Toon posts:

[gf4 ti 4200] lukt niet met winxp.....

Pagina: 1
Acties:

• geenidee
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 28-11 22:43
Hé hallo!!

Nou, ik heb een biiiig problem... Ik krijg mn videokaart niet onder winxp werkende.
ik heb het al een aantal keer geprobeerd, nieuwste drivers gedownload van nvidia, van leadtek etc..
elke keer geeft ie aan dat windows onstabiel is geworden door de drivers van de videokaart. nv4_disp.dll geeft ie als melding.

specs.
athlon xp 1800+
256 mb ddr
leadtek gf4 ti 4200 64mb

wat ook erg raar is, is dat ik als ik de drivers bij add/remove programs probeer te verwijderen, dit gewoon niet werkt...

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft!!

EN.......... ik heb al genoeg de search gebruikt en op allerlei andere sites gezocht maar nix gevonden, misschien dat iemand anders hier ook al een ervaring mee heeft gehad??!!

Alvast bedankt!

• -AmD-
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 09-01-2003
nv4_displ is een bug die ik zelf alleen had in 29.x (of eerder denk ik nog)
hier kreeg ik ineens weer last van met 40.71 en 40.72
alsof die bug terug kwam..
41.03 = geen problemen bij me
30.82 ook niet.

• geenidee
nou 30.82 heb ik net geprobeerd! maar dit werkte dus ook niet. bij add/remove programs kan ik de oude driver ook niet verwijderen....

• SirWilliam
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 03-12-2012
geenidee schreef op 07 November 2002 @ 09:16:
nou 30.82 heb ik net geprobeerd! maar dit werkte dus ook niet. bij add/remove programs kan ik de oude driver ook niet verwijderen....
Probeer em dan eens te uninstallen, via de properties van de VGA kaart in de device manager. Dan rebooten en nieuwe driver proberen te installen.

specs

• geenidee
Probeer em dan eens te uninstallen, via de properties van de VGA kaart in de device manager. Dan rebooten en nieuwe driver proberen te installen.
Dat heb ik ook al geprobeerd....ik kan em daar wel verwijderen, maar dan staat ie er bij add/remove er nog gewoon bij...

ik kreeg ook wel eens de volgende meldingen:

irql_not_less_or_equal
en
page_fault_in_nonpaged_blabla

en die hebben iets met geheugen te maken, of ram of geheugen van de kaart....

• eyebite
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 07-11-2020
Zou ff via guru3d de detonator destroyer downloaden, die verwijderd je oude drivers *goed*

uiteraard ook: allle overige kaarten verwijderen, bios even op fail safe setten en terugwerken naar optimal.

Sara Goldfarb has left the building

• Joeroenho
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Heb je ACPI wel aan staan? Want IRQ-problemen zouden onder winXP niet meer voor mogen komen..

Amateurcoureur en fervent banktukker

• Perconte
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15-11 10:23
heey kijk naar mijn post ik heb ook mayor problems gehad met mijn gf3 ti200 heb toen versie 23.11 geinstalled en toen deed ie et wel ok tis mischien wat prestatie inleveren maar das beter dan een niet werkende gf d8 ik zo

• geenidee
Perconte schreef op 07 november 2002 @ 12:09:
heey kijk naar mijn post ik heb ook mayor problems gehad met mijn gf3 ti200 heb toen versie 23.11 geinstalled en toen deed ie et wel ok tis mischien wat prestatie inleveren maar das beter dan een niet werkende gf d8 ik zo
nou ik zal eens kijken! waar had je die vandaan? want ik zag em niet op nvidia.com... van 3dguru misschien??

ik heb wel al de laatste drivers gedownload, maaaar no workie workie... :-(

ik ga vanmiddag kijken!!

TnX

• Perconte
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15-11 10:23
die drivers had k op een ouwe cd staan die k bij men ouwe gf2 mx200 (jah sorry budget he) Maar daar stonden die drivers op en ik was net zo hopeloos als jij dus d8 wtf ik probeer et gewoon

• geenidee
Hé!

Hit is me nog steeds niet gelukt.. :-(
Heel veel drivers gedownload, maar geen resultaat.
Nu heb ik maar win2000 geinstalleerd. Geen problemen met de installatie gehad. Dus....ik blij... MAAR, als ik een spel ga spelen, dan knalt hij em er telkens na zo'n 20 sec. uit. (naar de desktop).
Ook dvd's zien er echt niet uit, het beeld is korrelig etc...

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is??

• Magic
  • Niet online

Magic

Multi-OS

geenidee schreef op 08 november 2002 @ 13:43:
Hé!

Hit is me nog steeds niet gelukt.. :-(
Heel veel drivers gedownload, maar geen resultaat.
Nu heb ik maar win2000 geinstalleerd. Geen problemen met de installatie gehad. Dus....ik blij... MAAR, als ik een spel ga spelen, dan knalt hij em er telkens na zo'n 20 sec. uit. (naar de desktop).
Ook dvd's zien er echt niet uit, het beeld is korrelig etc...

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is??
klinkt als kaart brak, kan ook nog zijn dat je voeding niet krachtig genoeg is, probeer eens wat onnodige kaarten/fans uit te schakelen, en kijk dan of hij werkt.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• 61180
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2015
volgens mij is het je kaart :S of je MObo ~!!!!

• geenidee
Ikedea schreef op 08 november 2002 @ 13:49:
volgens mij is het je kaart :S of je MObo ~!!!!
ja, daar was ik ook al bang voor.... :-(
als ik dus gewoon in windows werk is er nix aan de hand, het gebeurt alleen maar bij spelletjes of dvd's....

is er nog een manier om dit te testen?? ik begrijp wel dat ik er een andere videokaart in kan stoppen, maar voor het moederboard??

• 61180
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 03-01-2015
geenidee schreef op 08 november 2002 @ 13:57:
[...]

ja, daar was ik ook al bang voor.... :-(
als ik dus gewoon in windows werk is er nix aan de hand, het gebeurt alleen maar bij spelletjes of dvd's....

is er nog een manier om dit te testen?? ik begrijp wel dat ik er een andere videokaart in kan stoppen, maar voor het moederboard??
ehm, een ander Mobo erin stoppen ?? :+ |:(

• under-world
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 19-01 19:51

under-world

ooh-la dots

Wat ook nog kan is PSU of Geheugen

• geenidee
Ikedea schreef op 08 november 2002 @ 14:00:
[...]

_/-\o_ haha!

• SirWilliam
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 03-12-2012
Ikedea schreef op 08 november 2002 @ 14:00:
[...]

Of je kaart gewoon even in een bak met een ander mobo en met een WinXP installatie testen :)

specs

• geenidee
SirWilliam schreef op 08 November 2002 @ 15:16:
[...]

Of je kaart gewoon even in een bak met een ander mobo en met een WinXP installatie testen :)
Ja tnx! dat ga ik vanavond ff proberen....
wel balen hoor....denk je een vet systeem te hebben, krijg je dit soort ellende...

• baviaan
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

ik zeg: het is je voeding. heb je soms zo'n cheapo 300 watt dingetje of lager erin zitten?

• geenidee
Baviaan schreef op 08 november 2002 @ 18:15:
ik zeg: het is je voeding. heb je soms zo'n cheapo 300 watt dingetje of lager erin zitten?
ehh..een a-open kast met 300 watt voeding...maar ik lees overal dat 250 al voldoende zou moeten zijn..??

• -CarNuTsJ-
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20-04-2010
Dat het een cheapo 300 Watt is hoeft hij niet slecht te zijn, sterker nog..ik heb een cheapo 300 watt, hij kan een 1800+, GF4Ti4200, 2 CDroms, 3 Casefans en 416 MB geheugen aan dus gelul over een cheapo 300 watt voeding is maar lam gelul.

:)

• Magic
  • Niet online

Magic

Multi-OS

geenidee schreef op 09 november 2002 @ 08:53:
[...]

ehh..een a-open kast met 300 watt voeding...maar ik lees overal dat 250 al voldoende zou moeten zijn..??
bij mij niet, ik had ook een 300 watt voeding, en ik moest echt een nieuwe voeding halen, ik ging voor 350 watt, maar die hadden ze bij norrod niet meer, toen kreeg ik en 400 voor dezelfde prijs :*).

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Exe-cuter
  • Laatst online: 13-10 12:33
Ik had ook telkens vastlopers,IRQ_not equel or less,nv_disp,enz .... (dus alle fouten die jij had)
Toen maar een 400watt voeding gestopt,en alle fouten zijn weg + veel stabieler.
Nu krijg ik wel nog een blauw scherm als ik Soldat opstart (maar is imo een bug in de detonators)
Ik draai win2000

• Bart-01
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 04-02 13:42
geenidee schreef op 07 november 2002 @ 10:53:
[...]

Dat heb ik ook al geprobeerd....ik kan em daar wel verwijderen, maar dan staat ie er bij add/remove er nog gewoon bij...

ik kreeg ook wel eens de volgende meldingen:

irql_not_less_or_equal
en
page_fault_in_nonpaged_blabla

en die hebben iets met geheugen te maken, of ram of geheugen van de kaart....
Dat is meestal een probleem van het geheugen, vorige week had een vriend van mij dat ook, ander geheugen erin geen problemen meer. Hij kreeg overigens ook die nv4 etc foutmelding.

Do as I say, don't do as I do.

• geenidee
nou, ik ben vandaag ff naar informatique gegaan en die hebben mn videokaart getest.... hij deed het perfect, hij gaf een hele goede score zeiden ze. Dus daar ligt het niet aan. Op dit moment is mn computer dus bij parts and bytes, waar ik em vandaan had. Hij dacht ook dat het dan waarschijnlijk aan het moederbord lag, of het geheugen.

Dus.....afwachten.

MAAR...ik wil jullie allemaal alvast bedanken voor het meedenken!!

TnX! :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee