Toon posts:

Nieuw systeem: Mobo piept als component toegevoegd wordt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mobo : Chaintech ct-6oia3t
Cpu : Intel celeron 1.2 ghz
Vga : Pine 3d phantom xp-2800

Ik heb net dit systeem in elkaar gezet ( of geprobeerd in elk geval).
Heb de voeding aangesloten , alle stekkertjes en jumpertjes goed gezet (denk ik), ide-kabel aangesloten harde schijf ed, vga- kaart.

Toen ik hem testte begon de pc luidspreker gelijk te piepen en bleef dat doen.

Heb alles los gemaakt , dus alleen voeding ,mobo en toen piepte hij niet.
Ide kabel erin piep en weer los gemaakt
Floppy kabel erin piep en weer los gemaakt
Vga kaart erin piep

Conclusie als ik er iets in stop gaat hij piepen

Mijn vraag Hoe komt dit en hoe los ik dit op?????

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Dus als je of alleen je IDE-kabel, of alleen je floppy-kabel of je VGA kaart erin hebt zitten gaat ie piepen.

Heb je nog ander ander mobo, test het dan daar even mee.

Ik verdenk het moederbord. 8)

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt.
Dat vermoeden had ik ook al ik vind het alleen vreemd dat het niet uit maakt wat ik er in stop en hij gaat altjd piepen.

En ik heb geen ander mobo.

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 09:11
Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 01:16:
Ja dat klopt.
Dat vermoeden had ik ook al ik vind het alleen vreemd dat het niet uit maakt wat ik er in stop en hij gaat altjd piepen.

En ik heb geen ander mobo.
Vreemd. Maakt het mobo niet per ongeluk ergens sluiting met de plaat die erachter zit als je er iets instopt (als je er iets induwt buigt je mobo misschien een beetje door)? Zit de voedingsconnector goed vast? Geheugen goed in de socket?

Als je echt wanhopig ben het hele mobo eruithalen, op een (niet geleidende) tafel leggen, en proberen of-ie het daar wel doet... zo nee... dan ben ik bang dat we je moeten condoleren met het verlies van je mobo. ;(

Verwijderd

Topicstarter
Aanvullende info :
De bios is van Award en volgens hun website hebben ze alleen piepcodes voor de vga-kaart.
1 kort 2 lang.

En bij de overige piepcodes zou het aan het ram geheugen liggen, maar die had ik er niet uitgehaald toen hij niet piepte :?

Verwijderd

hele domme vraag misschien, maar heb je je computer wel altijd UIT staan voordat je iets erin steekt of eruit haalt?

Verwijderd

Topicstarter
Alles kwam nieuw uit de doos ,heb alles eerst erin gezet voordat ik hem testte.
Heb zelfs een esd-bandje gebruikt.

P.s. Ik heb wel eens gehoord dat er geen domme vragen bestaan , maar je doet toch je best. :)

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 12:06
Controleer inderdaad eens of je moederbord tegen de kast aan nergens sluiting maakt. Die mooie montageschroefjes willen nog wel eens op de verkeerde plek zitten. (Nee, dat is mij natuuurlijk nog nooit gebeurd :/)

Verwijderd

als je vid kaart er uit is piept ie het zefde als dat ie re in zit??
dan denk ik dat het aan de vid kaart ligt, want alleen floppy/ide en geen vid kaart-> geeft ie vid kaart error want comp heeft vidkaart nodig.........ik bedoel probeer is een andere vid kaart

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal hetzelfde piepje
Pagina: 1