Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM]constructie juist ?

Pagina: 1
Acties:

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51
ik ben met waterkoelen begonnen en wil nu alles in/bij mijn kast hebben. ik heb bedacht dat een bak onder mijn kast waar pomp,res en rad in zit ideaal zou zijn. Dit past wel, dat is het probleem niet..

Ik ben van plan om een bak te maken van plexiglas en die stevig is gemaakt door profieltjes.. Nu was mijn idee zo:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/maxkeyner/steun.bmp

ik heb een constructie gemaakt waarbij de rode profielen het hele gewicht van de kast opvangen (dat daarboven met rode strepen er door is mijn kast). Die kracht kan hij afvoeren naar de zwarte profielen die de kracht op grond afvoeren. De dunne zwarte lijnen zijn de profieltjes die op de grond staan. Tussen de profielen komt plexiglas (as i said before)

ik ben van plan aardig goede profielen te gebruiken. Maar ik vroeg me af of dit een goede contructie is ?

Als er namelijk een kracht op komt van 1 van de 4 kanten is er een kans dat hetvolgende gebeurt:
code:
1
2
3
4

vanaf de zijkant gezien... Dus dan klapt alles inelkaar..

mijn vraag is nu: is deze constructie goed? EN wat zou je verbeteren/veranderen?

als het inelkaar zou klappen en mijn pomp en alles ging kapot ben ik ook mooi de zak :7

Verwijderd

ja constructie is goed. Als ik het zou maken zou ik er niets aan veranderen :)
is al eens gemaakt namelijk.. ;)

• 418O2
door wie dan ?

PICS !

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Praat eens met A.P. Versteeg (user op dit forum)

Die heeft ooit eens voor een van zijn eerste casemods een bak eronder gemod.
Verder heeft hij met zijn nieuwe mod ook weer aardig wat expertise opgedaan in het
'verlengen' c.q. 'verbreden' van cases.

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

• 418O2
ik ken versteeg wel :P

ik zal hem ff aanschieten als hij tenminste iets in ze profiel heeft staan waar ik wat mee kan

• Bestiole
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hmmm gewoon die profielen die op de grond liggen ook stevig genoeg nemen...
Kan me niet inbeelden dat als je de profielen mooi aan elkaar vaztzet, de boel in elkaar klapt...

maw die fijne zwarte lijntjes moeten dikke zwarte lijnen worden :)

Me, myself & I

Verwijderd

Het gaat voornamelijk om het kruisverband bij zo'n contstructie... dus zorg dat je platen stevig vastgeschroefd worden op de profielen, dan is er nix aan de hand... Qua dikte moet je maar fff kijken wat je budget is.. ik zou zelf voor minimaal 4mm plexi gaan, maar theoretisch zou 1mm plexi genoeg moeten zijn als je alles goed gemonteerd hebt...
edit:
Je kan natuurlijk ook nog dwarsbalken toevoegen, dan heb je echt een goed kruisverband... dus over de platen nog een alu platstaf monteren... Als je dat in X vorm doet kan ie een olifant hebben ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2002 01:27 . Reden: toevoeging ]

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
en als het niet meer uit elkaar hoeft zou je kunnen denken aan pop nagels in combinatie met een goede epoxy hars ofzo

Verwijderd

maak er alu hoek profielen omheen en maak die vast met popnagels :) hehe oersterk.. :P

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:10

breinonline

Are you afraid to be known?

Dat moet makkelijk kunnen. Als je alu profielen neemt die een beetje breedte hebben, dan moet ie makkelijk een kast kunnen houden. Profielen aan elkaar lijmen + nagelen is het sterkste, maar alleen nagelen of lijmen kan ook best wel. Eventueel kan je om de ondergrond niet te beschadigen (afdrukken in het tapijt) de 4 profielen nog eens met elkaar verbinden, zoals aan de bovenkant. Dan krijg je een hele degelijke constructie waar je nog op kan gaan zitten zonder dat het kapot gaat >:)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:48

Termy

valt er nog wat te fragge?

gewoon nog diagonalen maken en het gaat echt niet kapot, gesteld dat je het fatsoenlijk vastschroeft natuurlijk :)

btw, kracht is niet als water wat je moet afvoeren hor :) iets vangt een kracht op. om het in mooie statika termen te zeggen, SigmaF=0 moet gelden :)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• breinonline

breinonline

Nee, maar de kracht word via plat liggende profielen veel mooier verdeelt over de vloer dan op het uiteinde van 4 profielen. Vergelijk het met een mooie vrouw op naaldhakken, die laat een afdruk achter in je tapijt, terwijl een oliefant dat niet doet.
En als je een goede lijmverbinding hebt of een nagel verbinding, dan worden de afschuifkrachten echt niet zo groot dat je nog extra dwarsverbindingen nodig hebt.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Termy

Termy

je hebt het dus nu over druk :) N/m^2. die niet-verticale krachten hoeven dan misschien niet zo groot te worden, maar wat is de moeite van extra zekerheid?

btw, ik denk dat een lelijkere vrouw nog diepere afdrukken achter laat :o

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• breinonline

breinonline

Ik heb het over afschuiving.
De nagels worden op afschuiving belast. Dit gebeurt er (overdreven) aan de bovenkant van de profielconstructie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
verbinding met nagel
|       |
||      |
--   => -|
||       -
 |      ||
         |

lijmverbinding
|       |
||      |
||   => ||
||      ||
 |       |
         |

En als je het over de belasting op de vloer hebt, dan praat je over druk ja.

[ Voor 0% gewijzigd door breinonline op 07-11-2002 16:46 . Reden: code-edit ]

• Termy

Termy

ik had het over de vloer ja :)
en verder, hoezo heb je last van dat soort afschuif dingen? gebruikt hij van die plaatjes dan? lijkt mij niet zo handig.

Pagina: 1