Toon posts:

[ALG] Waaraan moet een goede log file voldoen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een DLL aan het maken zodat ik vanuit verschillende applicaties een regeltje in een log bestandje kan schrijven.

*Ik wil dit vanuit een DLL doen zodat er 1 standaard logfile is wat ik weer kan in lezen in een progje dat ik daarvoor ga maken.

Nu probeer ik erachter te komen waar een goede log file aan moet voldoen.
Ik weet dat dit best afhankelijk is van het type prgramma, maar het gaat om algemene dingen.

Ik heb al:
code:
1
2
3
4
5
6
Log-Datum                       (datum dat het gebeurde)
Log-Tijd                        (tijd dat het gebeurde)
Tijd die de actie duurde        (hoelang duurde de actie die gelogd is)
Actie                           (wat is er gelogd)
Username                        (welke user starte de actie)
Omschrijving                    (kleine omschrijving)

Dit wordt dan bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
07-11-2002
11:18:34
< 1 seconde
Log regel schrijven
vanDee
Er is een regel naar het logboek geschreven

Voor welke applicatie er gelogd is staat 1x ergens bovenin de log file (voor iedere applicatie iedere dag een logfile).
In principe heb ik zo al een leuke logfile, maar ik wil zeker weten dat ik niet over het hoofd zie (wat je toch altijd wel doet).

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-08 15:58
Je kunt loggen waar de error zich heeft voorgedaan (in welke module, welke functie, stacktrace loggen etc....).

Zie ook dit topic:
Design van een errorlogger.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Topic v/d error logger was wel handig, maar het gaat niet alleen om errors. Ik wil er ook
andere acties mee loggen. Zodat ik later kan terug zoeken wat en hoe iets niet goed gegaan is zonder dat er foutmeldingen bij mensen op het scherm geweest zijn. Dit kan bijvoorbeeld een typefout in een communicatie berichtje zijn :)

Toegevoegd is al Type:
-Warning
-Error
-Action

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-08 15:58
Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 11:34:
Topic v/d error logger was wel handig, maar het gaat niet alleen om errors. Ik wil er ook
andere acties mee loggen.

Dat is ook mogelijk in m'n errorlogger.
Je kan loggen wat je maar wilt. Er kunnen Exceptions gelogged worden, en ook 'vrije strings'

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Als er vanalles mee gelogd kan worden dan ga ik dat topic een heel erg aandachtig doorlezen.