[VS.net] Applet-achtige applicatie maken

Pagina: 1
Acties:

• sanderv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-08 20:03
Hoi,

Ik ben de draad even kwijt...

Ik heb eerder op school Java (Visual Café) gebruikt om een applicatie te bouwen, met een software front end (applet dus).
Nou wil ik dat weer doen, maar dit keer met behulp van Visual Studio .Net.

Het lukt me alleen niet om alleen al maar uit te vinden welk soort project ik nu dus eigenlijk aan het zoeken ben. (Dus: wat is het MS-equivalent voor een Java-applet.)

Wat ik wil is dus een software-applicatie embedden in een webpagina. De software-app. zal moeten communiceren met een server. Via services (COM?, xml?) en/of rechtstreeks met een databasesysteem.

Om even te duiden dat ik niet van jullie vraag m'n hele systeem voor me te ontwerpen: ik heb m'n hele applicatielogica en UI wel duidelijk. Het is de achterliggende architectuur waar het een flink beetje op hangt.

Alvast bedankt voor jullie input!

Groeten,

Sander Verhagen

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:41

KMK

Wat ik wil is dus een software-applicatie embedden in een webpagina. De software-app. zal moeten communiceren met een server. Via services (COM?, xml?) en/of rechtstreeks met een databasesysteem.
SOAP!!! of RPC!!!

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

• sanderv
Hoi,

SOAP klinkt wel goed, maar dat is dan voor de client/server communicatie. RPC zegt me vooralsnog niets, maar ik ga het opzoeken.

Maar wat voor project denk je dat ik dan moet kiezen in VS?

Kijk, ik ben een doorgewinterde VC6/MFC gebruiker, maar ik heb wat "handvaten" nodig om met .Net te beginnen... alstjeblieft ;-)

[ Voor 0% gewijzigd door sanderv op 07-11-2002 00:32 . Reden: typos ]

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 04:15

Gerco

Professional Newbie

Voor zover ik het goed begrepen heb is de .NET way om dit te bereiken: "ASP.NET", dan heb je alleen geen "echte" GUI client, maar een website. Wil je echt je app embedden in een webpage dan zul je een ActiveX control moeten maken, maar ik weet niet of dat wel mogelijk is met .NET aangezien dat dan weer COM is.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:51

D2k

verzin eens een betere titel?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• sanderv
D2k: Hoe verander ik die titel dan?
Gerco: Je gaat me nou toch niet vertellen dat ik dit niet zou kunnen met .Net, hè?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
sanderv schreef op 07 November 2002 @ 22:54:
D2k: Hoe verander ik die titel dan?
Gerco: Je gaat me nou toch niet vertellen dat ik dit niet zou kunnen met .Net, hè?
Applets kun je volgens mij inderdaad niet maken met .net. Er zit wel J# in maar volgens mij kun je daar geen applets mee maken. Het is natuurlijk wel mogelijk om de UI via een webpage te maken. Maar dat ligt natuurlijk een beetje aan je wensen wat je wilt. Op de server kan je voor de rest met .net alles doen wat je maar wilt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• sanderv
Hoi rwb. Ik ga het niet redden in een pure HTML-pagina. Omdat de user wat moet kunnen tekenen en zo. (En niet met Javascripttruukjes... àls dat al mogelijk is.)

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Als ze alleen iets moeten tekenen, moet je even op zoek gaan naar de site van Pelle. Je kan daar zijn user icon tekenen (weet niet welke technieken hij hiervoor heeft gebruikt)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

sanderv schreef op 06 November 2002 @ 23:51:
Hoi,

Alvast bedankt voor jullie input!

Groeten,

Sander Verhagen
Hoi Sander, en welkom op GoT! Wij tweakertjes houden van compacte en to-the-point posts, dus ik ga er vanuit dat je ondertussen al wel in de FAQ hebt gelezen dat je hier niet 'Hoi' boven iedere post zet, en daar we mekaar permanent de groeten te doen hoeft dat ook niet onder iedere post. Tevens hoef je daar niet stapels witregels tussen te zetten :Y)

Verder is je vraag heel erg afhankelijk van de taal die je wil gebruiken. In C++ kun je bijvoorbeeld het beste een ATL control bouwen, maar voor VB en C# zijn er andere mogelijkheden.

Professionele website nodig?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 03:21

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

rwb schreef op 07 November 2002 @ 23:21:
[...]

Applets kun je volgens mij inderdaad niet maken met .net. Er zit wel J# in maar volgens mij kun je daar geen applets mee maken. Het is natuurlijk wel mogelijk om de UI via een webpage te maken. Maar dat ligt natuurlijk een beetje aan je wensen wat je wilt. Op de server kan je voor de rest met .net alles doen wat je maar wilt.

hij bedoelt het equivalent van een applet, niet letterlijk een java applet

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• sanderv
dat je hier niet 'Hoi' boven iedere post zet, en daar we mekaar permanent de groeten te doen hoeft dat ook niet onder iedere post
Ik weet het... het is een gewoonte die ik probeer af te leren... ik werk er aan... m'n therapeut zegt dat we vooruitgang boeken ;)
In C++ kun je bijvoorbeeld het beste een ATL control bouwen, maar voor VB en C# zijn er andere mogelijkheden.
Ik ben, zoals gezegd, een heel behoorlijke VC6/MFC gebruiker, dus het mag van mij uiteindelijk best een C++ oplossing worden.
Maar om weer eens wat nieuws te leren zou ik C# ook wel leuk vinden, dus praat me gerust bij over die "andere mogelijkheden".

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Als je al C++ en MFC kent zou ik een ATL-met-MFC control pakken, ben je het snelste klaar.

Professionele website nodig?

• sanderv
Dat is ook mijn uitwijkmogelijkheid wel, maar wat zijn de mogelijkheden in C#? Ik moet het toch een keer leren. Can do that just as well now.

• alley
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:40

alley

ahuh

een soort van equivalent van de java-applet, is het embedden van WinForms in internet explorer... Zitten wel wat nadelen aan, maar het kan wel.... de nadelen zijn o.a.
- .NET framework moet op client geinstalleerd zijn
- security settings moeten worden aangepast op client (om jouw dll te trusten)
- werkt alleen met MS IE 6

Hoe je het moet doen vind je hier

I am always doing that which I can not do, in order that I may learn how to do it. (Pablo Picasso)

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op 07 november 2002 @ 23:32:

[...]

hij bedoelt het equivalent van een applet, niet letterlijk een java applet
Dat is er volgens mij ook niet. Behalve natuurlijk de Winforms oplossing die alley geeft. Alleen het grootste nadeel daarvan vind ik nog wel dat je de security policy moet wijzigen waar dat voor een applet niet hoeft.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1