Toon posts:

Kolonisten CD - werkt niet onder XP

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bruut het spel ook is, hij loopt steeds vast als het dobbelen begint.
Kent iemand dit probleem of wat doe ik eraan?

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:09
SGD -> SPV

There is no magic.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:22
al geprobeerd om win98 compatibiliteits modus aan te zetten?

Verwijderd

Ik heb het spel ook draaiend gekregen door inderdaad de compatibility mode op Win98 te zetten.... Moet wel zeggen dat het geluid niet echt geheel soepel draait en het programma heel af en toe nog vast loopt.

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 11:54
Word het niet eens tijd voor een FAQ over games die niet werken in XP?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:51
Vastlopen hoeft niet perse te liggen aan de OS en/of het spel. Het kan ook gewoon zijn dat er wat fout zit in je computer. Bijvoorbeeld een brakke driver :)
En DarkJedi, er zijn bijna geen spellen die niet onder Windows XP draaien, als ze niet gelijk draaien in Windows XP betekend dat nog niet dat ze nooit zullen draaien ;)

The devil is in the details.

• MNeMoNiCS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-10-2012
Heb je al bij denda.nl gekeken? Daar staat in de FAQ namelijk:

Vraag: Bij het opgooien van de dobbelstenen dan loopt het spel vast.

Antwoord: In uw PC gaat u naar C:\Program Files\Catan en daar klikt u op de batch Catan_NoVideoSound.bat of op een van de andere batches, dan zou het moeten werken.
U kunt proberen om een nieuwere versie van de directX 8.1 te downloaden. Op http://www.microsoft.com/directx/default.asp kunt u de niewste directX vinden.

Of in Win XP/NT2000 ( heb je Win XP/NT2000 probeer dan eerst deze optie!!!) :

klik met de rechter muisknop op de snelkoppeling naar Kolonisten van Catan, kies het tabblad compatibiliteit en selecteer onder compatibiliteitsmodus: "Windows 98 / Windows Me" . Als je nu deze snelkoppeling gebruikt om Catan te starten dan werkt alles correct.
Pagina: 1