Toon posts:

pc/audio systeem +pics!

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een pc audio systeem te bouwen dus een versterker met daarop een cd speler, tuner, en een computer alles in 1 kast

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/h.westra1/pchifi.jpg

de cd-rom ga ik alleen gebruiken voor het over zetten van mp3's en proggie's
ik wil hierin een computer bouwen (komt achter de versterker ed.) die weinig tot geen lawaai maakt...

Nu weet ik wel dat, dat haast niet mogelijk is dus heb ik een soort lucht gang gemaakt aan de achter kant boven en voor onder (grijze gedeelte) waarin ik in de gang zelf, dus niet aan de uit einden de ventilatoren wil laten draaien (voeding ed...) en deze gang wil ik isoleren, voor geluids demping)

de comp moet soepel mp3tjes kunnen afspelen, en er moeten minimaal 1500 :) nr's op kunnen het geluid moet dan naar de versterker die het weer op de speakers overbrengt.... de monitor is een 9"svga monitor die ik hoop te kopen op de hcc dagen nu vraag ik mij dus nog af wat ik dus moet hebben aan moederbord en processor en natuurlijk het belangrijkste de geluids kaart....

ik d8 aan:

p3 mobo?
p3 proc?
tnt2 met passieve koeling (heb ik hier nog liggen)
10 / 15 gb hdd

alleen op het gebied van geluids kaarten ben ik een n00b wat is goed? zijn er bv. ook kaarten met een uitgang voor links en rechts apart of kan ik gewoon een sb live nemen en haal ik dan kwa prijs/ kwaliteit het zelfde resultaat? ik hoef geen 5.1 het gaat hier gewoon om een stereo systeem

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Voor het soepel af kunnen spelen van mp3's is een p3 overkill, als je er echter ook nog andere dingen mee gaat doen kan het heel handig uit komen dat je die hebt gebruikt!
Ik denk dat je het beste geluid krijgt als je een geluidskaartkoopt die zoals jij al zegt een aparte uitgang voor links en rechts heeft (tulp a.k.a. cinch pluggen, zo'n rode en witte).

#StopBurningStuff

Verwijderd

Topicstarter
welk merk levert zulke kaarten ? (met links en rechts appart)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:39

JT

VETAK y0

Weet niet of je versterker dat leuk vind, hij kan nergens zijn warmte kwijt...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:13
De live 5.1 bevat toch ook een links en rechts kanaal.. alleen maar 1 stekkertje.. daar hebben ze een oplossing voor bedacht: stereo 3,5 mm stekkers naar 2 cinch pluggen kosten 7,5 euro voor 5 meter..

ik bedoel een normaale geluidskaart.. hoeft nieteens een 5.1 te zijn (dat is in ieder geval diegene die ik heb :D )

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet of je versterker dat leuk vind, hij kan nergens zijn warmte kwijt...
:) ik ook niet :*) maar daar ben ik nog mee bezig, het is volgens mij een kwestie van een goeie air flow creëren. maar de versterker die er in komt zal niet 1tje zijn van een hele "zware" catogerie

Verwijderd

Topicstarter
De live 5.1 bevat toch ook een links en rechts kanaal.. alleen maar 1 stekkertje.. daar hebben ze een oplossing voor bedacht: stereo 3,5 mm stekkers naar 2 cinch pluggen kosten 7,5 euro voor 5 meter..

ik bedoel een normaale geluidskaart.. hoeft nieteens een 5.1 te zijn
volgens mij werkt het nadelig dat hij op deze manier gesplitst wordt ("brommen") dat heb ik nu wel eens met, mijn weliswaar niet super geluids systeem (live). En ik ben niet echt weg van deze manier van splitsen, van links en rechts (speling op pluggen ed.)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:53

Jag

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 23:28:
[...]

volgens mij werkt het nadelig dat hij op deze manier gesplitst wordt ("brommen") dat heb ik nu wel eens met, mijn weliswaar niet super geluids systeem (live). En ik ben niet echt weg van deze manier van splitsen, van links en rechts (speling op pluggen ed.)

Huh? Splitten? Je split helemaal niks. Die 3.5mm jack heeft drie aansluitingen: fase links, fase rechts en de nul. En die worden gewoon met 2 rca pluggen verbonden, heel normaal. Ik geef toe dat 3.5mm jacks niet echt geweldig zijn, maar zeker als je er niet teveel aanzit, zullen ze echt geen enkel probleem geven.
Dat je brom hebt, komt heel ergens anders door, dat komt door een ground loop. Als je daar last van hebt/krijgt, moet je ff in de AV FAQ kijken, daar heb ik een stukje over dat onderwerp geschreven.

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 17:54

Theuno

Da Devil Crew

Als je om te beginnen de versterker bovenin plaatst.. dit geeft al een iets betere afvoer van de lucht.
Verder opletten dat de onderdelen niet gaan storen op elkaar, als alles zo dicht op elkaar zit kan dit best voor gaan komen, vooral als je 230v langs je moederboard oid afloopt.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Verwijderd

Wat je ook kunt doen is een 2u server kopen van Procase en deze op je huidige versterker leggen. En dan kan ejje WinAMp besturen via je TV. Mits je zo'n videokaart hebt die dat ondersteunt :D

Verwijderd

Ik zou zoeken naar een moederboard of geluidskaart met digital out en dan de (goedkoopste) versterker nemen met digital in...
Ben je ook al wat meer voorbereid op de eventuele toekomstplannen.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik ben al een hoop voorbereidingen aant doen voor ook zo een soort dergelijk systeem ..alleen dan wat geavanceerder
namelijk een blootooth verbinding met de pc..
dan word er een sooort smartcard gelezen die de gegevens doorstuurt naar pc.. die pc verdeeld het weer over het huis... en kan je in iedere kamer 'even' je smartcard erin doen.

smartcard idee kan je weer vervangen evt door gewoon een lcd display met de keuze van mp3's die op de pc staan (wellicht goedkoper en makkelijker

windows media station (ander soort XP ) zal veel dingen ook ondersteunen.. wellicht even kijkje nemen :)

kgeloof dat dit de link was..anders vergis ik me :{

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/default.asp

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Over die geluidskaart enzo weet ik niet, maar ik het wel ff je indeling potentieel verbeterd :P

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~jon68970/pchifi.jpg

dan zijn die fans gewoon 12 CM op 1500 toeren ofzo... das echt wel stil

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als je dan toch zo'n ding bouwt zou ik er wel een P3 in doen en een videokaart met goede TV-out, de CD-rom vervangen door DVD.

Dan heb je een ultiem home-entertainment setje, als je het mij vraagt, want dan kun je ook heel rieleks DivX(en andere formaten) en DVD's bekijken.

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Oscar Mopperkont schreef op 07 november 2002 @ 14:26:
Als je dan toch zo'n ding bouwt zou ik er wel een P3 in doen en een videokaart met goede TV-out, de CD-rom vervangen door DVD.

Dan heb je een ultiem home-entertainment setje, als je het mij vraagt, want dan kun je ook heel rieleks DivX(en andere formaten) en DVD's bekijken.
Bekijk dit even -> [rml][ DIVX]Standalone speler is er.[/rml]

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Leuk, maar dat systeem is niet ultiem. Er zit immers geen HD in, hij kan niet overweg met alle DivX films, kan niet overweg met RM. En hij is niet makkleijk uit te breiden naar toekomstige formaten....
En dat zou dit systeem wel zijn. Alleen mis je dan nog om het helemaal ultiem te maken de mogelijkheid om op te nemen.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:27

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarom trouwens een grote HD?? Als je er een netwerkkaart in gooit hoef je niet eens je mp3's te kopieren naar de versterker, maar kun je ze rechtstreeks afspelen van je eigen comp/file server. Daarnaast zou het dan zelfs ook mogelijk zijn om internet radio stations af te spelen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Ik zou zeggen, zet er een Via Eden mobo in... mits je natuurlijk dus geen DivX wil spelen,dat loopt niet echt lekker soepel. Maar Via Eden is KLEIN, GOEDKOOP en STIL (Want passief gekoeld de 933 en hoger niet en de 800 ook niet,maar die is het heel simpel te maken).. ook als het wel om DivX gaat zou Via Eden een mogelijkheid zijn, maar dan moet je wel minimaal de 933 versie hebben! Via Eden kost 130 euro ofzo, heb je mobo, simpele tv kaart, audio voor (zou ik wel vervangen) en een proc. Wat wil je nog meer!

Ceci n'est pas une signature!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
met een via eden kan je prima divx afspelen doe ik ook namelijk als geluidskaart tja je kan kijken voor die nieuwe phillips kaarten met 2.1/4.1 en zelf 6.1 kanaals geluid, zijn niet de beste maar ik heb er tot nu toe niemand over horen klagen wil je het wat, zwaarder aan pakken? ga dan eens kijken voor creative ik heb de 1024 en die heeft ook 4 kanalen maar is goed te gebruiken voor 2

Kwa kast ik zou er op letten dat je een goede airflow hebt over je mobo en videokaart je voeding is ook belangrijk

je kan zeggen zet alle fans op 5 volt dan heb je haast geen lawaai meer alleen dat het kan gaan resoneren tevens zou ik een fan voor zetten en eetje achter om voldoende flow in je kast te creeren. helemaal als je hem van hout maakt

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 22:59
Die case gaat wel gigantisch groot zijn als ik het goed zie op je schets. Als je alles uit elkaar haalt kun je het veel mooier schikken, en kun je makkelijker koelen.
toch veel succes :)
Pagina: 1