Ik zit/zat met hezelfde problem als de topicstarter van deze post:
[rml][ MySQL][/rml]
Ik loop al twee dagen te zoeken en te proberen
, totdat ik bij zijn post kwam 
Ik heb uit deze post zeer nuttige informatie kunnen halen...
Ik heb mijn eigen variabelen in de insertcode van de in de post beschreven manier gestopt en dat werkte:
Nu wil ik er eigenlijk een update code van maken ...
Ik heb al een paar varianten probeerd maar het lukt maar niet ... wie zou mij een kleine duw in de juiste richting willen geven ...
Hij zou zoiets als dit moeten worden ...
Iemand een idee?
Voor de duidelijkheid de variabelen worden vanuit een form naar update2.php gestuurd, zoiets als dit:
De gekregen variabelen heb ik vervolgens in $vakkeuze1, $cijfer1 and $cijferinvoer gestopt met deze code:
Ik heb beide varianten (of $vakkeuze1 of $_POST['vakkeuze']) al geprobeerd, maar niks is nog gelukt ... weet iemand meer?
En ja, ik ben moe ... vandaar de slechte opbouw van de post, sorry
[rml][ MySQL][/rml]
Ik loop al twee dagen te zoeken en te proberen
Ik heb uit deze post zeer nuttige informatie kunnen halen...
Ik heb mijn eigen variabelen in de insertcode van de in de post beschreven manier gestopt en dat werkte:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <?
$query = "
INSERT INTO
cijferlijst (cijfer1,vak)
VALUES ('".addslashes ($_POST[cijferinvoer])." ',
'".addslashes ($_POST[vakkeuze])."')" or die( "Unable to update database");
?> |
Nu wil ik er eigenlijk een update code van maken ...
Ik heb al een paar varianten probeerd maar het lukt maar niet ... wie zou mij een kleine duw in de juiste richting willen geven ...
Hij zou zoiets als dit moeten worden ...
code:
1
2
3
| <? $query="UPDATE cijferlijst WHERE vak='$vakkeuze1' SET $cijfer1='$cijferinvoer1'" or die( "Unable to update database"); ?> |
Iemand een idee?
Voor de duidelijkheid de variabelen worden vanuit een form naar update2.php gestuurd, zoiets als dit:
code:
1
2
3
| <form name="form" method="post" action="update2.php"> <input type="text" name="vakkeuze" value="<?=$_POST['vakkeuze']?>"> <input type="submit" name="submit" value="submit"> |
De gekregen variabelen heb ik vervolgens in $vakkeuze1, $cijfer1 and $cijferinvoer gestopt met deze code:
code:
1
| if ( $_POST[cijfer]>0 ) { $cijfer1=$_POST[cijfer]; |
Ik heb beide varianten (of $vakkeuze1 of $_POST['vakkeuze']) al geprobeerd, maar niks is nog gelukt ... weet iemand meer?
En ja, ik ben moe ... vandaar de slechte opbouw van de post, sorry