Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] mijn voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voeding maakt een hoog piepend geluid en doet verder niks, nou ben ik een ongeloofelijke n00b wat betreft elec. Weten jullie wat dit is of kan ik beter een nieuwe voeding kopen??? :X

Verwijderd

Is dat geen condensator die je hoort? Net als in je flitser van je fototoestel, zo'n geluid?
Als dat zo is, kan je die vervangen, maar als je zo'n n00b bent als je zelf zegt, misschien een nieuwe kopen...
Draait je fannetje wel, of ook niet?

Verwijderd

Topicstarter
hij doet verder niks, je hoort alleen een hoog gepiep zodra ik de powercable erin doe

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

heb je em overbelast ofzo... als je de stekker er uit haalt verminderd et gepiep zeker naar een lagere toon/sterkte...

wat voor voeding en hardware heb je erop?

Electronics development

Verwijderd

Topicstarter
nee hij heeft een tijdje stil gestaan, toen ik hem op mijn oude p3 aansloot begon ie zo te piepen, als de stroom eraf is hoor je niks meer

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het is tenslotte een schakelende voeding ... deze convereteren (hoogfrequent) de spanning

dus of je trafo trilt .. maar ik heb gehoord dat "ouwe" condensatoren ook wel eens kunnen piepen .. (iets met 3com hubs)

Iperf

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:07

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

kan dat er in je trafo een draadje loszit.

Het schijnt dat als je er pvc lijm over smeert, dat het overgaat

(death metal is niet aansprakelijk voor enige schade)

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-11 22:03
Soms kan er ook kortsluiting onstaan zijn (niet in je voeding) als je een hooge piep hoord.

https://github.com/atoomnetmarc/

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:16

Freaked

..

Volgensmij pas geleden ook een topic over geweest.. de search al gebruikt :?

..

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
hoog piepend geluid....
een fan misschien???

Verwijderd

Topicstarter
nee geen fan, kan mijn pc dan ook niet aan doen, maar ik ga maar een nieuwe voeding kopen

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
Sim-pel , als je voeding piept en je fan draait niet , zit er ergens secundair (aan de voeding)

sluiting , bord rot ?

Verwijderd

Dat kan inderdaad en trafo of spoel zijn in de voeding die spontaan kan gaan piepen, komt door de hoge frequentie.... kan meestal geen kwaad !! ;)

Verwijderd

Als je voeding intern een sluiting heeft hoor je klikken (tenminste, in een TV is dat zo en een pc voeding is hetzelfde als die van een TV).
Zoek eerst eens waar het piepen vandaan komt, hou er eens een schroevendraaier tegenaan, stopt het piepen dan?
Meestal is piepen een koperwinding die trilt. Deze kun je makkelijk vastlijmen met een paar druppeltjes secondenlijm. Ff goed tussen de windingen door laten vloeien.
Pagina: 1