Ik wil een aantal stukken tekst uit een database halen. Hiervoor heb ik een Query geschreven, maar omdat ik niet 10 keer dezelfde query wil herhalen, wilde ik een functie maken. Er is echter een variabele in die functie:
Hier zijn 2 variabelen (variabel1 en variabel2). Zeg maar dat bij variabel1 pagina1, pagina2, pagina3.... enz moet komen en bij variabel2 blok1, blok2, blok3.... moet komen te staan.
Ik dacht dit als volgt aan te roepen:
Nu is dit een van de eerste functies die ik schrijf en ben er dus niet zo bedreven in. Het zal dus wel iets simpels zijn. Wie kan me helpen.
Hier zijn 2 variabelen (variabel1 en variabel2). Zeg maar dat bij variabel1 pagina1, pagina2, pagina3.... enz moet komen en bij variabel2 blok1, blok2, blok3.... moet komen te staan.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| function GetWebTekst($variabel1, $variabel2, $Connection){ $Query = " SELECT w.id_taal, w.pagina, w.onderdeel, w.tekst, t.id, t.omschrijving FROM webtekst w, taal t WHERE t.id = w.id_taal AND t.omschrijving = '". $lang . "' AND w.pagina = ' variabel1 ' AND w.onderdeel = ' variabel2 ' "; $Recordset = OpenQuery($Query, $Connection); for ($index = 0; $index < numrows($Recordset); $index++){ $Record = FetchRow ($Recordset); $tekst = $Record["tekst"]; } echo $tekst; } |
Ik dacht dit als volgt aan te roepen:
PHP:
1
| GetWebTekst('pagina1','blok1',$Connection); |
Nu is dit een van de eerste functies die ik schrijf en ben er dus niet zo bedreven in. Het zal dus wel iets simpels zijn. Wie kan me helpen.