Ik heb op overclockers.nl gelezen dat je zelf je IDE-kabels kunt rounden maar ze zijn ook te koop. Als je ze zelf round gaat de overdrachtsnelheid aanzienlijk achteruit maar is dat ook zo als je ze koopt?
Verwijderd
Volgens mij is dit pure onzinVerwijderd schreef op 07 november 2002 @ 08:40:
Als je ze zelf round gaat de overdrachtsnelheid aanzienlijk achteruit
Ik heb zelf gekochte rounded kabels en iig geen last van lage overdrachtsnelheden, zal niks uitmaken of je het zelf doet of niet denk ik zo.
Op hardocp.com stond laatst een link naar een site die verschillende roundeds had getest tegen een 133ata kabel. Er was een duidelijk verschil ook tussen de ronde kabels onderling.
Ik heb het getest en het maakte bij mij nauwelijks verschil...
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
volgens mij zijn er hier veel topics over geweest!
Je kunt zelf rounden maar het probleem is dat (correct me if i'm wronge) je snel storing krijgt en dus data verlies..
Tussen elk data kabeltje liggen "ontstoor kabeltjes" en als deze dan weg zijn, omdat je er in snijd dan krijg je storing.
Je kunt zelf rounden maar het probleem is dat (correct me if i'm wronge) je snel storing krijgt en dus data verlies..
Tussen elk data kabeltje liggen "ontstoor kabeltjes" en als deze dan weg zijn, omdat je er in snijd dan krijg je storing.
edit:
Dit geld dacht ik alleen voor UT100 en hoger!
Dit geld dacht ik alleen voor UT100 en hoger!
Dat zou ik niet doen... je hebt namelijk grote kans dat je bij het rounden een klein stukje van de ommanteling opensnijdt zodat er een stukje van de ader naar buiten komt (ervaringVerwijderd schreef op 07 november 2002 @ 11:53:
Dit kan je zelf natuurlijk voorkomen door er even een stukje alu tape overheen te gooien
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Pagina: 1