Toon posts:

Abit KT-7 RAID : ATA/100 = alleen RAID?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

De Abit KT-7 RAID heeft een ATA/100/RAID controller en een ATA/66 controller.

Kan ik nou in principe 8 schijven los van elkaar laten draaien of kan die ATA/100/RAID echt alleen maar RAID-arrays draaien en kan ik dus alleen die ATA/66 voor losse schijven gebruiken?

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Volgens mij kun je er gewoon 8 losse schijven inpleuren (ben ik wel van plan, dwz 2 hd, 1 cd, 1 zip, 1 dvd en 1 cd-rw)...

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08 18:01

pro_6or

amateur_60r

moet jij mij niet juist helpen? Beetje vaag he dat ata 10 verhaal, volgens mij zit het zo:.Ik dacht in eerste instantie dat met de nieuwe south bridge ook de ide 1 en 2 aansluitingen ata 100 zouden kunnen aansturen. Dit is dus niet zo, deze gaan maar tot 66 heb ik net in de handleiding doorgelezen. Dus volgens mij is ook bij de KT7A raid de enige mogelijkheid tot ata 100 een raid array. xtra lullig omdat ik dit bord mede had gekocht met het oog op bij tegenvallende raid prestaties, gewoon over te kunnen schakelen op normale ata100 (ide 1 en 2)Niet dat ik dit bord anders niet had gekocht hoor 160 mhz fsb here i come (or so i hope, moet toch lukken met kingston valueram?) btw ben dit weekend mijn systeem aan het bouwen heb vandaag de meeste onderdelen binnen gekregen als je mocht denken "waarom praat hij toch de jhele tijd alsof hij het nog niet heeft gedaan"

een treffende spreuk

Verwijderd

Even een samenvatting:

KT7: 2x ATA66
KT7-Raid: 2x ATA66+2x ATA100+RAID
KT7A: 2x ATA100
KT7A-RAID: 2x ATA100+2x ATA100+RAID

Je kunt op de RAID-controller ook gewoon losse apparaten hangen, een RAID config is dus niet verplicht

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-08 18:01

pro_6or

amateur_60r

zeker weten oppertweaker? zo staat het niet in mijn (duitse, dus moeilijk te lezen) handleiding.

een treffende spreuk

Verwijderd

10000000% zeker, ik werk iedere dag met die dingen, en heb er zelf 1.
Op de KT7 zit de 686A southbridge, die ondersteunt ATA66.
Op de KT7A zit de 686B chipset, die ondersteunt ATA100.
Ik heb in het begin mn schijven niet in RAID laten lopen op mn ATA100 controller van Highpoint(de ATA100/RAID controller).

• packman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
werkt heel fijn, ook in niet raid...
Heb nu een 20Gb, een DVD en cd writer op m'n ATA-66 controller steken.

Op m'n Raid steekt 2x30Gb vast, en daar komen er regelmatig 2 bij aan te zitten (in removable racks, mp3'tjes en filmpjes he...)

Ik zie dus geen reden waarom je er niet gewoon 8 schijven aan zouden kunnen, in niet-raid.

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

Verwijderd

Ik heb een ka7 met ata100/raid controller, maar ik heb er ook maar 1 hd aanhangen en dat werkt prima.

Verwijderd

Ik zit tegen de rand van m'n 7200rpm aan te kijken en wil dus 2x45GB IBM aan de Highpoint op m'n KT7 hangen, als masters op IDE3+4 (dat zou het snelste moeten zijn).
Ik heb echter nog een 30GB 5400rpm WD die best wel snel is. Kan ik die zonder raid-performance te verliezen achter een van de disken op de HPT370 hangen :?
De performance van de 686A schijnt ook met de 3-serie drivers :r te zijn, dus daar wil ik em liever niet aan hangen.
Pagina: 1