Wat voor type server moet ik nemen voor een LAN party ?

Pagina: 1
Acties:

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:09
Wat voor type server moet ik nemen voor een LAN party? Ik wil namelijk lan-party's organiseren voor circa 50 ppl-tjes. Deze gaat dan gewoon voor dedicated server spelen en ik wil bijv. CS en UT er op runnen. Het feit waar het eigenlijk mij om gaat is €€€ >:), want dat heb ik wel (veel pc's gerept) maar ik vind het oznde om aan een server uit te geven. Het liefste wil ik iets hebben van W2000 Server of XP Pro (ja, dit is geen server versie :+) er op, zodat het ook goed thuis gebruikt kan worden als proxy.

Mijn vraag is dus:
-2e Hands of nieuw?
-Wat minimaal nemen?
-Wat kan ik het beste nemen?

• XoReP
Is AMD K6-2 500 genoeg ??

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 16:49
voor dedicated gamebak issut veel te krap.. Ik meen dat je gemiddeld 16-32 Mb geheugen nodig hebt PER gamer die meespeelt.

Wil je dus windows een beetje normaal draaien, en 25 usertjes hosten, is een gig geheugen al helemlaal niet zo'n slecht idee.

• Zak
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-07 14:10

Zak

Euh voor 50 piepeltjes is dat nogal mager.

Ligt er ook aan hoeveel games en welke je wil hosten. Is het alleen gameserver of ook fileserver?

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Het gaat vooral om intern geheugen.
Als je 2 dedicated games wil runnen, raad ik je minimaal 512mb aan, alhoewel ik denk dat 1024mb beter is.
Qua cpu heb je iets van 1Ghz nodig. Verder is een 7200rpm schijf aan te raden (snel mapchangen) of, als je het geld hebt, scsi.
Verder raad ik je ook een goede 3com netwerkkaart aan.
En besturingssysteem zou ik idd Win2k of XP nemen. Voor de handigheid zou je ook nog deze remote kunnen besturen met bv. PC Anywhere.

iStockphoto

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
DJSmiley schreef op 06 november 2002 @ 23:46:
voor dedicated gamebak issut veel te krap.. Ik meen dat je gemiddeld 16-32 Mb geheugen nodig hebt PER gamer die meespeelt.

Wil je dus windows een beetje normaal draaien, en 25 usertjes hosten, is een gig geheugen al helemlaal niet zo'n slecht idee.
Nee man, zoveel mem kost het niet, het belangrijkste is toch de proc werkings kr8. Het loopt nogal uiteen hoeveel mhz je moet hebben. Maar als je het goed wil doen, dus met 50 man battlefield etc, zit je al gauw op een xp1800+ met 512 mb ddr of dit vlot te kunnen draaien. Heb je bijvoorbeeld een cs server, dan is volgens mij 1ghz zat voor 50 man. Ik sluit me voor de rest aan bij blizzard :)

• XoReP
Ik heb als proxy server een AMD Athlon 1GHz systeem met 256mb sdram geheugen. En er zit een 7200rpm schijfie in. Dus is dit dan voldoende voor een dedicated CS server ??

En kan ik ook Jedi en Sof2 er op hosten, ik wil trouwens maar één spel dedicated op de server draaien en ook hoef ik niet files-te-serveren.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

MASTER-TWEAKER schreef op 07 november 2002 @ 13:31:
Ik heb als proxy server een AMD Athlon 1GHz systeem met 256mb sdram geheugen. En er zit een 7200rpm schijfie in. Dus is dit dan voldoende voor een dedicated CS server ??

En kan ik ook Jedi en Sof2 er op hosten, ik wil trouwens maar één spel dedicated op de server draaien en ook hoef ik niet files-te-serveren.
Kan wel (voor 20 man), als je lag ondervind kan je nog een keer 256 erin doen.

iStockphoto

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-07 15:48

Geckoo

Good news, everyone!

of doe er gewoon sowieso extra ram erin. het is altijd handig en kost niet zo veel. maar dat dnek ik dan weer hoor.

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Pagina: 1