Toon posts:

[XP] Installatieproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeie,

Gisteren heeft mijn WD 80 GB harddisk het opgegeven. Was het model met 8MB cache, net een maand oud :( Ik meteen naar de winkel en naar een nieuwe gekregen, in systeem gepropt, fdisk gedraaid, gepartitioneerd, en winXP cd (legaal!!) erin gestopt. PC boot, windows setup start, maar dat krijg ik de error:

"error while installing winXP, press F3 to reboot". Dit gebeurt precies op het moment dat de MBR door XP gewijzigd gaat worden. Is deze schijf nu ook kapot of is het wat anders? heb de schijf nagelopen met de bijgeleverde flop van WD, geen problemen volgens de diagnostics. Als ik een win98 cd erin stop gaat het gewoon goed. installatie zonder problemen. Ik kan geen andere win versies proberen, aangezien ik alleen een 98 en een XP versie heb.

alvast dank

Mart

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:23
Anders moet je ff proberen om XP over 98 heen te gooien.
Als je gewoon een hele kale install van 98 doet heb je er ook geen last van.

Strava

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 16:55
Misschien heb je de virusscanner in je bios aan staan? die beveiligt de MBR...

Verwijderd

Kun je wel de MBR fixen via de recovery console ?

Verwijderd

Topicstarter
Virusscanner staat niet aan, had ik al naar gekeken. En gaat dat wel goed, een engelse XP over een NL 98?

Ik wist niet dat je via de recovery console een MBR kan fixen? Er heeft nog niets op de schijf gestaan, werkt de recovery console dan wel?

• Prulleman
Hmmm, volgens mij gaat een engelse over een NL niet :+ (maar ik heb het nooit geprobeerd, NL versies sucken :P)

Strava

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 10:34:
Virusscanner staat niet aan, had ik al naar gekeken. En gaat dat wel goed, een engelse XP over een NL 98?

Ik wist niet dat je via de recovery console een MBR kan fixen? Er heeft nog niets op de schijf gestaan, werkt de recovery console dan wel?
Dat heb ik ook eens geprobeerd maar dat werkt niet. Eveneens de sp1 niet! :|

Verwijderd

fdisk/mbr ?

Verwijderd

Topicstarter
fdisk mbr werkt niet, als ik dat probeer krijg ik de melding dat de MBR niet gemaakt kon worden, met onderschrift "disk may be damaged" Ondertussen alle partities verwijderd met fdisk, geprobeerd met de winxp cd opnieuw te partitioneren, geen resultaat. Win 98 installatie loopt trouwens ook vast. fix MBR via windows recovery geeft ook een foutmelding.

Ik ga morgen maar weer terug met het apparaat. Lijkt me wel sterk dat een WD JB80 Gig niet werkt? dit is dus al de 2e die ik heb die het niet doet, en ik dacht dat het de beste schijf was?

• Prulleman
Misschien kan je em in een andere pc hangen en dan ff grondig checken (surface check enz)

en eventueel ff met Partition Magic netjes klaarmaken ofzo... en dan nog een keer proberen.
Zou wel vrij gaar zijn als het al de 2e brakke HD is.... :/

Strava

Verwijderd

Topicstarter
het werkt
heb net zo lang met fdisk zitten pielen tot hij tijdens de windows setup herkend werd. Nu alles opnieuw installeren, maar in ieder geval niet kapot. ff een heel andere vraag, weet dat ik in het verkeerder forum zit, maar bestaan er een soort van USB omhulsels voor harddisks?? daar zou ik een aardig back up apparaat mee kunnen maken dan
Pagina: 1