toetsenbord verheerlijking

Pagina: 1
Acties:

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
zo he wie tikt er hier nog op een IBM toetsenbord? Zo'n groot oud ding waar je iemand de hersens mee in kan slaan, waarvan de toetsen zo heeeeerlijk klikken...

wie herkent mijn onlangs ontdekte nieuwe liefde???

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-06 21:02

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

ikkkkkeeeeeee

Hij mag dan wel langs mij bed staan, maar das tegen terroristen en inbrekers :*)

(nee ik werk niet bij de Ah :) :) )

De oplossing is niet altijd de oplossing

Verwijderd

ik heb er nog eentje met een stalen omhulsel :) hahaha, supermooi

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Ik heb tot een jaar geleden ook zo'n ding gehad, maar nu heb ik een Logitech Internet Navigator. Hoord dit btw. niet in de HK?

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-08 22:49
Ik heb nog wel een toetsenbord staan uit 1988, maar die gebruik ik niet meer, want mijn ergonomische verantwoorde Microsoft type-plankje werkt toch wat prettiger :)

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
ik gebruik hem nu omdat ik cola over mijn draadloze toetsenbord heen had gemieterd... en nu wil ik alleen nog maar dit toetsenbord!

BTW... HK, huiskamer... wist niet eens dat die bestond. Mijn excuses als dit topic verkeerd is geplaatst... het is tenslotte wel hardware :)

• Da_Jackal
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 17:15
Ik heb op zolder ook nog zo'n ding liggen. Alle kapjes van de knopjes kunnen ook eraf. De knopjes kun je ook in 2 delen ervanaf krijgen. Deel 1 staat het symbool op en deel 2 is de binnenkant van de toets zelf. Volgens mij zijn die dingen niet kapot te krijgen.
Alleen 1 nadeel: Heeft nog zo'n dikke DIN-aansluiting.

Verwijderd

Wat zou de gek voor zo'n ding willen geven?

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

IBM toetsenborden roelen zwaar, bij mij heeft zo'n ding het 8 jaar uitgehouden en dat is heel wat voor mijn doen ;)

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-02 21:53
Ik had er een, de spatiebalk was toen afgebroken :(

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Verwijderd

Hier een liggen uit het jaar kruik van Dell, gigantisch ding - goed om mee te slaan >:)
een herrie dat het ding maakt als je erop typt :D

• florisje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
ik heb ook zo'n soort toetsenbord uit 1902 ofzo ( :) ) met handgeschreven serienummer enzo. daar zit een enorme gebruikshandleiding bij met zelfs schema's van de printplaat enzo. dat waren nog eens toetsenborden :D

type trouwens zelf op een of ander compaq toetsenbord. ook loodzwaar en zonder windows toets :) oh ja tip voor de mensen met dit soort toetsenborden: SHIFT+F10 is hetzelfde als rechtermuisknop in windows. makkelijk als je ook geen muis hebt aangesloten (of ie net als mij altijd uitvalt na remote desktop)

conclusie: oude toetsenborden typen het best!

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Het zegt me niets waar jullie het over hebben, iemand een pic?

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
Ik heb nog een WANG keyboard liggen...

Verwijderd

_ViP_ schreef op 06 november 2002 @ 21:07:
Ik heb nog wel een toetsenbord staan uit 1988, maar die gebruik ik niet meer, want mijn ergonomische verantwoorde Microsoft type-plankje werkt toch wat prettiger :)
agreed :)

Verwijderd

Doe mij toch maar mijn Key Tronic ergoforce toetsenbordje, heb er al jaren lang plezier van.

Verwijderd

Wat ik heeeeeeel irritant vind:
Er zijn toetsenborden waarbij het 6-tal toetsen boven de cursor toetsen een hele regel lager zitten en dat dan de prtsc, scroll lock en pause op de plaats van de insert, home en pgup zitten. :(

Ik heb een zwart Logitech draadloos toetsenbord met een draaischijfje voor het volume... dat vind ik nou zoooo fijn. :)

Verder vind ik het Heavy Duty keyboard van Cherry het prettigst. Inderdaad met zo'n metalen omhulsel en fijne toets aanslagen.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:22

bloasfist

Slot-A Crew

Ik moet gewoon een toetsenbord hebben dat niet te veel weerstand geeft bij het typen (klikkende ibm's zijn dus ook prima), zonder windhoostoetsen en normale indeling. Zo'n ding kost je €2.50 oid. ;)

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Persoonlijk zoek ik al jaren naar gewoon een glazen plaatje waar je op kan typen!.
waarom zou je een hele toets naar beneden moeten drukken, terwijl dat niet nodig
is!. Iemand een idee waar je die kan verkrijgen?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 10:09

Super_ik

haklust!

hahaha, ik heb er ook nog 1tje, en nog 3 op voorraad.
die plank waar ik nu op typ en ouwer als ik :D, echt een geweldig ding :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 11:19

PromWarMachine

Forsaken Archer

Zeker zeker!

Ik had zo'n oud HP keyboard, kei en keihard, je kon er echt iemand mee doodslaan, oerdegelijk ook. Daarom was ik ook allerminst blij dat ik er een pak Appelsientje© overheen had gegooid :'(

Daarom zit ik nu op een Easy Access Keyboard van Logitech te rammen, ook erg lekker, maar het haalt het niet bij dat oude ding...

Dividend for Starters

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
AvOn schreef op 07 November 2002 @ 13:44:
Persoonlijk zoek ik al jaren naar gewoon een glazen plaatje waar je op kan typen!.
waarom zou je een hele toets naar beneden moeten drukken, terwijl dat niet nodig
doe es niet icoon jatten :+

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-07 15:48

Geckoo

Good news, everyone!

ik heb ook tijden op zo'n oude ibm getypt (handig een vader die bij ibm werkt :D ook alles wat hier staat is van ibm (behalve mij eigen pc maar daar zit wel weer een monitor van ibm op :))) maar ik heb nu een draadloos logitech geval en ik moet zeggen hij typt prima en vooral het draadloze gedeelt bevalt me erg goed. lekker op me bank chatten terwijl ik een film kijk :D

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-07 15:48

Geckoo

Good news, everyone!

AvOn schreef op 07 november 2002 @ 13:44:
je voelt neit echt goed waar je typt. (de aparte knopjes die voel je niet zo goed. en ook de plaats bepaaling is lastig te vinden.
probeer anders een vandaal proof toetsenbord. is een topic over geweest dus ff zoeken.
anders moet je zelf wat modden
weet neit of het met glas lukt maar met je eigen vingers denk ik wel.
dat je bijvoorbeeld zo'n oprolbaar toetsen bord open maakt en de knoppen er af haalt. De electro puntjes liggen dan bloot. het is (dacht ik) zo dat als je je vinger dan op die 2 punten legt dat ze dan verbinding maken en dan een pulsgeven (niet aan jou daar voel je nix van, hoop ik :D) en dat zo de computer weet dat er een letter is getypt.

edit
ik weet niet of dit waar is maar ik denk dat zo een toetsenbord werkt

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Mangoworks2002
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 07:56

Mangoworks2002

No problems, only solutions

Ik heb nog een hele mooie tiepmachine in de aanbieding!

Ook goed tegen inbrekers!

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Geckoo schreef op 07 november 2002 @ 13:54:
[...]

je voelt neit echt goed waar je typt. (de aparte knopjes die voel je niet zo goed. en ook de plaats bepaaling is lastig te vinden.
probeer anders een vandaal proof toetsenbord. is een topic over geweest dus ff zoeken.
anders moet je zelf wat modden
weet neit of het met glas lukt maar met je eigen vingers denk ik wel
kijk het gaat om de beweging, iemand die al een tijdje typt weet precies waar alle
toetsen zitten. Mijn vorige toetsenbord was zo afgeragd dat de helft van de toetsen toetsaanduidingsloos was.
tja jammer dat die dan weer niet cola proof was.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Jordy schreef op 06 november 2002 @ 21:27:
Alleen 1 nadeel: Heeft nog zo'n dikke DIN-aansluiting.
Er waren later ook versie met PS2 kabel.
Die kabel heb kun je trouwens zo overklikken (connector aan toetsenbord.)

Ik heb in het verleden een CTRL toets gesloopt met flipperen , heb nu nog maar 1 onverwoestbaar IBM KB.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:22

bloasfist

Slot-A Crew

D'r bestaat al iets dergelijks:
Onverwoestbaar toetsenbord voor lanners?.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Die van mij heeft een PS2 aansluiting... vond ik eigenlijk wel heel apart, voor een toetsenbord behorend bij een 286... vroeg me ook af eigenlijk of dat compatible zou zijn met de huidige PS2 aansluitingen. Maar dat werkt dus perfect! (was d'r vroeg bij dat IBM :D)

Verwijderd

Ik heb 3 ibm toetsenborden liggen en er zit er nog een aan de server. Me pa heeft ze ooit meegenomen en die dingen zijn door ons erg veel gebruikt en nog steeds nie kapot. Alleen wat geel :)

Ik gebruik geen ibm op het moment en wil een micro ergonomisch toetsenbord kopen.

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-06 21:02

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

Ik heb ook nog zo'n oud toetsenbord gevonden in the storage!!
wie o wie wil het hebben (is wel met zo'n dikke connector)

De oplossing is niet altijd de oplossing

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 10:00
Mijn IBM toetsenbord op 't werk is van 1987, een aantal mensen verklaren me voor gek, maar ik vind het al heel lang-lekker typen.

Overigens is die van een IBM PS/2 model 30, die ik ooit nieuw op mijn buro had staan, dus hij doet al heel lang voor mij dienst. (zit nu aan een HP-vectra)

De ribbeltjes op de "F" en de "J" toets zijn al bijna versleten, de toetsen "asdf" en "jkl;" zijn mooi spiegelglad geworden, doordat mijn vingers daar altijd op rusten, maar doordat de letters er niet op gebrand, of geverfd zijn, zie je de letters er nog net zo helder op staan als toen hij nieuw was.

Een keer per jaar krijgt hij een grote beurt, dan maak ik alle kapjes los om ze schoon te maken en blaas ik alle stof uit de gaatjes.
Pagina: 1