Toon posts:

USB2 HDD en sharen

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een usb2 HDD aan mijn laptopje hangen (via pcmcia-usb2 kaart)
wanneer ik mijn laptopje aan het netwerk hangen, alles op share gezet. (de computers op het netwerk kunnen mijn gesharede map zien, alleen kunnen zij mijn map niet openen.
Kan iemand mij vertellen of dit opgelost kan worden, en zo ja, hoe?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:42

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wedereom is mijn glazenbol afwezig voor een inwendige poetsbeurt, dus als het niet al teveel moeite zou zijn, zou je dan alsjeblieft voor deze ene keer zelf alle info willen ophoesten :?

Je krijgt vast wel een foutmelding, laten we daar maar eens mee beginnen om die te posten :z

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
allereerst OS=winxp prof.
laptop = 1000mhz P3
netwerk maakt gebruik van server.
foutmelding die verkregen wordt = kan geen toegang to drive krijgen.
de computers die gebruik van mijn computer willen maken , maken gebruik van o.a. winxp, win98

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh .. hardstikke leuk dat je een P3 1Ghz in je PC hebt zitten, maar dat is nou niet echt de info die we nodig hebben in deze situatie ...

• Heb je een werkgroep of een domain
• Als ik het geod begrijp kunnen alle andere clients wel bij die ene PC (dus pingen, en de C: schijf benaderen enzo)
• Als ze een share op je USB drive benaderen krijgen ze de melding 'kan geen toegang krijgen' ?
• Geen andere wachtwoorden ingesteld e.d. ?
• Hoe word de USB drive op de PC herkend ? Als removable disk ?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-04 15:28

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En als toevoeging:
Kan je een map delen op je C: drive (niet de USB drive) en kunne ze daar dan wel bij :?
Ennuh.. Koffie, over die hardare specs, die staan toch bij iedereen in zijn "Computer description" in de netwerkeigenschappen >:)

* Equator is allang blij dat er in de signatures niet meer zo verschrikkelijk gepatst wordt.

Verwijderd

Topicstarter
mijn drive wordt herkend als zijnde een harde schijf. mijn vaste schijf wordt wel gewoon herkend en is toegankelijk. ik heb de externe drive gewoon op delen gezet, dus dat zou niet het probleem moeten zijn. misschien kan het te maken hebben met de (standaard winxp) wirewall die ik draai, maar dan zou de rest van mijn computer ook niet toegankelijk zijn.
Hij kan de map wel zien, maar wanneer je die wilt openen komt de foutmelding dat de drive niet toegankelijk is, (vraagt niet naar een wachtwoord)
de enige mogelijkheid die nog open blijft is denk ik dat er een soort blokkering in mijn pcmcia->USB2-kaart zit.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-04 15:28

Equator

Crew Council

#whisky #barista

en de persoon die is ingelogd op de WIn98 PC, heeft hij ook een geldig account op jouw XP systeem :?

Zonee, dan moet je wel ff everyone rechten geven op je share.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn harde schijven volledig geschared(lezen en schrijven), ze kunnen alleen niet op de externe hdd komen. dat is het vreemde.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
old topic, same problem.

simpel filesharing aan.
alle shares werken tot nu toe vlekkeloos.
40+ gig vrij op de usb schijf.

ik wil nu een share aanmaken op mijn usb 2.0 schijf zodat mijn zusje hierop kan backuppen via het netwerk.

als ik hem probeer te benaderen krijg ik de volgende foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ippc/b/pics/usbshare.jpg

volgens mij doe ik niks fout.

bekend probleem bij removable drives?

[ Voor 4% gewijzigd door smvs op 08-08-2003 21:12 ]

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ik heb ook een externe schijf bij mijn laptop en ik heb helemaal geen problemen met sharen. Ik heb de schijf met mijn laptop verbonden via firewire. (geen usb2.0 via een pcmcia kaart dus)

Met delen van mappen binnen XP maakt het wel uit of je (1) de wizard hebt gebruikt (doe ik dus nooit, gooit ie al je instellingen overhoop en je hebt er geen zicht op wat ie allemaal doet) ik heb dus gewoon die wizard geannuleerd en ben toen gaan delen. en (2) zorg dat je die schijf er al in hebt zitten voor je opstart. Als hij er dan al inzit worden mijn standaardinstellingen (gesharede mappen etc) goed uitgevoerd en anders (ik plug m in nadat ie is opgestart) moet ik alles opnieuw instellen.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Even ter info, ik heb een USB 2.0 HDD, en deze net nog onder XP Pro geshared als I$ , dus het is iig niet zo dat je een externe HDD niet zou kunnen sharen ;)

Verwijderd

Als deze externe HDD geformateerd is met het NTFS bestandssysteem dan zou ik eens kijken naar de verschillende NTFS permissions die de verschillende groepen hebben.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie gokt dat hij zo' 2 jaar later die HDD wel geshared heeft gekregen ;)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.