Ik probeerde vandaag op mijn gentoo install proftpd met xinetd aan de praat te krijgen. Normaal gesproken is dit in een vloek en een zucht gebeurd, maar om 1 of andere wazige reden deed hij het dit keer niet. Wat bleek: hij binde aan een ipv6 ip ipv ipv4. Als ik hem standalone draai gaat het wel gewoon goed. Hoe zorg ik er voor dat proftpd luistert naar een ipv4 (en het liefst ook naar een ipv6) ip icm xinetd?
Verwijderd
Ik denk dat proftp ipv6 gaat gebruiken omdat xinitd dat tegen 'm zegt, dus je moet of de ipv6 support uitzetten en xinitd opnieuw mergen, of je kan in /etc/rc.conf de protocollen die gebruikt worden selecteren. Ik weet niet zeker of xinitd hiernaar luistert, dus ik ben benieuwd.
Xinetd opnieuw emergen met een - voor de ipv6 USE flag hielp idd. Ipv6 uit rc.conf weghalen heb ik niet geprobeerd aangezien ik wel gebruik maak van ipv6.
Er is dus geen manier om tegen xinetd te zeggen dat ie die-en-die protocollen moet gebruiken bij die service?
Er is dus geen manier om tegen xinetd te zeggen dat ie die-en-die protocollen moet gebruiken bij die service?