Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
De KT400A moet de problemen oplossen. Maar dan is denk ik de rek er voor de Athlon chipsets wel uit. Misschien nog een Sis chipset met agp 8x ofzo?
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Ik zou niet meer wachten en gewoon een KT400-bord aanschaffen.
| Specs Aurora24 | My music |
D'r kan maar 1 DIMM in op 200 MHz, dus da's idd wel een vaagheid. Maar als ik er een koop neem ik er 1 DIMM van 512 MB bij, da's genoeg voor mij dus bijplaatsen vind ik niet nodig.FastBunny schreef op 07 November 2002 @ 09:27:
De KT400 was toch teruggetrokken vanwege problemen ofzo
De KT400A moet de problemen oplossen. Maar dan is denk ik de rek er voor de Athlon chipsets wel uit. Misschien nog een Sis chipset met agp 8x ofzo?
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
ALi MAGiK2 (geen idee of dit nog doorgaat?)
nVidia nForce2
VIA KT400A
SiS 746FX
Doe eens een T.net / Google search op de bovengenoemde chipsetnamen, dan zul je wel wat info terugvinden
Oh ja, belangrijk: alleen die SiS en de VIA hebben officiële FSB@166 / DDR400 support. Late edit: dat heeft de nForce2 toch ook wel
Dat is idd een beetje leip. Heb ik op mijn Gigabyte GA7-VAX (KT400) 3 DIMMsloten, maar die kan ik alleen vullen met 333 DDR. Als ik naar 400 DDR wil, kan er maar 1 DIMM in, anders draait het zaakje niet. Zal dan maar één DIMM van Corsair van 512 MB aanschaffen...Demoniac schreef op 07 november 2002 @ 09:44:
[...]
D'r kan maar 1 DIMM in op 200 MHz, dus da's idd wel een vaagheid. Maar als ik er een koop neem ik er 1 DIMM van 512 MB bij, da's genoeg voor mij dus bijplaatsen vind ik niet nodig.
BalusC schreef op 07 november 2002 @ 09:52:
De laatste chipsets voor de K7 zijn:
ALi MAGiK2 (geen idee of dit nog doorgaat?)
nVidia nForce2
VIA KT400A
SiS 746FX
Doe eens een T.net / Google search op de bovengenoemde chipsetnamen, dan zul je wel wat info terugvinden
Oh ja, belangrijk: alleen die SiS en de VIA hebben officiële FSB@166 / DDR400 support.
Enig idee wanneer die KT400A uitkomt?
Hmmm, dan wacht ik nog maar met een nieuw mobo tot na de HCCBalusC schreef op 07 november 2002 @ 10:50:
Gokje: januari 2003, in de achterhoofd houdend dat VIA sinds de KT133 gemiddeld elke 4 maanden weer een nieuw K7 chipset heeft uitgebracht.
Nee met de Hammer wacht ik nog een tijdje tot de mogelijke kinderziektes er uit zijnBalusC schreef op 07 november 2002 @ 11:58:
Mja, tegen die tijd is de Hammer alweer meer in de publiciteit gekomen en dan ga je daar weer op geilen en tenslotte nóg langer wachten..
dat je maar 1 slot kunt gebruiken, is toch alleen wanneer je 133/200 setting wilt gebruiken? lijkt me dat als je naar 200/200 wilt je gewoon alle slots kunt gebruiken...The_Prince_of_Mu schreef op 07 november 2002 @ 09:59:
[...]
Dat is idd een beetje leip. Heb ik op mijn Gigabyte GA7-VAX (KT400) 3 DIMMsloten, maar die kan ik alleen vullen met 333 DDR. Als ik naar 400 DDR wil, kan er maar 1 DIMM in, anders draait het zaakje niet. Zal dan maar één DIMM van Corsair van 512 MB aanschaffen...
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
Hoe zit het als je 166 MHz FSB wil draaien, kan je dan nog steeds maar 1 DIMM op 200 MHz laten draaien?
webOS all the way!
LOL ik heb juist een klotehekel aan SiS, VIA heb ik 2 mobo's mee gehad, nog veel meer geconfigged bij vrienden en nooit problemenHermanvh schreef op 07 november 2002 @ 13:48:
Ik heb het zelf niet zo op de VIA chipsets, dus ik zou de SiS746FX nemen
Vergeet het. Ik kocht een tijdje terug een vrij nieuw mobo en heb er alleen maar spijt van : je koopt voor meer dan 100 Euro een duur mobo met Via KT333 chipset (MSI KT3 Ultra) en wat later kom je erachter dat het eigenlijk nauwelijks sneller is dan de KT266A en bovendien stond de KT400 al weer op de stoep, samen met de MSI KT3 Ultra2 : en die laatste kreeg WEL support voor 166Mhz FSB.Demoniac schreef op 07 November 2002 @ 09:22:
Ik wil nog wel een nieuw mobo kopen, maar ik heb geen zin om nu een KT400 te kopen en er over 2 maanden achter te komen dat er alweer een KT400A chipset uitkomt.
Sta ik daar met m'n Athlon XP1800+ in een mobo waar dus nooit iets snellers dan een 2600+ zal kunnen. Voel ik me even genaait.
Koop gewoon _NOOIT_ het nieuwste van het nieuwste. Het is domweg te duur en je voelt je erg snel teleurgesteld als jouw mobo oud vuil wordt (mijn KT3 Ultra staat al bij de "Archives" van MSI) en de nieuwere voor dezelfde prijs in de schappen liggen, terwijl jouw dure mobo sterk in prijs gedaalt is.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ik wil dus iig wel ondersteuning voor 333 MHz FSB
Leuk lijstje met alle features van de KT*** chipsets @ THG
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
De KT266 crepeerde van de bugs, daarom heb ik op de KT266A gewacht toen ik een mobo ging kopen. De KT333 was idd nauwelijks meer (166 MHz ondersteuning en ATA133) en de KT400 zit volgens mij net als de KT266 nog vol met bugs, die er bij de KT400A wel uit zullen zijn. Ik wacht gewoon nog even, als die KT400A uit is dan zullen de KT333 bordjes wel goedkoper worden en dan kan ik kiezen of ik de extra features van de KT400A het extra geld tov een KT333 bordje waard vind. Aan de andere kant, in januari is de KT333 alweer bijna een jaar oud...
Verwijderd
Je hoort nogal weinig op dat gebied ja, laatst was er bij intel een heel verhaal t/m 2007 en bij AMD weten we alleen nog dat er een 2e stepping van VIA komt en nog wat andere dingen...Demoniac schreef op 07 november 2002 @ 09:22:
<Pureoptical> wie spamt kan de flame verwachten