[SBLive]Geen geluid, staat wel goed bij apparaatbeheer

Pagina: 1
Acties:

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 06:03
Ik wilde gisteren de drivers updaten van mijn SB Live, maar hij werkt niet meer. Elke keer als ik ze wil updaten (of via de installer, of via apparaatbeheer) komen ze goed onder apparaatbeheer te staan. Onder apparaatbeheer staat er geen kruisje of uitroepteken bij, wel staat er het volgende: Het stuurprogramma is wel ingeschaled maar niet gestart. Natuurlijk heb ik al meerdere malen de drivers geuninstalled (Ook met die tool van Creative) maar dat hielp niet :(
Wat moet ik hier mee? OS is WinXp

Verwijderd

en als je je oude drivers weer installed dan doen ze het wel...

Zijn die nieuwe drivers wel voor de SB Live geschikt. en is het echt nodig om te updaten

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Als je niet hoeft te updaten, waarom zou je het dan doen? Naja, probeer rollback driver, mocht dat niet meer proberen, installeer gewoon de driver die je er eerst op had staan. :)

Verder misschien checken of je wel de goede driver gebruikt?? ;)

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:21
Heb je geluid niet op 'Mute' staan toevallig?

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 06:03
Ik had gekraak bij het afspelen van MP3's, vandaar het updaten. Rollback driver werkt niet, en de orginele drivers eropzetten ook niet :(. Ik heb de kaart ook al geuninstalled, gereboot, toen de kaart in een ander pci slot gestopt en weer aangedaan. Nogsteeds hetzelfde probleem :(

Verwijderd

Dat Gekraak kan ook komen omdat de Geluidskaart en de Videokaart op dezelfde IRQ zitten ( heb ik namelijk ook gehad) Bij eigenschappen van deze computer ( als je XP hebt) Hardware moet je naar apparaatbeheer gaan dan Beeld dan bronnen op verbinding kiezen. Als je dan op het + drukt van IRQ's kun je zien welke Hardware welk slot heeft. Als ze inderdaad op dezelfde IRQ zitten moet je een van de twee kaarten op een andere PCI slot zetten daar verander je ook het IRQ adres.

Hoop dat je er wat aan hebt

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2002 21:44 . Reden: typo ]

Pagina: 1