Toon posts:

Welke DVD speler met SVCD ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een goede stand-alone DVD speler die ook SVCD ondersteunt.

Zelf zit ik te denken aan de JV XV-N5.

Is deze al getest door mede tweakers en wat zij hun ervaringen. Raden jullie mij deze DVD speler af en een andere aan.

Post het hier :)

• ikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 14:53

ikker

No Risk No Pain No Fun!!!

Als je zeker wilt weten dat je dvd speler alle mogelijke standaarden ondersteund moet je gewoon zorgen dat je een pioneer DVD speler hebt.

Heb ik ook en kan er alles op afspelen wat ik wil.

Pioneer staat ook bekend om zijn eigenlijk alles ondersteunende DVD spelers.

Mijn netwerkje

Verwijderd

Topicstarter
ikker schreef op 07 november 2002 @ 10:37:
Als je zeker wilt weten dat je dvd speler alle mogelijke standaarden ondersteund moet je gewoon zorgen dat je een pioneer DVD speler hebt.

Heb ik ook en kan er alles op afspelen wat ik wil.

Pioneer staat ook bekend om zijn eigenlijk alles ondersteunende DVD spelers.
mm op de site van Pioneer saat dat hun dvd spelers alleen VCD ondersteunen. Maar ik wil er eentje hebben die dus ook Svcd ondesteund

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk even in de lijst op www.vcdhelp.com
Hier staat een enorme lijst van DVD spelers en wat ze ondersteunen.
Philips spelers ondersteunen (bijna) allemaal SVCD, niet alleen Pioneer doet dat.
Sony ondersteund daarentegen weer alleen VCD en geen SVCD

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 21:10
Je kan met TMPGenc je DVD speler laten 'denken' dat er een VCD
in de speler zit terwijl het een SVCD is.
Zie www.vcdhelp.com
Hierdoor wordt het een MPG1 maar met de resolutie van een
SVCD.

Marcel
:O

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2025
Of een mustek. Lekker cheap maar wel goed!

- hardware always changes.. -

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 10:34:
Ik zoek een goede stand-alone DVD speler die ook SVCD ondersteunt.

Zelf zit ik te denken aan de JV XV-N5.

Is deze al getest door mede tweakers en wat zij hun ervaringen. Raden jullie mij deze DVD speler af en een andere aan.

Post het hier :)
Als je wilt weten welke spelers allemaal vcd ondersteunen moet je idd naar www.vcdhelp.com
Maar wat zijn je verdere eisen, wat is je budget? Moet het per sé een merkspeler zijn? Als je wat meer info post krijg je betere antwoorden op je vraag.

Verder zijn de pioneer dv350 en de dv454 goede allesvreters. Eerstgenoemde kost nu €188,- regiovrij bij Smits in Arnhem. En laatstgenoemde €199,-, maar dat weet ik niet heel zeker, maar als ik de folder moet geloven wel....

Had er een paar weken eerder, toen de 454 nog veel duurder was in alle winkels, met veel pijn en moeite er €229,- van weten te maken :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil wel een merk DVD speler hebben. Hij moet natuurlijk Dolby Digital ondersteunen, DTS en MP3. Budget is rond de €300.
En de Pioneer. Op de site staat dat ie alleen VCD slikt. Dus dat klinkt een beetje vreemd.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 11:22:
Ik wil wel een merk DVD speler hebben. Hij moet natuurlijk Dolby Digital ondersteunen, DTS en MP3. Budget is rond de €300.
En de Pioneer. Op de site staat dat ie alleen VCD slikt. Dus dat klinkt een beetje vreemd.
Ik heb hem zelf.... En ik verzeker je dat hij s-vcd speelt

Verder staat dat ook op www.vcdhelp.com

Maar met jouw budget kun je duurder spelers veroorloven, wil je ook echt zoveel geld uitgeven? Of is dat het max? Want qua beeld ga je niet zo heel veel vooruit met duurdere spelers. hangt af van je tv of dat zichtbaar wordt, en aan jou of je het ziet.

Verder moet de speler ingebouwde decoders hebben? Of ga je de speler digitaal aansluiten op je receiver? Zoja, hoe wil je hem aansluiten coaxiaal of optisch?

Als je dat soort vragen beantwoord wordt het al veel duidelijker wat je wilt, want nu is het gewoon lukraak schieten.

De pioneer kan uiteraard, net als alle dvd spelers van nu, DD en DTS doorgeven, heeft een uitstekende mp3 playback. Beeld is erg goed. In meerdere tests kijrgt hij de maximum score. Op de 454 zit een optische en coaxiale uitgang.

Verwijderd

Topicstarter
Oscar Mopperkont schreef op 07 November 2002 @ 11:29:
[...]

Ik heb hem zelf.... En ik verzeker je dat hij s-vcd speelt

Verder staat dat ook op www.vcdhelp.com

Maar met jouw budget kun je duurder spelers veroorloven, wil je ook echt zoveel geld uitgeven? Of is dat het max? Want qua beeld ga je niet zo heel veel vooruit met duurdere spelers. hangt af van je tv of dat zichtbaar wordt, en aan jou of je het ziet.

Verder moet de speler ingebouwde decoders hebben? Of ga je de speler digitaal aansluiten op je receiver? Zoja, hoe wil je hem aansluiten coaxiaal of optisch?

Als je dat soort vragen beantwoord wordt het al veel duidelijker wat je wilt, want nu is het gewoon lukraak schieten.

De pioneer kan uiteraard, net als alle dvd spelers van nu, DD en DTS doorgeven, heeft een uitstekende mp3 playback. Beeld is erg goed. In meerdere tests kijrgt hij de maximum score. Op de 454 zit een optische en coaxiale uitgang.
Mijn max is €300 En de 454 is zeker een goede optie ja. Nu ik bijna zeker weet dat hij ook svcd aankan :*) Wel raar trouwens dat ze dat op hun eigen site niet melden...

Verwijderd

Zoek de aller aller aller goedkoopste die je kunt vinden (zo eentje van 100Euro). Da's dan namelijk een Chinese DVD-speler en die zijn het allerbest :) Op de Chinese markt zijn namelijk heel erg veel illegale discs te koop, en de Chinese consument verwacht dat die zondermeer worden afgespeeld door hun DVD-speler. Chinese players spelen dus echt ALLES af wat je ze voert (zelfs MPG-files in verkeerde resolutie op een ISO9660 disc, WAVs, JPGs, ALLES) en zijn daarbij nog spot goedkoop ook! En natuurlijk regiocode en macrovision-vrij, want van beveiligingen moet een Chinese consument niets hebben!

Wel even in de winkel regelen dat als 't ding niet bevalt je hem binnen 7 dagen mag terug brengen in onbeschadigde verpakking.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is ook nog een goeie... De Pioneer's zijn toch allen Regio Vrij :)

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 11:43:
Ja, dat is ook nog een goeie... De Pioneer's zijn toch allen Regio Vrij :)
Nope dat zijn ze niet! Je moet hem echt regiovrij kopen, zelf kun je het niet doen.

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Mijn Pioneer 626D slikt juist geen SVCD.
Hier heb je een mooi overzicht: http://www.vcdhelp.com/dvdplayers

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 11:41:
Zoek de aller aller aller goedkoopste die je kunt vinden (zo eentje van 100Euro). Da's dan namelijk een Chinese DVD-speler en die zijn het allerbest :) Op de Chinese markt zijn namelijk heel erg veel illegale discs te koop, en de Chinese consument verwacht dat die zondermeer worden afgespeeld door hun DVD-speler. Chinese players spelen dus echt ALLES af wat je ze voert (zelfs MPG-files in verkeerde resolutie op een ISO9660 disc, WAVs, JPGs, ALLES) en zijn daarbij nog spot goedkoop ook! En natuurlijk regiocode en macrovision-vrij, want van beveiligingen moet een Chinese consument niets hebben!

Wel even in de winkel regelen dat als 't ding niet bevalt je hem binnen 7 dagen mag terug brengen in onbeschadigde verpakking.
Niet doen dus... Ik heb 2 goedkope DVD spelers gehad. Nu heb ik de Pioneer DV-444 en de kwaliteit (overall) is zo-veel beter! Daarbij heb je tenminste het gevoel dat je iets goeds hebt aangeschaft.. Daarbij kan de DV-444 ook alles aan.. Mp3 (S)VCD etc etc. Zie ook http://www.vcdhelp.com/dvdplayers.php

/edit: ik zie dat bovenstaande poster de link ook al had opgezocht..

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2002 11:53 . Reden: te laat ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik hoor dus dat de Pioneer DVD speler ook SVCD kan afspelen. En laat ik nou ook net mijn hele HiHi installatie van Pioneer hebben :)

Ik denk dat ik dus voor de Pioneer DV-454k ga.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 13:37:
Ok, ik hoor dus dat de Pioneer DVD speler ook SVCD kan afspelen. En laat ik nou ook net mijn hele HiHi installatie van Pioneer hebben :)

Goede keuze heeft ik ook!

In Arnhem kun je hem dus bij Smits volgens mij voor €195,- regiovrij krijgen.
http://www.smitsarnhem.nl/pdf/krant6.pdf

Het typenummer staat er niet, maar op de voorpagina hebben ze het over een andere pioneer met hetezelfde plaatje voor €188,- (regiovrij) Dus ik heb conclusie getrokken dat het op pag1 om de 350 gaat en op pag6 om de 454.

Verder kun je nog naar een review kijken op www.areadvd.com voor meer info over de speler. De 454 staat er niet, maar die is exact hetzelfde als de 350, hij heeft alleen eeen optische uitgang die de 350 niet heeft.

• ikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-02 14:53

ikker

No Risk No Pain No Fun!!!

Verwijderd schreef op 07 November 2002 @ 13:37:

Ik vertelde nog dat je Pioneer moest hebben....maar luisteren ho maar B)
Zonder dollen ik heb zelf ook de DVD speler van Pioneer de 454 maar hij vreet echt gewoon alles wat ik hem voorschotel.....alleen macaroni is hij niet zo dol op 8)7

Mijn netwerkje

Verwijderd

Topicstarter
ikker schreef op 08 november 2002 @ 11:06:
[...]

Ik vertelde nog dat je Pioneer moest hebben....maar luisteren ho maar B)
Zonder dollen ik heb zelf ook de DVD speler van Pioneer de 454 maar hij vreet echt gewoon alles wat ik hem voorschotel.....alleen macaroni is hij niet zo dol op 8)7
Whehe 8)7 Ik heb de 454 nu dus ook gekocht.. En hij vreet echt alles ja :D

Die van mij houd niet zo van Lasagna

• Astra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 08:43
Ik heb 2 jaar geleden een Cyberhome DVD speler gekocht, en zoals hier boven al is gezegd, het merk is volslagen onbekend, maar vreet alles! :D En werkt supersimpel, en doet het nog steeds... Ben er zeer tevreden mee, heeft ook die DTS functies etc. Zelfs een flashable rom... heb de bios dus ook al een keer geflashed ;)

Daarnaast kosten ze in verhouding tot de 'echte' merken echt helemaal niks.

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

_Astra_ schreef op 08 november 2002 @ 12:59:
Ik heb 2 jaar geleden een Cyberhome DVD speler gekocht, en zoals hier boven al is gezegd, het merk is volslagen onbekend, maar vreet alles! :D En werkt supersimpel, en doet het nog steeds... Ben er zeer tevreden mee, heeft ook die DTS functies etc. Zelfs een flashable rom... heb de bios dus ook al een keer geflashed ;)

Daarnaast kosten ze in verhouding tot de 'echte' merken echt helemaal niks.
Valt ook wel weer mee... Een cyberhome kost zo'n €149,- ex verzendkosten (die vergelijkbaar is met de pioneer) en de pioneer €188,- De pioneer is ietsje beter qua beeld (ik zie het denk ik niet overigens), en is een "merk-speler", hoewel dat ook niet zo heel veel hoeft te zeggen om eerlijk te zijn.

Maar het prijsverschil is er dus wel maar niet zo heel groot.

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:48

Frits Flits

SOUND! Designer

Hiteker...

specs

Verwijderd

yoko... Dit zit ongeveer in dezelfde kwaliteits klasse :)
Pagina: 1