Toon posts:

[perl] perl2exe geeft foutmeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb een perl progje geschreven. Helemaal getest en wel en werkt perfect! Nu wil ik de pl file omzetten naar een exe file om mijn collega's ook mee te kunnen laten genieten van mijn genialiteit. Echter, dat lukt dus niet. Als ik perl2exe draai van Indigo krijg ik de volgende foutmelding:
Converting 'da-tool.pl' to da-tool.exe
Warning: Can't locate Mac/MoreFiles.pm at C:\Perl\lib\File\Copy.pm line 208
@INC = C:\Perl\lib, C:\Perl\site\lib, .
Hij referreert naar line 208, daar staan een normale File::Copy::copy opdracht en helemaal bovenaan mijn script staat ook netjes use File::Copy;
Nogmaals, als pl bestand werkt het allemaal prima. Ik heb ook even een andere perl2exe geprobeerd, maar geen resultaat. Het gekke is, is dat het script een verzameling is van een stuk of 6 andere scripts die afzonderlijk WEL naar exe geconverteerd konden worden. Het enige verschil is dat ik wat subs heb aangemaakt. Nu weet ik dat de foutmelding ook referreert naar copy.pm. Zou het kunnen dat ik een andere copy.pm moet installeren? Ik vind het allemaal een beetje vreemd eigenlijk. Hopelijk dat 1 van jullie hier een oplossing voor weet.

• _DeWie_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 16:23
Hij moet alle modules hebben.
Anders moet je even perl2exe --help doen ??

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij heeft ie ook alle modules. Hij heeft het eerder wel gedaan. perl2exe --help levert niets op. Geen info over modules oid in ieder geval.

• _DeWie_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 16:23
Waarschijnlijk gebruikt die module FILE::COPY weer een andere module

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:40

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Installeer anders File::Copy eens opnieuw ?
Ik gok namelijk dat perl2exe alle modules wil hebben, terwijl je programma ze niet gebruikt.

De (quick and dirty) oplossing :
Als je toch geen mac gebruiker bent, outcomment dan gewoon die regel in File::Copy. Ben je ook van het gelazer af.

[ Voor 0% gewijzigd door jvhaarst op 11-11-2002 09:54 . Reden: Ik heb het zelf nu ook... ]

If you don’t have enough time, stop watching TV.