Toon posts:

[win2000] printen alleen toestaan van bep. pc's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een Windows 2000 server en een stel printers die aangesloten zijn op verschillende w2k-pcs en geshared zijn op het netwerk. Als een user zich aanmeldt, worden alle printers ingesteld met een logon-script. Er wordt dan altijd een standaard-printer aangewezen.

Het probleem is nu dat de meeste mensen niet kijken welke printer ingesteld is en dus gewoon printen. Resultaat: veel prints komen er aan de andere kant van het gebouw uit!

Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat printer1 bijvoorbeeld alleen gebruikt mag worden als een user ingelogt is op pc1 of pc2 en printer 2 alleen bij pc3 en pc4? De gebruikers hebben geen vaste werkplek.

Gewoon zeggen dat ze moeten kijken welke printer ingesteld is, is bij deze gebruikers geen oplossing :|

Alvast bedankt

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:01

Arno

PF5A

[google=kix ingroup]

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:10

mutsje

Certified Prutser

met active directory en OU's zou je een heel eind kunnen komen. printer toewijzen aan computeraccounts en niet aan useraccounts... Kix kun je beter niet meer mee werken met y2k en ad.....

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 10:36

vinnie1908

Appel != peer

Moet je wel weten dat je op kix ingroup moet zoeken natuurlijk. Lijkt wel of het leuk is op deze manier te reageren

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:01

Arno

PF5A

mutsje schreef op 07 november 2002 @ 11:35:
met active directory en OU's zou je een heel eind kunnen komen. printer toewijzen aan computeraccounts en niet aan useraccounts... Kix kun je beter niet meer mee werken met y2k en ad.....
Waar heb jij gezeten de laatste 3 jaar :?

Kix is zelfs volledig herschreven voor de AD. Eerst iets weten voordat je zulke onzin gaat lopen blaten.
vinnie1908 schreef op 07 november 2002 @ 18:13:
Moet je wel weten dat je op kix ingroup moet zoeken natuurlijk. Lijkt wel of het leuk is op deze manier te reageren
Het gaat mij erom dat er teveel 'easy' vragen gedumpt worden op het forum. Wees blij DAT ik antwoord, het enige antwoord erna is onzinnig, zoals ik hierboven zeg.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Wat ik nu zo jammer vindt aan dit forum is dat wanneer iemand een vraag stelt wat voor degene een vreselijk moeilijk vraagstuk kan zijn, dat deze persoon vervolgens tot de grond toe wordt afgebrand.
Niet iedereen weet precies hoe je met A.D. en OU's moet omgaan.

Verder zie ik niet in waarom je hiervoor kix zou moeten gebruiken immers AD kan dit ook prima oplossen.

Probeer eens wat respect voor elkaar op te brengen.
Als iemand een vraag van een ander onzinnig of te easy vindt reageer dan gewoon niet.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hier een vraag stel, hoop ik op een reactie van iemand die hetzelfde probleem al eens opgelost heeft.

Het maakt niks uit of het probleem gemakkelijk op te lossen is of niet, het gaat puur om tijdsbesparing (dat is althans voor mij de reden waarom ik een vraag op een forum post); uiteindelijk is elk probleem op te lossen, als je er genoeg tijd in stopt en aangezien ik meer dingen te doen heb, maak ik gebruik van forums!
Is dat zo erg? Ik dacht dat een forum en ontmoetingsplaats was voor mensen met vragen (door gebrek aan kennis en/of tijd) en mensen die hun kennis willen delen.

Dus als iemand dit al eens opgelost heeft, hoor ik het graag. Aan antwoorden als 'probeer kix' of 'rommel wat met AD en OU's' heb ik weinig (hoewel die mensen meer bedankt zijn dan die mekkerende figuren die daarna komen), dat had ik zelf ook al verzonnen...

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-09 17:08
volgens mij is de makkelijkste manier om elke persoon een printer toe te wijsen d.m.v het loginscript zodat ze nooit meer op de verkeerde printer printen

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 07:48:
Wat ik nu zo jammer vindt aan dit forum is dat wanneer iemand een vraag stelt wat voor degene een vreselijk moeilijk vraagstuk kan zijn, dat deze persoon vervolgens tot de grond toe wordt afgebrand.
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Het is soms erg vermoeiend, de toon alleen al.
Maar voordat dit hierop doorgaat: deze kan dicht.

Verwijderd

Hallo hier op een school hadden we hetzelfde probleem. We hebben 5 W2k servers en werken gewoon met kix, het probleem wat hij heeft heb ik opgelost met een kix script dus.... Als hij hulp nodig hebt hoor ik het wel

Verwijderd

Een klein voorbeeld zoals ik het gedaan heb

;
; Connect to printer script for KiXtart
;
Dim $DefaultIsLocal
Dim $LocalName
Dim $ThePrinters[14]
Dim $DosPrinter01
Dim $DosPrinter02
Dim $DosPrinter03
Dim $DosPrinter04