Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station
Als je eerst eens even vertelt hoe je tabel eruit ziet en wat er uit wil krijgen, dat
zou een stuk makkelijker zijn...
Zoals: wat is 'fieldvalue'? variabel of een kolom in Tbl_bla?
zou een stuk makkelijker zijn...
Zoals: wat is 'fieldvalue'? variabel of een kolom in Tbl_bla?
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Waar de fieldvalue toch niet de fieldvalue is lijkt me idd vrij weinig voorkomen
een column.. met een nvarchar waarde met de column name 'VL_SessionId'
table name is 'Tbl_VirtualLog'
Column VL_SessionId kan dus dezelfde waarde hebben... maar ik wil weten hoeveel verschillende waarden er zijn.. dus hoeveel verschillende values zijn er in VL_SessionId..
Er zijn nu een hoop dezelfde waardes.. en die wil ik dus ieder maar 1 keer terrug zien in mijn eindresultaat
Bedankt alvast
table name is 'Tbl_VirtualLog'
Column VL_SessionId kan dus dezelfde waarde hebben... maar ik wil weten hoeveel verschillende waarden er zijn.. dus hoeveel verschillende values zijn er in VL_SessionId..
Er zijn nu een hoop dezelfde waardes.. en die wil ik dus ieder maar 1 keer terrug zien in mijn eindresultaat
Bedankt alvast
Als ik je verhaal een beetje goed begrepen heb dan lijkt het me dat je eens moet kijken naar GROUP BY.
Today's subliminal thought is:
Inderaad als je het hard op zecht slaat het inderdaad nergens opCochrane schreef op 07 November 2002 @ 00:21:
Waar de fieldvalue toch niet de fieldvalue is lijkt me idd vrij weinig voorkomen
Thanks ik zal even gaan onderzoekenAnnie schreef op 07 november 2002 @ 00:25:
Als ik je verhaal een beetje goed begrepen heb dan lijkt het me dat je eens moet kijken naar GROUP BY.
Verwijderd
ermz eerste optie (even andere insteek).... als je met ASP(.Net) werkt, check de global.asa(x). bij session_onstart event zet je een application value + 1 bij de session_onend verlaag je de application value.beginnen bij 0. zo weet je hoeveel sessie's er zijn binnen je applicatie.
anders zal dit "fieldvalue != fieldvalue" altijd fout gaan want hij vergelijkt een veld van een rij met hetzelfde veld uit dezelfde rij. Sterk aks dat anders is....
anyway.
misschien een "select distinct session_ID from Tbl_Bla" en daar het aantal geretourneerde records van opvragen. In SQL kan je een temporary table maken met de unieke waarden om er daarna een select count op los te laten. is duur, maar we weten niet precies wat je wilt.
GL
anders zal dit "fieldvalue != fieldvalue" altijd fout gaan want hij vergelijkt een veld van een rij met hetzelfde veld uit dezelfde rij. Sterk aks dat anders is....
anyway.
misschien een "select distinct session_ID from Tbl_Bla" en daar het aantal geretourneerde records van opvragen. In SQL kan je een temporary table maken met de unieke waarden om er daarna een select count op los te laten. is duur, maar we weten niet precies wat je wilt.
GL
Thanks Annie!!!!!
select VL_SessionId from Tbl_VirtualLog GROUP BY VL_SessionID
http://www.w3schools.com/sql/sql_groupby.asp
YOU are the man!!!
http://www.w3schools.com/sql/sql_groupby.asp
YOU are the man!!!
Als je overigens alleen het aantal wil kan je ook de tip van iruoy gebruiken:
(tenminste als je database deze constructie toelaat)
code:
1
2
| SELECT COUNT(DISTINCT VL_SessionId) AS aantal FROM Tbl_VirtualLog |
(tenminste als je database deze constructie toelaat)
Today's subliminal thought is:
ja das mischien wel beter ja....
Ook bedankt iruoy
Wat ga ik nog een hoop leren over die SQL queries pffff...
Ook bedankt iruoy
Wat ga ik nog een hoop leren over die SQL queries pffff...
Dit is dus hetzelfde als:KMK schreef op 07 november 2002 @ 00:31:
SELECT DISTINCT VL_SessionId from Tbl_VirtualLog
en is ook sneller....
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Wel hetzelfde, maar qua snelheid zal het niets uitmaken, omdat de optimizer gelukkig wel zo slim is om te begrijpen dat het precies hetzelfde is.momania schreef op 07 november 2002 @ 01:13:
Dit is dus hetzelfde als:
SELECT DISTINCT VL_SessionId from Tbl_VirtualLog
en is ook sneller....
Never underestimate the power of
Pagina: 1