ADSI op NT4.0

Pagina: 1
Acties:

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:14
Ik moet eigenlijk ADSI (Active Directory Service Interface) op NT4.0 werkend zien te krijgen.
Zit op een netwerkje met alleen NT stations (ook de server is NT4.0).
Nu heb ik op de msdn gelezen dat ik de dsclient kan downloaden voor de client pc's, maar wat moet ik op de server installeren?

Ik heb nu al:
dsclient
sdk
adsi 2.5 help
adsi 2.5 (update)

Voor de rest kan ik niets vinden op msdn :'( Er staat alleen maar dat met een win2k server je heel gemakklijk adsi kunt gebruiken en met dsclient ook andere windows versies er gebruik van kunnen maken (tenminste wanneer ze client pc's zijn)
Ten einde raad zet ik hier maar een post, want er moeten toch meer mensen zijn die dit voor elkaar hebben gekregen.......toch?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:01
Heeft niets met P&W te maken.
P&W -> WOS

https://fgheysels.github.io/

• Jan_V
Dat is misschien beter ja, nu je het zegt.
Tis omdat ik het met een programma nodig heb, vandaar dat ik het automatisch hier heb gezet.
sorry

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 19:41

Arno

PF5A

De DS client is alleen voor NT4 clients in een AD, je kunt GEEN AD draaien op N4, en dus ook geen ADSI.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Jan_V
Woohoo, tis me toch gelukt :D
Kheb de SDK help ff doorgelezen (kon je ook downen op msdn) en alle stappen onder het kopje WinNT gevolgd
Blijkt dus dat wanneer je die link in de help volgt je een file'tje kunt downen (á 500kb) genaamd ads.exe.
Dit is een provider en client progje die het mogelijk maakt om toch gebruik te maken van ADSI in NT.
Nu dit dus is gelukt krijg ik eindelijk informatie terug die ik wil hebben en is m'n applicatie nu in de testfase aanbeland :D