Toon posts:

Gezocht... fax 2 mail

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een zo simpel mogelijke niet-grafische oplossing waarmee ik faxen via een modem kan ontvangen en die de fax per mail (pop3 of imap4) naar een email-adres kan sturen.

Wat adviseren jullie?

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
1 woord "Hylafax"
2de woord "GOOGLE"

Because Great minds Think alike

Verwijderd

Topicstarter
Graag een antwoord vanuit ervaring. Met alle respect djack.... jouw antwoord haal ik ook uit ieder linux-boekje...

• djack
awel ik geef het advies hylafax.
Werkt goed stabiel nooit geen problemen mee gehad ....
Current situation
alle faxen komen toe in 2 mailboxen, onthaal en finance
die vriendelijke juff van onthaal heeft access op dien mailbox leest de fax en forward die nor de persoon waarvoor die is, de fin dienst doet dat ook zo maar vermits dat soms wat 'prive' faxjes zijn weet ge wel.
Hiervoor zijn 2 dell optiplexjes gezet die als fax servers spelen, 1 general 1 finance dienst
Mensen in de fin dienst faxen door de fin fax gateway, de andere faxen door de general gateway.

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt toch wel goed.... en je mening is ook wel goed onderbouwd.... bedankt dus...

Nog wel een vraag.... heb je X nodig op die ene pc?

Ik wil 1 modem voor de inkomende faxen (uitgaande faxen hebben we al anders geregeld) die naar 1 email-adres moeten gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Yep... Hylafax ziet er erg goed uit....

• djack
Je hebt gene X echt nodig,
Wij hadden nen web tool van hylafax omdat x op dell optiplexjes nogal zwaar zou zijn :-)

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04 08:10

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Verwijderd

Topicstarter
VSIfax kost geld. En voor Hylafax is op de server ook geen X nodig.

Ik probeer eerst Hylafax. Misschien zelfs nog mgetty met wat script-shit voor het mail-gebeuren achter mgetty.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe gaat dat met het doormailen van die faxen? Via een forward van de mail van de lokale faxmaster naar een smtp-mail-adres elders?

Verwijderd

Topicstarter
Na wat lezen zal het met sendmail zo kunnen dat je via de mail-relay of direct-forward-setting kunt gebruikken. Klopt dat djack?

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien zeg ik nu iets dom's, maar ik heb bij KPN "Fax in Mail", en dat werkt perfect. je krijgt een speciaal faxnummer (0842xxxxx) waar iemand naar toe kunnen faxen, en die fax komt dan in je mailbox.

Weet niet of je zoiets ook bedoelt? :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Is dat gratis? Zal wel niet bij KPN...

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-05 00:29
Nope, is gratis voor zover ik zie (nu nog wel iig)

Link

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

Topicstarter
Ok, maar ik heb al hylafax werkende.... helemaal te gek...

En ik gok dat die fax-service van KPN straks wat gaat kosten...
Pagina: 1