Xinerama start geen WM en slechts 1 scherm...

Pagina: 1
Acties:

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:14
Hello,

Ik was bezig om Xinerama op te zetten, maar tot zover zonder resultaat...
Op dit moment start monitor 1 (Compaq) wel, maar een kale X (dwz, die irri standaard zigzag-achtergrond en muispijl). Monitor 2 (Belinea) klikt wel een paar keer maar blijft zwart. Geen spoor te bekennen van een window manager oid.

XF86Config: Hier

Heeft iemand een idee wat er mis gaat?

BVD

• XTerm
  • Laatst online: 10-06-2025
Probeer eerst en vooral al eens enkel met Screen 2, dan weet je of je instellingen ruk zijn.
Als dat lukt, start de server dan eesn met startx -- +xinerama, en zet in ~/.xinitrc 'exec gnome-session', zonder '' uiteraard. (En je moet GNOME hebben :))

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:12

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Waren er geen problemen bekend met Xinerama in combinatie met een Nvidia kaart :? Of is dat alleen als je de accelerated drivers van nvidia zelf gebruikt :?

Bovendien, je Screen 2, die heb je nogal hoge specs gegeven. Kan hij dat inderdaad aan :?
Zet deze eens wat minder fel, (zoals je compaq staat) en probeer het dan nog eens.

• Solarsparc
Bedoel je met felheid de refreshrate? Als ik start met dezelfde config zonder de Nvidia kaart doet ie het wel op die resolutie, zij het op 8bpp. De monitor kan die refresh rates ook wel aan, dat staat in het boekie, of twijfel je aan de capaciteiten van de videokaart wat dit betreft?

Ik heb de nv en nvidia drivers gebruikt, beiden gedragen zich hetzelfde.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:01
Ik gebruik een NVidia kaart met de binary (accelerated) NVidia drivers, en heb daarnaast een Fire GL 1000 Pro (PCI-kaart), en dat gaat prima...dus.

XF86Config ziet er verder uit als die van mij (Het Xinerama deel, anyway). Weet je inderdaad al zeker dat de 2e videokaart zonder Xinerama uberhaupt werkt?

Verwijderd

kan je je log eens posten?

oh en bij section monitor missen " achter compaq :)

en nog iets hoort de xinerama option niet onder serverflags ipv layout?

• Solarsparc
Ik heb maar weer eens voor de makkelijkste weg gekozen: een Matrox Millennium kaartje aangeschaft (tweedehands). Nu werkt het perfect (het enige wat ik heb aangepast in de config is de driver).
Ik moet trouwens m'n KDE maar eens updaten - heb nu KDE 3 zonder Xinerama config opties (Slackware 8.1 packages).
Pagina: 1