A7V & Soundblaster live @#$^^^&%^

Pagina: 1
Acties:

• djkolk
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 09:32
HELPPP, ik krijg mijn sb-live niet aan de praat , hij wordt niet herkend in de bios van de asus A7V , advies van asus opgevlogd (irq5 res. for legacy device) helpt niet , de verwijzing naar de sb site geeft ook geen helderheid, welk lichtje in de duisternis weet de oplossing ? HELPPPPPPPPPPP

Verwijderd

kunje em wel een irq geven in je bios? stomme vraag denk ik, maar ik probeer ook maar wat. probeer anders es een ander pci tje???????
suc6

hmm ik lees weer es niet goed :(

• GoGoHaRrY
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Heb ook veel problemen gahad met een A7V en een SBlive! een oplossing die ook geen bij-effecten gaf is de SBlive! omruilen voor een met een nieuwe revisie. (te herkennen aan de 5 jack pluggen op de achterkant, een gele)

Groeten,

Reink

Murphy was an optimist

• djkolk
sb-live is al 8 mand oud omruilen gaat niet, geen problemen met goedkope als4000 kaart maar deze klinkt voor geen meter,

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:57
Ik heb de allereerste SBLive in mn A7V, en dat doet het perfect. Zou dat probleem alleen met sommige Live! Value modellen zijn?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• djkolk
het is inderdaad een soundblaster live player uitvoering, net nog een keer alle pci sloten geprobeerd, geen resultaat, in mijn ode k6-2 kastle gedaan en draien als een trein , help

Verwijderd

.

• djkolk
helaas, de site van sb geeft ook geen oplossing,welke genie helpt mij vooruit,
want met zoveel ervaring bijelkaar moet dit toch in minder dan 5 dagen opgelost zijn !

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Ik heb dezelfde configuratie maar heb de sb nog niet ingebouwd.. ga ut vanavond even doen.. ik hou je wel op de hoogte..

Pvouput live

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
SBLive! werkt bij mij als een speer. Zit in het middelste PCI slot. Wordt in 1ste instantie niet herkent. ( wel als multimedia-apparaat.) Irq is volgens mij 5 ( kzal vanavond effe kijken.) Biosinstellingen heb ik NIET aangepast ( voor PCI iig niet. >:) ) Ik heb bios 1004d... misshien dat dat nog helpt.

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Bel ff met Creative-support: T 020-504616

Had gisteren problemen met installatie Liveware 3.0 voor W2k. Na 2 telefoontjes probleem opgelost. Bleken die files die ik gedowned had van hun 1 cijfer te missen in filename.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• actieman
  • Laatst online: 30-08 11:42
misschien beetje raar maar:

toen ik voor iemand een a7v met sblive ging installeren zou diegene alleen maar usb gebruiken. De 2 com poorten en de lpt poort heb ik toen maar uitgeschakeld. Scheelt toch weer irq's. Verdere alle irq's autom. laten toe wijzen. Loopt als een zonnetje :)

oh en is bios 1003, value/player versie en het pci slot weet ik niet meer (iig met een niet-gedeelde irq)

I’m not like the OTTERS

• djkolk
alvast bedankt voor al jullie reakties maar de oplossing is er nog niet bij, het probleem is dat de bios4c, de kaart niet ziet, mocht hij gezien worden kunnen we daarna eventuele irq conflicten oplossen, de 2 com-poorten en de lpt-poort zijn al gedisabled om irq's vrij te maken heren(dames), helpppppp

Verwijderd

Bij mij lukte het ook niet met een SBlive value op een Asus A7V,wat ik ook probeerde de kaart werd niet herkend,heb daarna een SBlive 1024 gekocht en deze werd gelijk herkend.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Zelfe PROBLEEEMM, :(:(:(:(:(:(, echt klote heb een 1.02 revisei van het moederbord.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• actieman
onboard audio wel uitgezet?

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Ik werk op een technische dienst in een computer zaak
En wij hadden het probleem ook!!
Wat ik heb gedaan is de sb in de 2de pci slot gestoken niet direct onder de agp maar een overslaan!!
Als hij dan post zeikt hij over pci sharing!
gewoon f1 indrukken!!!!

Dit heeft bij ons al wel zeker bij 12 asus mainboards gewerkt!!!

Succes

• 4POX
  • Laatst online: 04-09 07:12

4POX

Everybody is wired

Ik heb een asus 1.01 met een sblive! (1 van de eerste versies... Koste best nog wel wat)

Bij mij zit íe in de onderste slot en ik heb er geen problemen mee

AKA Rinkel weblog

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 21:03 schreef actieman het volgende:
onboard audio wel uitgezet?[/quote]DOH, niet aan gedacht, maar dat zullen doie gasten wel gedaan hebben in de PC winkel, denk ik, want als je er een SB live in laat planten, dan gaan ze on board sound toch niet aan laten?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:27
Heb ik ook gehad met een Abit kt7...
Thread staat nog ergens hiero..
Bleek datr mijn moederbord kapot was..
Alle pci kaarten werken behalve dus pci geluidskaarten...
Ander bord en probleem was weg

• djkolk
jongens, geweldig al die reakties maar helaas nog geen oplossing, ja de audio staat uit, ook in het tweede slot wordt hij niet gezien en dus ook geen melding van irq-sharing , en een goedkoop pci-geluidskaartje(als4000) werkt wel, wie heeft de oplossing ?
a7v revisie1.02 bios 1004c / sb live value player
p.s. weet iemand waar bios 1004d (beta) te downloaden is asus.tw werkt niet , asus.de vraagt om wachtwoord enz, eventueel iemand ervaringen met 1004d en sb-live value player ?

• djkolk
heren u gaat mij toch niet in de steek laten , of weten jullie het ook echt niet meer net zoals ikzelf? helpppppppp

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Wat ik heb gedaan is de sb in de 2de pci slot gestoken niet direct onder de agp maar een
overslaan!!
Als hij dan post zeikt hij over pci sharing!
gewoon f1 indrukken!!!![/quote]Niet slim... de 2e PCI-slot deelt zijn IRQ met de onboard ATA100-controller... je kan hem beter in slot 3 (deelt geen IRQ) of slot 4/5 (deelt IRQ met extra USB-kaartjes) stoppen...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Het maakt niet uit dat hij in pci slot 2 zit hij geeft een mkelding dat hj deelt!!
Maar dat doet hij niet!!

Als hij dan niet reageert moet je ff met eventueel andere pci kaarten gaan wisselen!

Succes!

• actieman
heb je al bios 1003 geprobeerd?

I’m not like the OTTERS

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
weet je zeker dat hij goed in het slot zit? bij mij kan ik de schroef niet vastdraaien want dan schiet hij weet uit het slot. :( mobo is volgens mij een beetje gebogen. is niet erg alleen moet je wel doorhebben ;)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• actieman
had ik met mijn mx300 ook last van, je moet hem gewoon niet TE goed vast willen zetten

I’m not like the OTTERS

Pagina: 1