Ik ben al een tijdje bezig het uiterste uit mijn systeempie te persen. Zonder de VCORE te verhogen haalde ik gemakkelijk de 1900 (heb een 1700, zie sig.) Hoger wou die toen niet, liep vast. Dus toen met de VCORE bezig geweest. Staat nu op 1.8V, en nu wil die de 1954 wel halen. Maarrr, nog hoger en hij knalt weer uit halverwege 3DMark 2001 SE.
Nu wil ik graag de 2Ghz grens bereiken (psychologische grens
). Maar wat kan ik nog meer aanpassen?
Heb wel een gehoord dat ik dan de geheugen setting moet aanpassen. Ik heb nu 4x 128MB PC800 geheugen van Dane-Elec (Samsung) Het geheugen staat al op Turbo mode whatever that may be... De geheugen setting in de BIOS staat op Auto. Kan ook 4x of 3x instellen. Strd was die 4x dacht ik, zou het helpen als ik die setting op 3x zet? Of zit ik er helemaal naast?
Anyway, wat kan ik nog in de BIOS aanpassen zodat hij nog wat harder gaat lopen? Temps zijn nog OK met mijn strd Intel koelertje (met AS3
) Idle: 35 Stressed: ~50
Specs: (of zie me sig.)
Asus P4T mobo
Intel P4 1700 Socket 423
512 MB PC800 RD-RAM
Asus GF3 dlx
Ook kan ik nergens een optie vinden voor Side-band adressing (voor de videokaart) in de BIOS (Award) Bestaat die niet op mijn mobo? Kan ik die op een andere manier wel instellen?
BVD!
Nu wil ik graag de 2Ghz grens bereiken (psychologische grens
Heb wel een gehoord dat ik dan de geheugen setting moet aanpassen. Ik heb nu 4x 128MB PC800 geheugen van Dane-Elec (Samsung) Het geheugen staat al op Turbo mode whatever that may be... De geheugen setting in de BIOS staat op Auto. Kan ook 4x of 3x instellen. Strd was die 4x dacht ik, zou het helpen als ik die setting op 3x zet? Of zit ik er helemaal naast?
Anyway, wat kan ik nog in de BIOS aanpassen zodat hij nog wat harder gaat lopen? Temps zijn nog OK met mijn strd Intel koelertje (met AS3
Specs: (of zie me sig.)
Asus P4T mobo
Intel P4 1700 Socket 423
512 MB PC800 RD-RAM
Asus GF3 dlx
Ook kan ik nergens een optie vinden voor Side-band adressing (voor de videokaart) in de BIOS (Award) Bestaat die niet op mijn mobo? Kan ik die op een andere manier wel instellen?
BVD!
Use the Search Luke...