Ik ben van plan een pc audio systeem te bouwen dus een versterker met daarop een cd speler, tuner, en een computer alles in 1 kast

de cd-rom ga ik alleen gebruiken voor het over zetten van mp3's en proggie's
ik wil hierin een computer bouwen (komt achter de versterker ed.) die weinig tot geen lawaai maakt...
Nu weet ik wel dat, dat haast niet mogelijk is dus heb ik een soort lucht gang gemaakt aan de achter kant boven en voor onder (grijze gedeelte) waarin ik in de gang zelf, dus niet aan de uit einden de ventilatoren wil laten draaien (voeding ed...) en deze gang wil ik isoleren, voor geluids demping)
de comp moet soepel mp3tjes kunnen afspelen, en er moeten minimaal 1500
nr's op kunnen het geluid moet dan naar de versterker die het weer op de speakers overbrengt.... de monitor is een 9"svga monitor die ik hoop te kopen op de hcc dagen nu vraag ik mij dus nog af wat ik dus moet hebben aan moederbord en processor en natuurlijk het belangrijkste de geluids kaart....
ik d8 aan:
p3 mobo?
p3 proc?
tnt2 met passieve koeling (heb ik hier nog liggen)
10 / 15 gb hdd
alleen op het gebied van geluids kaarten ben ik een n00b wat is goed? zijn er bv. ook kaarten met een uitgang voor links en rechts apart of kan ik gewoon een sb live nemen en haal ik dan kwa prijs/ kwaliteit het zelfde resultaat? ik hoef geen 5.1 het gaat hier gewoon om een stereo systeem

de cd-rom ga ik alleen gebruiken voor het over zetten van mp3's en proggie's
ik wil hierin een computer bouwen (komt achter de versterker ed.) die weinig tot geen lawaai maakt...
Nu weet ik wel dat, dat haast niet mogelijk is dus heb ik een soort lucht gang gemaakt aan de achter kant boven en voor onder (grijze gedeelte) waarin ik in de gang zelf, dus niet aan de uit einden de ventilatoren wil laten draaien (voeding ed...) en deze gang wil ik isoleren, voor geluids demping)
de comp moet soepel mp3tjes kunnen afspelen, en er moeten minimaal 1500
ik d8 aan:
p3 mobo?
p3 proc?
tnt2 met passieve koeling (heb ik hier nog liggen)
10 / 15 gb hdd
alleen op het gebied van geluids kaarten ben ik een n00b wat is goed? zijn er bv. ook kaarten met een uitgang voor links en rechts apart of kan ik gewoon een sb live nemen en haal ik dan kwa prijs/ kwaliteit het zelfde resultaat? ik hoef geen 5.1 het gaat hier gewoon om een stereo systeem