kleine omgeving teveel de diepte in vraagt.
Goed, is mijn mening.
Is de site daadwerkelijk zo belangrijk dat je niet 1 * in de 3 maanden een keer mag rebooten overdag ?
Zijn er trouwens ook geen mogelijkheden om de huidige server te upgraden/reinstallen ?
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.