Ik ben een DLL aan het maken zodat ik vanuit verschillende applicaties een regeltje in een log bestandje kan schrijven.
*Ik wil dit vanuit een DLL doen zodat er 1 standaard logfile is wat ik weer kan in lezen in een progje dat ik daarvoor ga maken.
Nu probeer ik erachter te komen waar een goede log file aan moet voldoen.
Ik weet dat dit best afhankelijk is van het type prgramma, maar het gaat om algemene dingen.
Ik heb al:
Dit wordt dan bijvoorbeeld:
Voor welke applicatie er gelogd is staat 1x ergens bovenin de log file (voor iedere applicatie iedere dag een logfile).
In principe heb ik zo al een leuke logfile, maar ik wil zeker weten dat ik niet over het hoofd zie (wat je toch altijd wel doet).
*Ik wil dit vanuit een DLL doen zodat er 1 standaard logfile is wat ik weer kan in lezen in een progje dat ik daarvoor ga maken.
Nu probeer ik erachter te komen waar een goede log file aan moet voldoen.
Ik weet dat dit best afhankelijk is van het type prgramma, maar het gaat om algemene dingen.
Ik heb al:
code:
1
2
3
4
5
6
| Log-Datum (datum dat het gebeurde) Log-Tijd (tijd dat het gebeurde) Tijd die de actie duurde (hoelang duurde de actie die gelogd is) Actie (wat is er gelogd) Username (welke user starte de actie) Omschrijving (kleine omschrijving) |
Dit wordt dan bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
| 07-11-2002 11:18:34 < 1 seconde Log regel schrijven vanDee Er is een regel naar het logboek geschreven |
Voor welke applicatie er gelogd is staat 1x ergens bovenin de log file (voor iedere applicatie iedere dag een logfile).
In principe heb ik zo al een leuke logfile, maar ik wil zeker weten dat ik niet over het hoofd zie (wat je toch altijd wel doet).