Toon posts:

[ASP.NET] IEWebControls: CSS toepassen op TreeControl

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In deze thread ging het op een gegeven moment over de IEWebControls collectie en de moeilijkheden van het toepassen van een stylesheet daarop:
Puckly schreef op 05 november 2002 @ 17:18:
Oh, w8 ff... Je bedoelt het TabStrip-control uit de IEWebControls collectie? (geen standaard asp-control, maar nog niet ondersteund door Microsoft!)
Ik had idd ook ff problemen met het TreeControl uit die collectie en het aanpassen van de stylesheet daarop... Maar ook dat control kent in principe de CssClass-property... Alleen... waarom werkte 't nou eerst bij mij niet en nu wel...?
rwb schreef op 05 november 2002 @ 19:53:
Dat zou ik ook wel willen weten waarom het bij jou wel werkt. Ik heb namelijk ook gebruik gemaakt van die treecontrol en dat is het enige gedeelte van de site die niet wordt beinvloed door de style sheet.
Ik heb het dus nog maar even nagezocht en zag dat, hoewel het TreeControl een CssClass-property heeft, de onderliggende nodes daar niet door beinvloed worden...
Kortom: Ik had het probleem dus niet opgelost (rwb had gelijk :)), maar ik heb de volgende workaround gebruikt:
C#:
1
2
3
aTreeNode.DefaultStyle.CssText = ...
aTreeNode.HoverStyle.CssText = ...
aTreeNode.SelectedStyle.CssText = ...

Weet iemand hoe je respectievelijk de Default-, Hover- en SelectedStyle van een TreeNode van het TreeControl op een andere (namelijk mbv een CSS) kan aanpassen?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik heb inderdaad ook dit probleem. Ik heb het zelf ook opgelost door de DefaultStyle propety en andere te gebruiken. Omdat er in mijn webapplicatie zelf beslist word welke style sheet gebruikt moet worden weet ik dus waar de stylesheet staat. Ik heb het nu dus zo gemaakt dat mijn programma alsnog de stylesheet uitleest en zelf de stylestring hieruit haalt. Hierdoor is het effect ongeveer hetzelfde maar ik vindt het zelf niet echt een mooie oplossing. Ik vindt het ook niet meer dan terecht dat microsoft deze webcontrols nog niet ondersteund want ik heb nog wel meer slechte punten aan de webcontrols gevonden waardoor ze niet echt af lijken. Het was denk beter van microsoft geweest om deze eerst te verhelpen en ze daarna pas uit te brengen.

edit:
ik vindt het trouwens meer een p&w vraag omdat het er meer omgaat hoe je aan de serverkant ervoor kan zorgen dat de stylesheet ingesteld wordt. Voor de rest gaat het niet over webdesing

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Topicstarter
rwb schreef op 07 november 2002 @ 14:21:
Het was denk beter van microsoft geweest om deze eerst te verhelpen en ze daarna pas uit te brengen.
Aan de ene kant: Helemaal mee eens. Nu ben je bezig met allemaal workarounds te verzinnen, om 't maar leuk werkend te krijgen.
Aan de andere kant: Nu kun je er al wel vast (een beetje) mee werken en wat ervaring opdoen met die controls... Als je ze op een standaardmanier wilt gebruiken, voldoen ze natuurlijk wel. :)
ik vind het trouwens meer een p&w vraag omdat het er meer omgaat hoe je aan de serverkant ervoor kan zorgen dat de stylesheet ingesteld wordt. Voor de rest gaat het niet over webdesing
Ja, ik twijfelde nog waar 'ie thuishoorde... Ik ben geneigd je (weer) gelijk te geven! :)

Maar ik d8 dat hier misschien wat meer creatievelingen zaten, die wat meer afweten van stylesheets en dergelijke... >:)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 18:16:
Maar ik d8 dat hier misschien wat meer creatievelingen zaten, die wat meer afweten van stylesheets en dergelijke... >:)
... maar blijkbaar niet? :'(