[Delphi] Nieuwe pagina in Word

Pagina: 1
Acties:

• atttze
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08 12:56
Vanuit Delphi kun je dmv CreateOleObject('Word.Application') Word aanroepen en daarin tekst zetten, opmaken etc.

Mijn vraag is: hoe kun je een nieuwe pagina laten beginnen in Word vanuit Delphi ??

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Dat is geen Delphi vraag. Zodra je CreateOleObject('Word.Application') doet treed je de wereld van Microsoft VBA binnen. Zoek het even op in de Office/Word VBA help zou ik zeggen.

Deborah Pate's Pages - Automation (http://www.djpate.freeserve.co.uk/Automation.htm) kan misschien nog wat andere vragen beantwoorden over Autmation in het algemeen en o.a. Office in het bijzonder

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-08 23:01

Peetman

Tjah....

Application.Documents.Add

Kijk verder even op MSDN voor bijvoorbeeld het hele object model van Word / Office. Verder kan je ook even vanuit Word je VBA editor openen (alt-f11), dan kan je via het Thisdocument object bij een hoop andere objecten en bijbehorende methods, properties komen.

• atttze
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08 12:56
Het is idd geen Delphi vraag
dat was ik even vergeten

Application.Documents.Add is het in ieder geval niet, daarmee open je een nieuwe Word.
dus zal ik me weer es even door de MSDN heen worstelen en even in de VBA kijken van Word

het is wel off the topic, maar in de search van GoT kun je het woord WORD niet gebruiken [word_is_noiseword] is daar ook een alternatief voor ??
edit:

// nieuwe pagina invoegen na einde van laatste paragraaf
WordApp.Documents.Item(1).Paragraphs.Last.Range.InsertBreak(wdPageBreak);
// waarbij je Item(1) eventueel moet aanpassen