Winxp blue screens

Pagina: 1
Acties:

• Vinnie_N
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06-2022
Ik heb de laatste tijd (anderhalve week ofzo) ontzettend last van blauwe schermen in xp.(autoreboot uit gezet) De boodschap is telkens wat anders; danweer een pagefault in non paged area, dan is het weer iets met nv4_disp.dll. (en daarna physical memory dump en al die ongein) ik heb mn ram gechecked met memtest, geeft geen errors (uurtje gelopen ofzo). Niks geoverclocked en na een kale installatie doet ie het nog steeds. Niet regelmatig, ook niet als ie zo extreem belast is (dan wel sneller). Soms doet ie het uren goed. Mn CPU wordt 44 graden lijkt me wel een acceptabel cijfer. S.M.A.R.T. geeft ook geen kik, alhoewel het wel lijkt te zijn gekomen na het monteren van mn nieuwe WDC 800JB. Maar het lijkt me sterk dat het daaraan kan liggen?

Ik heb een MSI KT3 ultra moederbord, amd 1700+ xp, 256 mb ddr , wdc 800jb, en dvd/brander. en winxp (+sp1)

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:22

grimson

domeingrommer

Welke NVidia drivers heb je ?, Onlangs nog wat gewijzigd ? Misschien zeg je het zelf, na het monteren van je nieuwe HD ? Wat beschadigd ?
Misschien is je voeding te zwak nu met die nieuwe HD ?

Verwijderd

Wat mij wel eens is gebeurt, een IDE- of voedingskabel die net niet goed vast zat?

• Vinnie_N
nvidia drivers 30.82 (de laatste non-beta)
tja hoe weet ik of mn voeding te zwak is?
ik zal mn kabels nog es nagaan maar denk ut niet.

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 14:35
Vinnie_N schreef op 06 november 2002 @ 21:36:
tja hoe weet ik of mn voeding te zwak is?
Nou wat voor voeding heb je, en wat heb je eraan hangen. Daarmee komen we een heel eind denk ik.

• Vinnie_N
Tis een Aopen 250 W
Specs: MSI KT3 Ultra, 1700 amd xp , 256 mb DDR,GF2MX400, WDC 800JB, DVD speler, Cd writer, netwerkkaart.... dat was het.

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 13:46
heb dit probleem wel eens eerder gezien, was et de videokaart die kapot was, maar heb je al eens andere drivers geprobeerd???

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:20

charrel

Cortisol4life..

zelfde schijf, beetje hetzelfde probleem. Tikt ie ook voordat het gebeurt? Je schijf dan, lijkt er bij mij soms wel op dat me schijf gewoon zichzelf uitschakelt. En dus krijg je dan vervolgens een blauw scherm. Alleen krijg ik machine check exception???

• Vinnie_N
Nee de schijf tikt niet. de boodschap "machine check exception" is een van de weinige die ik nog niet gezien heb :) . Ik zal eens een andere videokaart steken maar zag net dat 1 ide connector misschien *ietsjes* los zat (leek het) heb het aangeduwd en ben nog aant bidden. (Nog geen blauw scherm gehad maarja dat zegt nog nix. )

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 14:35
Vinnie_N schreef op 06 November 2002 @ 21:48:
Tis een Aopen 250 W
Specs: MSI KT3 Ultra, 1700 amd xp , 256 mb DDR,GF2MX400, WDC 800JB, DVD speler, Cd writer, netwerkkaart.... dat was het.
Lijkt me een beetje krap aan. Maar ik weet niet zeker of het daaraan ligt.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Welnee man, die voeding is *ruim* voldoende. Ik heb op me werk een microATX systeem (180W ofzo) met P4, ATi kaartje, dvd, cd-rw en 7200rpm hdd.

Alleen als je een slechte voeding hebt, zou ie bij hoge belasting kunnen bezwijken. Maar dat is meestal niet het probleem.

topicstarter: is het probleem nou opgelost? ik ben wel benieuwd eigenlijk...

日本!🎌

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47

t3q

Say yes to teq

IK heb precies hetzelfde
bij mij hielp altijd de driver gebruiken voor je gf chip die als laaste voor de nieuwe gf chip kwam. Dus 21.xx serie voor gf2 eigenlijk. vanaf 30.xx gf3.

Life goes as it goes.

Verwijderd

Heb je je videokaart getest met DirectX Diagnostics? dxdiag.exe

Verwijderd

Ik heb ook BSOD's en heel veel gehad met winXP
er zit een proggie in de system32 map en die heet verifier.exe laat die bij de volgende reboot draaien. Het geeft aan welke drivers XP niet leuk vindt....

oh ja en nu vanaf sp1 loopt mijn systeem ongeveer na 1 dag vast..
dus sp1 kan misschien het ook zijn. Ik heb een kaal install met XP(ingebouwde sp1) en toch vast lopen.. SP1 is gewoon buggy.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:51

Kr3Kr

Melpomene

nv4_disp.dll >>> ik denk dat je even heel zorgvuldig je videokaart onder de loep moet nemen [drivers/goed in slot gedrukt?]

Gregor van Egdom Krekr

• Vinnie_N
Tja het probleem lijkt nu opgelost ik heb geen enkele blue screen meer gezien, ben em toch redelijk aant laten denken (sof2 loopt nu in de background :) ) dus toch een ide kabel die niet goed vast zat (stom). thnx, en als hij dadelijk weer begint te flippen schop ik dit wel weer omhoog.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik had gister met XP tot 3 keer toe een bluescreen met enkel een melding in de trant van 'Hard code crash' ofzoiets... gebeurde bij het lezen van een bepaald bestand van 172 mb... (2 keer gebeurde het met branden, 1 keer met kopieren van/naar harddisk)

Mother, will they like this song?

Pagina: 1