Toon posts:

USB 2.0, 1.0 en een externe harddisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een heel vervelend maar ook curieus probleem.

Situatie:
Ik heb een laptop met 2x usb 1.0 poort. Ik heb een maxtor externe schijf gekocht. Om de data toch een beetje snel te kopieren denk ik slim te zijn en koop ik een Sitecom cardbus to usb 2.0 kaart.

De bedoeling is dus om de harde schijf via de usb 2.0 op de cardbus aan te sluiten.

Mijn W2k OS start vervolgens niet meer op als ik de schijf aan de usb 2.0 steek met power, of zonder power op de schijf.

Dus ik zet de power van de schijf uit, usb kabel uit de 2.0 poort, en start het OS opnieuw op, dit werkt!. Hierna steek ik met w2k dus opgestart, de usb kabel in de usb 2.0 poort. En..... w2k crasht weer...totdat ik de kabel eruit trek, en dan loopt alles weer door. Steek ik de kabel er terug in, crasht hij totaal weer. Zelfs de taskmanager is dan niet meer te bereiken.

Vervolgens steek ik de usbkabel in de 1.0 poort, en totaal geen problemen, ik zie gelijk de schijf. Dus ik denk: usb 2.0 kaart kapot. Maar....als ik een muis in de 2.0 hang, ziet hij gelijk mijn muis en crasht hij ook niet.

Conclusie: schijf gaat niet op de cardbus usb 2.0, maar wel op usb 1.0

Nu snap ik er helemaal niets meer van, maar wil wel eigenlijk dat de schijf op usb 2.0 gaat werken.

Iemand een idee?

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-07 14:10

Zak

heb je dit ook geprobeerd?

Laptop op starten -> power op schijf -> usb in usb2.

Ik heb met mijn Iomega 80 externe hd op usb2 geen problemen hiermee.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-08 17:16

Meneer aard

Porsche rulez!

heb je de goede drivers, laatste van de usb 2.0 kaartje?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+