Toon posts:

Asus laptop aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok er zullen al wat laptop topics zijn langsgekomen en ik heb al de nodige doorgebladerd maar ik wil wel eens weten wat de mensen van het volgende vinden....

Ik ga een laptop voor mijn pa aanschaffen en ben eigenlijk op de volgende uitgekomen:

Asus L3800C Mobile P4 1,8Ghz 40GB 256MB 15\"SXGA TFT CD/DVD/CDRW
Afbeeldingslocatie: http://www.de-laptopper.nl/images/l3_open.jpg

Ik ben wel tevreden over de Asus producten die ik tegenkom dus ben eigenlijk gelijk naar de Asus laptops gaan kijken, op andere merken heb ik me nog niet echt verdiept..

zijn eis was eigenlijk alleen dat er een 15" scherm op zit... Ik vond de volgende punten wel aardig:
* intel proc (mobile) (weinig stroomverbruik)
* lan/phone verbinding
* cd/dvd/cdrw (is altijd wel leuk)
* standaard draagtas :)
* en volgens mij zit er ook 2 jaar garantie op.

In pricewatch staat deze voor € 1879,-. Ik kan hem waarschijnlijk tegen inkoopsprijs aanschaffen. daarnaast gaat dit ook nog over een pcprive project :)

wat vinden jullie van dit ding?? hebben jullie ervaring met Asus laptops, en zijn er evenuteel nog vergelijkbaare producten...

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:53

Trebbors

Failure is no option!

Ik heb de L3800S, dus met gewone proc erin. Kwa warmte en lawaai valt het best mee. Alleen bij een spelletje Unreal Tournament 2003, overigens de enigste game die erop staat bij mij, dan begint de fan echt wel te loeien. Maar aangezien je voor de mobile proc gaat mag dat geen enkel probleem zijn. Erg mooie laptops, niet zwaar, niet lelijk, erg goed 15" scherm en perfecte performance. Kan je verzekeren, je zult niet snel spijt hebben van de aankoop!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:59

Tjark

DON'T PANIC

tja, persoonlijk zeg ik: Dell. Alleen maar positieve ervaringen.

Hou er zowiezo rekening mee dat je ALTIJD ervoor moet zorgen dat je 3 jaar garantie op je laptop hebt, dus evt 't er extra bijkopen!

*insert signature here

• Speedy
  • Laatst online: 17:42
Ik heb nu sinds een maandje een L3400S (dus desktop CPU en 14" scherm) en die bevalt mij uitstekend. Er is fijn mee te werken, lekker snel en een goed toetsenbord. Tevens zit hij degelijk in elkaar.
Maar zeker zoals hier boven genoemd de garantie uitbreiden naar 3 jaar ... je weet maar nooit :)

ps, ligt vind ik hem zeker niet, 3,2 kg voor een laptop is een best gewicht als je hem mee moet slepen aan je schouder op de fiets. Maar goed met deze specs kan je natuurlijk niet anders verwachten, voor een minder zwaar exemplaar betaal je meer en krijg je minder.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

FF een vraag aan jou Anton, hoe lang gaat jou batterij mee ??? Ik heb namelijk dezelfde laptop maar mijn batterij gaat hoogstens 1 uur mee. Ik vroeg me af of jij dit ook had.

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 08:35:
FF een vraag aan jou Anton, hoe lang gaat jou batterij mee ??? Ik heb namelijk dezelfde laptop maar mijn batterij gaat hoogstens 1 uur mee. Ik vroeg me af of jij dit ook had.
Rond de twee uur. Meestal zit hij toch op het net aangesloten maar die paar keer dat ik de accu leeggetrokken heb lag het rond de 2uur. Mischien eens die optie in het bios uitproberen, kun je iets met de accu doen.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik ben zelf ook van plan de L3800C te gaan kopen, en dan wel als volwaardig desktop vervanger :)

Het grote scherm is voor mij inderdaad een vereiste, maar op welke resolutie draait ie? Ik hoop eigenlijk op 1400x1050, 1024 vind ik toch een beetje aan de lage kant namelijk...

Verwijderd

IK heb wel gehoord dat die Asus laptopjes de accu nogal snel leegheben. En nog een reden voor mij om geen Asus te kopen, was dat Asus geen 15" 1600*1200 scherpjes kan leveren...en Dell wel

• Speedy
Timmert schreef op 07 November 2002 @ 15:59:
Ik ben zelf ook van plan de L3800C te gaan kopen, en dan wel als volwaardig desktop vervanger :)

Het grote scherm is voor mij inderdaad een vereiste, maar op welke resolutie draait ie? Ik hoop eigenlijk op 1400x1050, 1024 vind ik toch een beetje aan de lage kant namelijk...
1400x1050 inderdaad, 1024x768 is voor de L3400S

Flickr | Lego collectie

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Weet iemand wat de beelddiagonaal van een 14" tft is, zodat ik kan vergelijken hoeveel meer ik heb (15")

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

TAG_Speedy schreef op 07 November 2002 @ 19:48:
[...]

1400x1050 inderdaad, 1024x768 is voor de L3400S
Das wel beter dan :)

Ik moet alleen eerst nog m'n huidige pc zien te verkopen enzo....

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Nog ff een vraagje mbt de software... De L3800C wordt OS-loos geleverd heb ik begrepen. Word er wel een cd'tje met drivers bijgeleverd?

• tomic
  • Laatst online: 20:09

tomic

Smexylittlebabe!

ik heb de m2400e. super relexad! weegt 1,9 kilo zonder cdrw-dvd combo, en floppy. (!!) das de helft lichter dan een normale. en dat is fijn. want ik ga ech geen cd branden op school :)

neem de M2400e. waanzinnig apparaat!

Toch maar een weblog?

• tomic
  • Laatst online: 20:09

tomic

Smexylittlebabe!

Timmert schreef op 08 november 2002 @ 15:15:
Nog ff een vraagje mbt de software... De L3800C wordt OS-loos geleverd heb ik begrepen. Word er wel een cd'tje met drivers bijgeleverd?
jah, en asus-dvd. EN ik had IBM viavoice erbij gekregen!

Toch maar een weblog?

• DaBARDmaN
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02-2025

DaBARDmaN

- slide -

(jarig!)
tomic schreef op 08 november 2002 @ 15:24:
neem de M2400e. waanzinnig apparaat!
Ik zit een beetje met de geintegreerde videokaart,
Is dat wel wat? ...want zo'n Radeon ruled eigenlijk best wel.

| Dell XPS M1710 |

Verwijderd

ik heb de 3800C, loopt primo. Erbij zit een Asus-driver Cd voor alle hardware die erin zit. Verder: Nero Ahead full bundled version.... en Asus DVD. Tja, accu wordt steeds moeilijker met die stroomvreters, 2 uur is idd ong. het max. OS: 98SE is het het minimum, 98 lukt wel maar je krijgt de sneltoetsen niet aan de praat en een aantal drivers moet je effe handmatig installeren. Ik zet hem waarschijnlijk binnenkort in multi-boot met 2K en Linux.
Scherm is Ok, maar iets meer hoek-afh dan bij een desktop 15 inch LCD scherm van Compaq (prijs?). En garantie: pick-up en return is prima (2 of 3 jaar). Ik heb hem via die "multi"zaak uit de price watch. Goede afspraken met dit zeer jonge team te maken.....
Effe testen bij afhalen was totaal geen probleem, hebben zelfs nog effe geholpen...
Edit: zet er wel effe 512 MB in... loopt heerlijk... en wat ook wel handig is, alle soorten poorten zitten erop, waar zie je dat nog.... (was een vrij hoge eis hier).

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk wel dat ik hem ga aanschaffen. Over die 512 mb erin weet ik nog niet..kan altijd nog wel

Nu nog even iets zoeken voor wireless :P iemand ervaring met 3com 2000 AP?

Verwijderd

Topicstarter
ohh nog 1 vraagje..
Er zit standaard 2 jaar garantie op. Weet iemand hoe het gaat als je zo'n zetje met 3 jaar extra garantie erij neemt?? moet je zo'n pakketje speciaal voor die asus bestellen ofzo??

ik zie dat ook niet in de pricewatch erbij staan

• Speedy
Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 17:26:
ohh nog 1 vraagje..
Er zit standaard 2 jaar garantie op. Weet iemand hoe het gaat als je zo'n zetje met 3 jaar extra garantie erij neemt?? moet je zo'n pakketje speciaal voor die asus bestellen ofzo??

ik zie dat ook niet in de pricewatch erbij staan
Kan je kopen waar je je laptop koopt (heb em ook bij multi ... uit de pricewatch gekocht), standaard zit er zo'n DVD case in met garantie bewijs voor 2 jaar. Als je 85 euro bijlegt krijg je een 2e DVD case met daarin een certificaat voor nog een jaar.
256MB heb ik en vind ik genoeg voor Windows 2000 SP3, met Windows XP Pro SP1 en dan nog een game werd het wel wat krap imho, maar die kan je zoals je al zei later altijd nog bijzetten, echter als je nu PC prive dat kan kopen scheelt het je natuurlijk weer.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Topicstarter
Kan je dat ook nadat die 2 jaar zijn verstreken nog aanschaffen??

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
De laptopper geeft 2 jaar pickup&return garantie op de laptops, topzaak! :)

Ik heb er 4x een Asus L3400s. Eentje ging kapot.. beetje gerommel, kreeg de gene voor wie hij was gewoon een L3800s dr voor terug :P (de mazzelaar :) )
Kmoet zeggen, mijn L3 is ideaal, behalve dat ie misschien iets te krap is met zn stroom.. maar met een mobile is dit echt een top apparaatje! :)

Nog geen problemen gehad met dit bakkie en staat toch al snel 100 uur per week aan, en geen kuren fzow (heb em nu 3 maanden).
Kben vooralsnog alleen maar vol lof over dit ding! :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 19:47:
Kan je dat ook nadat die 2 jaar zijn verstreken nog aanschaffen??
Ik vrees van niet, teminste, niet bij mijn Acer laptop. Ik denk dus dat je die bij het aanschaffen van de laptop d'r bij moet nemen, of max. 1-2 maanden na de aankoop van de laptop (dat werd mij gezegd).

Verder heb ik ook niks tegen Asus laptops, ik heb er tot nu toe nog geen slechte verhalen over gehoord. Ik zie d'r dan wel eens eentje staan bij de MyCom en qua design zijn ze ook niet bepaald lelijk :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 17:18:
Ik denk wel dat ik hem ga aanschaffen. Over die 512 mb erin weet ik nog niet..kan altijd nog wel
kan wel... maar als je het bij die "multi"vraagt krijg je er een 512 module voor ipv 2x256MB. Tja en je moet later toch weer extra kosten maken... oa verzending (tenzij je iets om de hoek hebt....)

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 00:33
Ik heb een paar weken terug ook de L3800C gekocht (precies dezelfde), en ben er erg tevreden over. Batt tijd is ongeveer 2 uur in windows. Is m'n eerste laptop dus kan hem nergens mee vergelijken,maar ik ben er zelf erg tevreden over

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 18:31

silitek

Tubes Only

had de L3800c ook "bijna"gekocht....i.v.m. prijs-kwaliteit verhouding..
Je heb er zeker geen miskoop aan....

anhoewel ik toch voor Toshiba gekozen heb.....toch een wel wat beter

maar je, de prijs ook :)

Tubes....It's what make music music!

Pagina: 1